بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مانند یک سفر است. اگر تصمیم گرفته‌اید کسب وکار خود را در اینستاگرام آغاز کنید، نیاز به نقشه راه دارید.آمار نشان می‌دهد ۷۱٪ کسب و کارها سال گذشته در اینستاگرام فعال بوده‌اند. پس برای موفقیت بین این همه کسب و کار، باید برای بازاریابی اینستاگرام استراتژی داشته باشید.

پس از آنکه جامعه مخاطبان خود را شناسایی کردید، باید به دنبال این باشید که مخاطبان شما به چه محتوایی علاقه دارند! اگر بتوانید درباره مواردی که کاربران به آنها علاقه نشان می‌دهند محتوا تولید کنید، می‌توانید نرخ تعامل کاربران خود را افزایش دهید. در شبکه‌های اجتماعی نرخ تعامل کاربران هرچقدر بیشتر باشد، به افزایش فروش خدمات و محصولات سایت شما کمک زیادی می‌کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در جذب کاربران به سمت کسب‌وکار شما تاثیر دارد، این است که سوالات و مشکلات کاربران را پاسخ بدهید! با استفاده از این ترفند به راحتی می‌توانید مخاطبان خود را تا حد زیادی افزایش دهید و به افزایش فروش خدمات یا محصولات کسب‌وکار آنلاین خود کمک زیادی کنید؛ این روش یکی از بهترین روش‌ها است که می‌توانید از اینستاگرام به عنوان یک کانال بسیار ارزشمند برای جذب ترافیک و فروش سایت کسب‌وکار خود استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در مرحله شناسایی کاربران و پرسونای کسب‌وکار خود زمان زیادی را بگذارید! زیرا تمامی خدماتی را که شما در کسب‌وکار خود به کاربران ارائه می‌کنید، نیازمند بررسی و شناخت دقیق همین مرحله است تا بتوانید خدمات ارزشمندی را به کاربران ارائه کنید! به طور مثال فرض کنید جنسیت کاربران شما زن هستند اما مطالب شما برای مردان است که این مورد سبب کاهش نرخ تعامل صفحه کسب‌وکار شما می‌شود.

شناسایی ویژگی‌های کاربران کسب‌وکارهای آنلاین

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برای ارائه یک استراتژی قدرتمند برای اینستاگرام وجود دارد، مسئله شناسایی ویژگی‌های کاربران و مخاطبان آن است. مخاطبان یک کسب‌وکار مهم‌ترین دارایی و ارزشمندترین چیزی است که مدیران کسب‌وکارها دارند! در واقع موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین و حتی سنتی، کاربران و مخاطبان آنها هستند و در نهایت از میان همین مخاطبان تعدادی از افراد به مشتری تبدیل می‌شوند. مزیت کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای سنتی داده محور بودن آنها و قابلیت آنالیز است! در واقع شما می‌توانید تمامی کاربران سایت خود را آنالیز کنید و متوجه ویژگی‌ها، علایق و حتی مواردی که کاربران از آنها بدشان می‌آید، شوید. به طور مثال ابزارهایی مانند hotjar وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید رفتار کاربران در سایت خود را فیلم‌برداری کنید! با استفاده از این ابزار می‌توانید متوجه شوید که کاربران در سایت شما به چه بخش‌هایی مراجعه کرده و در سایت بیشتر تاثیر چه بخش‌هایی قرار گرفته است!

البته شاید با خودتان بگویید ابزارهایی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها متوجه شوید کاربر وارد چه صفحه‌ای شده است اما این ابزار به شما کمک نمی‌کنند تا متوجه رفتار کاربر در یک صفحه خاص شوید؛ ابزاری مانند hotjar به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با استفاده از آن رفتار کاربر در یک صفحه را متوجه شوید و به طور مثال بدانید که کاربر پیش از ورود به صفحه دیگر تحت تاثیر عناوین کدام مطالب قرار گرفته است. تمامی این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید علایق کاربران خود را شناسایی کنید و با استفاده از آن بفهمید که باید بر روی کدام یک از مطالب تمرکز بیشتری انجام دهید. برخی از مطالب سایت شما نظر کاربر را به خود جلب نمی‌کند و اولین مسئله استفاده از تصاویر جذاب و منحصر به فرد است! مسئله بعدی انتخاب یک عنوان بسیار جذاب و البته کارآمد است تا کاربری که قصد کلیک بر روی آن مطلب را دارد، با دیدن مطالب دیگر وارد صفحه دیگری از سایت شما نشود.

اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران و فعلان حوزه بازاریابی آنلاین باشد. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *