با توجه به ایراداتی که عموما برای اولین به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای سیستم عامل ویندوز به وجود می‌آید، عموما بد نیست که کمی این آپدیت‌های خودکار را به تاخیر بندازید تا از همه چیز مطمئن شوید و ایرادها نیز به خوبی برطرف شوند. برای اینکار دو راه حل وجود دارد؛

در ابتدای امر بهتر است بدانید کدام نسخه از ویندوز۱۰ برای شما فعال است. اگر از این ویندوز استفاده می‌کنید، به Start> Settings> System> About بروید و ببنید در مشخصات Windows چه نوشته است.

برای بررسی سریع در هر نسخه‌ای از ویندوز، Windows + Q را فشار دهید، winver را تایپ کنید و Enter را بزنید.

چگونه جلوی به روز رسانی را بگیریم؟

راه اول موقت و تقریبا بلا استفاده است. آن هم اینکه از طریق رفتن به تنظیمات شبکه، به طور کلی ارتباط خود را با اینترنت قطع کنید. طبیعتا وقتی به اینترنت متصل نباشید، آپدیتی نیز دانلود و نصب نخواهد شد.

اما اگر یکی از نسخه‌های ویندوز ۱۰ غیر از مدل خانگی استفاده می‌کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید و به‌روزرسانی‌ها را تا یک سال عقب بندازید. این کار با از کار انداختن آپدیت تفاوت چندانی نخواهد داشت.

به Settings > Update & Security > Windows Update > Advanced options بروید. زیر انتخاب بروزرسانی، می‌توانید در قسمت Current Branch یا Current Branch for Busines تاخیر در بروزرسانی را به ۳۶۵ روز برسانید.

به همین سادگی!

آماده‌سازی برای ارتقای ویندوز۱۰

در هر صورت بهتر است با فاصله گذاری مناسب بین زمان عرضه تا زمان به‌روزرسانی، نهایتا این کار را انجام دهید و از امکانات تازه استفاده ببرید. اما انجام بعضی از کارها به شما کمک می‌کند از ایرادات احتمالی در امان بمانید:
* یک درایو بازیابی ویندوز ایجاد کنید.
* از کد محصولاتی که خریداری کردید پشتیبانی بگیرید.
* سیستم بازیابی اطلاعات یا همان Restore را فعال کنید.
* از اطلاعات مهم خود بکاپ گیری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *