تبلیغات در گوگل ادز یکی از راه های کسب درآمد دیجیتال می باشد که به یکی از سریع ترین و به صرفه ترین روش های کسب سود و درآمد تبدیل شده است. اگر شما هم از کسانی هستید که به دنبال گسترش کسب و کارتان هستید می توانید از طریق تبلیغات گوگل ادز اقدام کنید.

این سرویس مناسب چه افرادی است؟ چگونه می توان از این سرویس استفاده کرد؟ عملکرد گوگل ادز به چه صورت است؟ اهمیت تبلیغات در گوگل ادز چیست؟ در ادامه این مقاله به این روش از تبلیغات و افزایش رونق کسب و کار از این طریق و سوالاتی در در خصوص این سرویس خواهیم پرداخت.

گوگل ادز یا ادوردز چیست؟

ادز یا نام قدیمی آن ادوردز نام سرویس تبلیغات شرکت گوگل می باشد. تبلیغات در این سرویس به گونه ای است که در آن هزینه هر کلیک توسط کاربر از طرف فروشنده و یا تبلیغ کننده تعیین می شود. امکان نمایش تبلیغات در گوگل و سایر سایت هایی که همکار گوگل هستند نیز وجود دارد.

بنابراین استفاده از این روش برای امر تبلیغات بسیار مفید و گسترده می باشد. در روش گوگل ادز تبلیغات دهندگان در این رسانه هزینه ای به گوگل پرداخت نمی کنند. اما زمانی که کاربر بر روی لینک آگهی آنها کلیک کند هزینه از اکانت گوگل ادز کسر می شود.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟

عددی که از اکانت گوگل ادز کسر می شود قطعا عددی مشخص و ثابت نخواهد بود. موقعیت تبلیغات، استفاده از نوع تبلیغات و زمان و چندین فاکتور دیگر تعیین کننده هزینه تبلیغات در گوگل ادز می باشند.

اهمیت تبلیغ در گوگل چیست؟

همه مردم دنیا برای یافتن سوالات خود و یا به صورت روزانه از گوگل برای رفع نیاز های خود استفاده می کنند. تبلیغات گوگل ادز اما چه جایگاهی دارد؟ گوگل ادز در امر تبلیغات و رونق کسب و کار حرف اول را در کسب و کار های دیجیتال می زند. زیرا تبلیغات در این بخش بر اساس جنسیت، سن، سلیقه و …. طبقه بندی می شوند.

بر این اساس کسانی که تبلیغ اینترنتی خود را به گوگل واگذار می کنند، هدف از کسب و کار آنان چند برابر شده و بازدهی آن قطعا خیلی سریع تر خواهد شد. دلیل آن استفاده بیش از 90 درصد مردم دنیا از گوگل برای کسب اطلاعات است. با وجود بسیاری از رسانه های اجتماعی متنوع همچنان گوگل در راس همه رسانه های دیجیتالی قرار دارد.

نحوه تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل ادز به این صورت است که تبلیغ سایت و یا کسب و کار فرد فقط برای افرادی که به دنبال این خدمات هستند نمایش داده می شود. گوگل ادز یکی از قدرتمندترین روش هایی است که از طریق آنها می توان اقدام به جذب مخاطب کرد.

مخاطبین بر اساس سرچ کلمات در گوگل مشخص شده و بر اساس خواسته آنان وب سایت های برتر بر روی صفحه نمایش داده خواهند شد. پس نتیجه تبلیغات بر اساس خواسته مخاطبین نتیجه را بهتر و سریع تر خواهد شد.

عملکرد گوگل ادز در تبلیغات

همانطور که گفته شد منظور از تبلیغات گوگل ادز تبلیغات کلمه ای می باشد. به این معنی چنانچه کلمه کلیدی مورد جست و جوی خود را در گوگل سرچ خواهید کرد 10 نتیجه برتر اول در سرویس گوگل برای شما نشان داده خواهد شد.

قطعا 10 نتیجه برتر بر اساس رعایت فنی و عدم استفاده از کپی و یا رعایت کلید واژه ها و سئو نمایش داده می شود. بنابراین سرویس گوگل ادز بسته به کلماتی که در گوگل سرچ می کنید هزینه برای آنان تعین می کند. برای کسب و کار های رقابتی استفاده از این سرویس بهترین روش می باشد. افرادی که در حوزه مشخصی فعالیت حرفه ای دارند و دارای شرایط خاصی هستند بهترین گزینه برای تبلیغات آنان قطعا استفاده از گوگل ادز می باشد.

گوگل ادز مناسب چه کسانی است؟

 

سرویس تبلیغات گوگل ادز برای افرادی مناسب است که دارای وب سایت در گوگل هستند. در واقع افرادی که علاوه بر کسب و کار فیزیکی و حقیقی خود دارای وب سایت نیز باشند برای انجام این روش از تبلیغات گزینه مناسبی خواهند بود. در این صورت این افراد بهترین و بالاترین نتایج را در تبلیغات گوگل ادز خواهند داشت.

مزایای تبلیغات در گوگل

تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین و سریع ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توان مخاطبان کسب و کار خود را در گوگل یافت و خود را به آنها معرفی کرد. قطعا تبلیغ در گوگل برای افرادی که دارای سایت خدمات و کسب و کار هستند دربردارنده مزایایی است. قطعا تمامی مزایای این روش از تبلیغات برای آنان در نتیجه گسترش و رونق کسب و کار خلاصه می شود.

بنابراین مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل ادز به شرح زیر می باشند؛

هدفمند بودن تبلیغات بهترین مزیت تبلیغ در گوگل می باشد

همچنین انعطاف پذیری بودجه نیز مزیت دیگر در انتخاب تبلیغات گوگل می باشد. به طور مثال زمانی که کاربر بر روی لینک وب سایت فروشنده کلیک می کند از صاحب اکانت هزینه کسر خواهد شد.

تحلیل نتایج در رونق سایت و کسب و کار بسیار مهم می باشد. زیرا تمامی مخاطبین در تبلیغات طبقه بندی شده و همچنین انجام تبلیغات زمانبندی می شود. بنابراین می توان به خوبی نتایج حاصل از تبلیغات را تحلیل و تفسیر نمود. استفاده از نظرسنجی و فرم های نظر خواهی در بازاریابی و تبلیغات نیز می تواند فعالیت افراد را تحت شعاع قرار دهد. در نهایت کنترل پنل و پشتیبانی توسط وب سایت های مختص به این کار باعث کسب نتایج بهتر در تبلیغات خواهد شد.

نتیجه گیری

سرویس تبلیغات گوگل ادز برای کشور ایران تحریم می باشد. اما همیشه راهی برای رفع محدودیت ها وجود دارد. بر این اساس بسیاری از ایرانیان برای تبلیغات خود از طریق گوگل ادز اقدام می کنند. این افراد کسانی هستند که دارای وب سایت بوده و با قرار دادن لینک های خود بر روی صفحه گوگل علاوه بر رونق کسب و کار خود در رقابت ها نیز از سایر رقبا پیشی خواهند گرفت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *