گوگل قصد دارد از طریق ارائه اسمارت فون پیکسل و پیکسل ۲xl تجربه‌ای تازه از کاربری گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند و ممکن است به همین واسطه مجبور باشد تغییراتی در ماهیت خود اندروید ایجاد کند. به همین دلیل است که نسخه اندروید اوریو ۸ نصب بر روی  Pixel ۲ و ۲ XL دقیقا همانی نیست که روی دیگر دستگاه‌های اندروید دیده‌اید. برخی از جالب‌ترین پیامدهای این ویژگی‌ها در پس آخرین مدل‌های این گوشی پنهان شده‌اند که ما در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

تم‌های مبتنی بر تصویر زمینه

احتمالا تغییر تصویر زمینه کاری است که شما به طور منظم انجام خواهید داد. به طور معمول فقط یک عکس جدید برای تصویر زمینه در نظر گرفته می‌شود اما در Pixel 2 موارد جالبی در این زمینه وجود دارد. تم و صفحه اصلی و برخی عناصر دیگر گوشی هوشمند با توجه به رنگ تصویر زمینه عوض خواهد شد.

اگر یک تصویر زمینه تیره انتخاب کنید به طور خودکار تم گوشی شما به حالت تیره نغییر خواهد کرد. این حالت شامل منوی برنامه، منوی خاموش و روشن گوشی و تنظیمات سریع می‌شود. هرچیزی با رنگ‌های روشن‌تر و یا تصویر زمینه از طبیعت نور تم را به حالت استاندارد بر می‌گرداند. با این همه برای اعمال تغییرات باید از یک تصویر تیره استفاده کنید. علاوه بر این رنگ تصویر زمینه شما با ته رنگ بعضی مناطق  محیط کاربری تغییر می‌کند. سعی کنید تصویر زمینه‌ای انتخاب کنید که غالبا یک رنگ باشد، سپس شما یک سایه متناوب در زیر اعلان رویداد در صفحه اصلی و قفل صفحه و منوی خاموش روشن خواهید دید.

گزینه‌های نمایش رنگ

درجه‌بندی نمایش پیش‌فرض در گوشی پیکسل امسال در مقایسه با قبل در تضاد است. گوگل از sRGB به عنوان مشخصات رنگ استفاده کرده که بسیار پیش‌تر، از صفحه نمایش گوشی سامسونگ، LG، OnePlus و بسیاری دیگر حذف شده بود.

در واقع در اولین آپدیت اصلی OTA گوگل نمایه‌های رنگی اضافی را به Pixel 2 اضافه کرد. شما می‌توانید این ویژگی را در Settings > Display > Advanced > Colors پیدا کنید. تنظیم پیش‌فرض طبیعی sRGB است، اما Boosted و Saturated نیز قرار داده شده است تا بتوانید بین آن‌ها انتخاب کنید. به نظر حالت Saturated برای نمایش رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تر بهتر است.

مخفی کردن اطلاعیه‌های مزاحم برنامه‌ها

گوگل در اندروید ۸ بیشتر از هر زمان دیگری به طولانی‌تر کردن عمر باتری توجه ویژه کرده است. وظایف زمینه محدود شده و هر زمان که یک برنامه روی باتری اثر بگذارد سیستم‌عامل اندروید به طور مداوم رویدادی به شما خواهد داد. این برنامه‌ها شامل بسیاری موارد نظیر VPNها، برنامه‌های متغیر و برنامه‌های پرمصرف می‌شود. Pixel 2 به شما امکان مخفی کردن این اعلان‌ها را می‌دهد که هنوز نمی‌توانید در گوشی‌های دیگر آن را  انجام دهید.

دکمه کنترل رویدادها در اندروید ۸ اضافه شده که به شما این امکان را می‌دهد که صدای رویدادهای یک برنامه را کم کنید بدون آنکه به طور کلی ساکت شود. سیستم‌عامل اندروید در گوشی Pixel 2 دارای این قابلیت است که در دیگر  گوشی‌های موبایل موجود نیست. همچنین می‌توانید برنامه تنظیمات را باز کرده Android System را پیدا کنید و تنظیمات اطلاع رسانی آن را بررسی کنید. از همان جا می‌توانید Apps consuming battery را غیر فعال کرده یا اهمیت آن را کم کنید.

مقدار باتری را از دستگاه‌های بلوتوث بررسی کنید

در گوشی‌های جدید پیکسل هیچ جک هدفنی در نظر گرفته نشده بنابراین شما ممکن است زمان بیشتری را صرف استفاده از دستگاه‌های بلوتوث کنید. یکی از مسائل شارژ دوباره دستگاه است.حالا راحت‌تر می‌توانید دستگاه‌های جانبی بلوتوث را شارژ کنید. گوشی‌هایPixel 2  و ۲ XL اولین مدل از گوشی‌ گوگل هستند که این قابلیت را دارند.

به دو روش می‌توانید سطح باتری دستگاه بلوتوث خود را ببینید. راحت‌ترین راه تنظیمات سریع است. فقط روی منوی کشویی زیر بلوثوث تپ کنید تا لیست دستگاه‌های بلوتوث را ببینید و سطح باتری آن‌ها را چک کنید. در حالت دوم به تنظیمات بروید و منوی بلوتوث را باز کنید. دستگاه‌های متصل شده شما در بالای لیست با سطح باتری آن‌ها نمایش داده می‌شود.

حالت پیشرفته HDR را فعال کنید

گوشی‌هایPixel 2  و ۲ XL دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند و به لطف تکنولوژی پیشرفته HDR+ گوگل، می‌توانید عکس‌هایتان را روی تلفن با حالت پیشرفته HDR ثبت کنید.

برای فعال‌کردن این ویژگی دوربین را باز کرده و به تنظیمات بروید. زیر منوی اصلی یک پیچ برای تنظیمات HDR+ وجود دارد. فعالش کنید. در صفحه نمایشگر، روی دکمه HDR +  ضربه بزنید و HDR + Enhanced را برای محدوده دینامیکی بهبود دهید. HDR+ یکبار به نمایش در می‌آید و ویرایش قدرتمندی بر عکس نهایی انجام می‌دهد. حالت Enhanced بیشتر شبیه به عکس‌های عادی HDR عمل می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *