برنامه iMovie مدت‌هاست که با نسخه‌های جدید بر روی دستگاه‌های اپل عرضه می‌شود و بیشتر تمرکز برای استفاده راحت بر مبنای یک رابط کاربری ساده است، در صورتی که کاربران به امکانات بسیار خوبی دسترسی خواهند داشت. شاید iMovie در این زمینه واقعا خوب باشد، اما در نهایت مشکلاتی نیز در خود دارد که مهم‌ترینشان کمبود فرمت‌هایی است که از آن پشتیبانی می‌کند.

iMovie را می‌توان به رایگان بر روی دستگاه‌های مک، گوشی‌آیفون یا آیپد دانلود کرد. البته در حال حاضر ما به بررسی و معرفی نسخه سیستم عامل مک می‌پردازیم. جایی که برنامه هیچ آموزش اولیه‌ای برای شما در نظر نگرفته و شما را مستقیما می‌فرستد سراغ کار کردن. اگر چه رابط کاربری ساده و کاربردی‌ست اما در نهایت تازه‌کارها ممکن است چند صباحی مشغول سر و کله زدن با آن باشیند.

امکانات موجود در برنامه به شما اجازه می‌دهد تا روی تصویر با فونت‌های مختلف بنویسید، افکت‌های جذاب اضافه کنید، عکس‌ها را به فیلم اضافه کنید، قاب بندی کنید، تغییراتی در نور و رنگ ایجاد کنید و با برش بخش‌هایی از آن تدوینی دوباره برای کار انجام دهید. در نهایت هم می‌توانید با اضافه کردن فایل موسیقی جدیدی کلیت کار را به سلیقه خود تغییر دهید.

اما نگذارید سادگی کلی کار شما را فریب دهد. iMovie امکانات بسیار خوبی در زمینه کارهای چند دوربینه و ساخت ویدیوهای ۳۶۰درجه در اختیارتان می‌گذارد و نسخه جدید این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا از همه‌ی این ابزار برای ساخت ویدیوهایی با کیفیت ۴K درست کنید!

در واقع امکاناتی که اپل برای iMovie در نظر گرفته بسیار سرتر از هر برنامه رایگانی است که در بازار اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

مخصوصا در بخش افکت‌ها که بروید هم برای متونی که می‌نویسید هم برای عکس‌ها یا کات‌ها افکت‌های بیشماری وجود دارد که می‌تواند ویدیوی شما را به کاری حرفه‌ای بدل کند. البته استفاده از افکت‌های معروف ممکن است کمی مشکل ساز شود. با توجه به اینکه iMovie از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است، بسیاری با دیدن افکت‌هایی که استفاده کرده‌اید، سریعا به ماهیت برنامه‌ی مورد استفاده‌ی شما پی خواهند برد.

یکی دیگر از برتری‌های iMovie نسبت به همتایانش، بازدهی برتر آن بر روی دستگاه‌های اپل است. برای مثال اگر از لپ‌تاپ مک‌بوک پرو استفاده کنید در ویرایش یا ساخت ویدیوهای ۴K به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد و پروسه رندرینگ به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. این مهم برای برنامه رایگان و حتی برنامه‌های پولی هم فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

 iMovie مختص دستگاه‌های مک در نظر گرفته شده و برای کسانی که آشنایی ویژه‌ای در مورد برنامه‌های تخصصی تدوین ندارند یا نیازی به هزینه کردن نخواهند داشت گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد. در نظر داشته باشید که اپلیکیشن‌های ساده‌تر این برنامه برای آیفون و آیپد نیز ارائه شده که کار روی بعضی پروژه‌ها را می‌توانید با استفاده از iCloud، بر روی دستگاه‌های همراه ادامه دهید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *