به تازگی Bloomberg گزارش کرد شرکت اپل با هدف بهبود وضعیت تولید آیفون X، توان اجزای تشکیل دهنده‌ی فناوری Face ID را کاهش داده تا بتواند به تولید آن سرعت بیشتری ببخشد. بلومبرگ در گزارش خود آورده بود: «اپل بی سر و صدا به تامین‌کنندگان خود گفته می‌توانند دقت سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون X را کاهش دهند تا کار تولید اجزای آن راحت‌تر شود».

اما کمپانی اپل حالا به ادعای بلومبرگ واکنش نشان داده و آن را «کاملاً اشتباه» خوانده است. در بیانیه‌ی اپل آمده است دقت یک به میلیونی که پیشتر از آن سخن گفته بود کماکان سر جای خود قرار دارد. البته به گزارش TheVerge، بسته به اینکه بیانیه‌ی اپل را چگونه بخوانیم، گزارش بلومبرگ نیز می‌تواند صحیح باشد.

ظاهراً شرکت اپل هنگام اشاره به «دقت» سنسور به‌کار‌رفته در این بخش از موبایل، در انتخاب کلمات بیانیه‌ی خود دقت زیادی به خرج داده است؛ به گونه‌ای که ممکن است با حفظ دقت سنسور، کنترل کیفی فرایند تولید آن در مجموع کاهش یافته باشد.

گفتنی است پیش از گزارش بلومبرگ، وال استریت ژورنال نیز در گزارشی اذعان داشته بود ماژول‌های حسگر Face ID در فرایند تولید آیفون X مشکلاتی به وجود آورده که ممکن است تامین این قطعه را با محدودیت‌هایی مواجه کند.

آنچه در ادامه می‌خوانید بیانیه‌ی کامل شرکت اپل در خصوص این ادعاهاست:

«هیجان مشتریان برای آیفون X و فناوری Face ID فوق‌العاده بوده است و ما بیصبرانه منتظریم از جمعه سوم نوامبر ارسال آیفون X را آغاز کنیم. Face ID یک سیستم قدرتمند و ایمن احراز هویت بوده که استفاده از آن به شکلی باورنکردنی آسان و هوشمندانه است.

کیفیت و دقت Face ID تغییری نکرده است و احتمال آنکه یک غریبه بتواند با استفاده از این ویژگی موبایل شما را آنلاک کند کماکان همان ۱ به میلیون خواهد بود.

ادعای بلومبرگ مبنی بر کاهش مشخصات مربوط به دقت Face ID کاملاً اشتباه است؛ ما انتظار داریم Face ID استاندارد طلایی جدیدی برای حوزه‌ی تشخیص هویت با استفاده از چهره باشد».

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *