هر شرکتی که موبایل طراحی می‌کند، حتما زمان زیادی را صرف انتخاب نرم‌افزار مناسب برای کیبورد می‌کند. بیشترین استفاده‌ی هر کاربری در گوشی‌های هوشمند، از همین کیبورد است. به همین دلیل خیلی از کاربران از نرم‌افزارهای دیگری غیر از کیبورد پیش فرض گوشی خود استفاده می‌کنند، چون می‌خواهند همیشه و هر روز از بهترین استفاده نمایند.

اگر شما از خریداران گوشی‌های سامسونگ هستید، می‌دانید که سامسونگ از کیبوردی مخصوص به خود استفاده می‌کند و بسیاری از کیبوردهای موجود در بازار مجازی، قابلیت‌های بیشتری نسبت به این کیبورد دارند. محصولاتی همچون Gboard که خود گوگل منتشر کرده و این روزها خیلی از کاربران از آن استفاده می‌کنند.

Gboard قابلیت‌های متفاوت از جمله گلاید تایپینگ، تایپ صوتی، جستجوی گیف و اموجی و … دارد. مهم‌تر این که شما نیازی نیست حتما درگیر کیبورد پیش فرض سامسونگ باقی بمانید و می‌توانید با روشی که در ادامه به شما یاد می‌دهیم، یک کیبورد جدید همچون  Gboard نصب کنید و از آن در گوشی سامسونگ بهره ببرید.

برای این کار ابتدا باید از این لینک به پلی استور بروید و  Gboard را دانلود و نصب کنید. همچنین شما می‌توانید پلی استور را اجرا کرده و  Gboard را در آن جستجو نصب کنید.

بعد از نصب  Gboard باید به تنظیمات رفته و آن را جایگزین کیبورد سامسونگ کنید. برای انجام این کار باید به اپ تنظیمات (settings) بروید. بعد از این که settings را باز کردید به General Management رفته و از این بخش Language and Input را انتخاب نمایید. در این بخش گزینه‌ای با نام  On-screen keyboard را می‌بینید که باید روی آن لمس کنید.

وقتی وارد بخش  On-screen keyboard می‌شوید، می‌توانید کیبوردهای نصب شده روی گوشی خود را مدیریت کنید. کافی است در این جا Gboard را پیدا کرده و سوییچ آن را روشن کنید.

حالا که Gboard‌ را فعال کردید می‌توانید به  On-screen keyboard برگردید و در آن‌جا تنظیمات این این کیبورد را می‌بینید که به شما امکان شخصی سازی کاملی می‌دهد. از تم تا زبان‌های متعدد تا بخش‌های مربوط به شیوه‌ی تایپ.

همانطور که جایگزینی کیبورد سامسونگ بسیار ساده است، شما هر وقت که خواستید می‌توانید این کیبورد را از همین مسیر دوباره فعال کنید و اگر خواستید کیبورد دیگری نصب کنید نیز، به همین ترتیب قابلیت نصب و فعال کردن آن را نیز خواهید داشت.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *