یکی از دغدغه‌های کاربرانی که دنبال‌کننده‌های زیادی در اینستاگرام دارند و از این راه کسب درآمد می‌کنند یا به طور کلی همه کاربرانی که نگران عکس‌های خصوصی خود هستند، هک شدن اکانت و از دست رفتن اطلاعاتشان است. برای اینکه بتوانید امنیت اکانت خود را به حدی برسانید که تقریبا این کار غیر ممکن باشد، باید حتما اصولی را رعایت کنید که ما ۵ نکته بسیار مهم در این باره را برای شما در ادامه لیست کرده‌ایم.

۱- رمز عبور قوی انتخاب کنید

مهم‌ترین و البته بدیهی‌ترین پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک پسورد قوی استفاده کنید. یکی از معمول‌ترین راه‌هایی که هکرهای به اکانت کاربران دست پیدا می‌کنند، حدس زدن رمز عبور آن‌هاست. موقع انتخاب پسورد حتما از ترکیب حروف کوچک و بزرگ و همچنین عدد استفاده کنید و تا جای ممکن طول پسورد را بیشتر از حداقل ۸ تایی که اینستاگرام برایتان منظور کرده لحاظ کنید.

۲- احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

در حال حاضر اکثر برنامه‌های مهم از جمله اینستاگرام، احراز هویت دو مرحله‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا هر کس که دوست داشت از آن استفاده کند. در این صورت وقتی از دستگاه ثانویه کسی یا حتی خود شما بخواهید وارد اکانت شوید، باید کد مخصوصی به شماره‌ی خود شما از طریق SMS ارسال شده و شما آن را وارد کنید تا اجازه‌ی استفاده از برنامه به شما داده شود. برای اعمال این ابزار به تنظیمات اینستاگرام رفته و به سمت پایین اسکرول کنید تا به Two-Factor Authentication برسید.

بعد از انتخاب، گزینه‌ی مورد نظر را روی حالت روشن قرار دهید.

اگر از قبل شماره تلفن خود را در اینستاگرام اضافه نکرده باشید، باید شماره‌ی را اضافه کرده و سپس از طریق کد آن را تایید کنید.

البته اینستاگرام برای امنیت بیشتر، امکان تایید دو مرحله‌ای از طریق برنامه‌ی دیگر را نیز به برنامه‌ی خود اضافه کرده. برای اعمال آن به تنظیمات اینستاگرام و  Two-Factor Authentication رفته و این بار Authentication App را انتخاب کنید.

اگر برنامه مورد نظر را داشته باشید، کد برای برنامه ارسال می‌شود و شما باید آن را وارد کنید، در غیر این صورت باید به اپ استور اپل یا گوگل پلی استور فرستاده می‌شوید تا برنامه پیشنهادی را دانلود کنید و سپس مراحل را طی نمایید.

۳- مطمئن شوید ایمیل شما امن است

همانقدر که امنیت اکانت اینستاگرام شما اهمیت دارد، اکانت ایمیل شما نیز مهم است، چون اگر کسی به ایمیل شما دسترسی داشته باشد، تقریبا به همه چیز دسترسی دارد. چیزهایی که در مورد امنیت پسورد و احراز هویت دو مرحله‌ای گفتیم، تقریبا در تمامی سرویس‌دهندگان ایمیل نیز وجود دارد، بهتر است این موارد را بر روی ایمیل خود نیز لحاظ کنید.

۴- از دسترسی برنامه‌هایی که اطمینان ندارید جلوگیری کنید

یکی از چیزهایی که عموما به آن توجه نمی‌شود و مشکلات زیادی برای کاربران به وجود می‌آورد، دسترسی دادن به اطلاعات ورود اینستاگرام به برنامه‌هایی است که شناسنامه درستی ندارند. برای اینکه ببینید به چه برنامه‌هایی از قبل دسترسی داده‌اید به پروفایل اینستاگرام رفته و روی آیکون تنظیمات بزنید و سپس Authorized Apps را انتخاب کنید.

در اینجا شما لیستی از برنامه‌ها را پیدا خواهید کرد که در هر موردی می‌توانید آن را باز کنید و با زدن روی Revoke Access دسترسی آن سایت یا برنامه را به اطلاعات اینستاگرام خود ببندید.

۵- پیشنهادات اضافی

یکی از چیزهایی که باید رعایت کنید، خارج شدن از اکانت خود در هنگام استفاده از دستگاه مشترک است. هیچ گاه پسورد خود را به هیچ دلیلی به کسی ندهید و با نگاه انداختن به آدرس سایت (اگر از نسخه مرورگر استفاده می‌کنید) از سایت‌های فیشینگ (که با شبیه سازی سایت اصلی قصد دزدیدن پسورد شما را دارند) دوری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *