فایل‌های PNG‌ به خاطر قابلیت‌هایی که دارند، از جمله پس زمینه‌ی بی‌رنگ یا حفظ خلوص رنگ‌ها، روشی بسیار مناسب برای ذخیره عکس‌ها به حساب می‌آیند. Portable Network Graphics ابتدا در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و به خاطر پشتیبانی از نمایش تصاویر بدون پس‌زمینه در اینترنت، به عنوان جایگزینی برای فایل‌های GIF در نظر گرفت. این فایل‌ها هر دو فرمت رنگی ۸ بیت و ۲۴ بیت را پشتیبانی کرده و به هیچ وجه با باز کردن دوباره و ذخیره مجدد، کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

تبدیل فرمت‌‌های عکسی به PNG

مهم‌ترین ویژگی PNG که آن را نسبت به JPG و GIF بالاتر قرار می‌دهد، مدل فشرده‌سازی آن بر اساس فرمت  lossless و پشتیبانی از فرمت رنگی ۲۴ بیت است. برای مثال، اگر فایل JPG را باز کنید و دوباره ذخیره کنید، کمی از کیفیتیش را از دست خواهد داد، در صورتی که بعد از تبدیل آن به PNG، هر بار که فایل را ذخیره کنید، به هیچ وجه از کیفیتش کاسته نمی‌شود.

تبدیل عکس در ویندوز

قبلا هم بارهای گفته‌ایم که IrfanView برنامه‌رایگان و بسیار خوب برای تبدیل عکس‌ها به فرمت‌های مختلف است. با این حال از همین روشی که می‌گوییم (تقریبا) در تمام برنامه‌ها از جمله Paint در سیستم عامل ویندوز نیز می‌توانید بهره ببرید.

IrfanView  را اجرا کرده و روی File و سپس Open کلیک کنید.

عکس خود را مسیریابی کرده و با کلیک بر روی عکس و زدن گزینه Open عکس را در محیط برنامه باز کنید.

حالا دوباره از File گزینه Save As را انتخاب نمایید.

در پنجره بعدی فرمت ذخیره سازی را بر روی PNG قرار داده و کلید Save را بزنید.

به صورت پیش‌فرض برنامه بهترین تنظیمات را برای ذخیره سازی در نظر می‌گیرد، اما شما می‌توانید در پنجره‌ی آخر تنظیماتی اضافی برای آن چه در نهایت می‌خواهید را اعمال کنید.

تبدیل عکس در مک

در خود سیستم عامل مک برنامه‌ی پیش‌فرضی به نام Preview وجود دارد که خیلی بیشتر از یک برنامه صرفا مرور و نمایش عکس است. این برنامه برای تبدیل، بریدن و تغییر اندازه عکس‌ها عالی است.

برای انجام کار ابتدا بر روی عکس خود کلیک راست کرده و آن را با Preview باز کنید.

در برنامه به سراغ File و سپس Export بروید.

در پنجره‌ای که بالا می‌آید فرمت عکس را بر روی PNG‌ قرار داده و سپی روی Save کلیک کنید.

تبدیل عکس به صورت آنلاین

برای اینکار پیشنهاد ما به شما این است که از سایت Convertimage.net استفاده کنید. این سایت تنها در زمینه تبدیل فرمت‌های عکسی فعالیت کرده و به هیچ وجه فایل شما را در جایی منتشر یا ذخیره نمی‌کند و فایلی که به شما برای ذخیره داده می‌شود، بعد از ۱۵ دقیقه به صورت کامل پاک خواهد شد.

برای انجام کار سایت را باز کرده و در بخش اول گزینه PNG را انتخاب کنید.

در بخش دوم روی گزینه‌ی Select Your Image کلیک کنید.

عکس خود را تا حداکثر ۲۴٫۴۱ مگابایت پیدا کرده و با زدن روی گزینه Open در سایت بارگزاری کنید.

حالا باید قوانین سایت را قبول کرده و سپس روی Convert This Image کلیک کنید.

در صفحه بعدی عکس تبدیل شده‌ی شما برای دانلود آماده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *