ارز دیجیتال شیبا یکی از ارزهای محبوب در سال 2021 شناخته می‌شود که با طی کردن مسیر رشد صعودی به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این ارز با دوج کوین شباهت زیادی دارد و هر دو دارای نماد سگ ژاپنی شیبا اینو هستند. با ورود ارز شیبا به دنیای رمزارزها برخی افراد این ارز را به عنوان قاتل دوج کوین در آینده نزدیک و برخی دیگر به عنوان شت کوین (سکه بی‌ارزش) تلقی کردند.

با وجود نظریه‌های مختلفی که درباره این ارز دیجیتال وجود دارد، هنوز هم شاهد رشد صعودی رمزارز شیبا هستیم؛ بنابراین لازم می‌دانیم نحوه خرید ارز شیبا و نگهداری آن را بازگو کنیم.

تاریخچه و معرفی ارز شیبا

نام شیبا برگرفته از نژاد سگ ژاپنی شیبا اینو است که در چند سال اخیر به عنوان میم اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما پای این نژاد با نماد سگ شیبا، در ابتدا با ارز دیجیتال دوج کوین به بازار رمزارزها باز شد و پس از آن ارزی دیگر با همین نماد و این بار با نام نژاد سگ ژاپنی وارد بازار شد.

رشد صعودی ارز دوج کوین و ارز شیبا در سال 2021 با حمایت ایلان ماسک صورت گرفت؛ البته تا قبل از ایلان ماسک چندین سلبریتی از این ارز و نماد آن حمایت کرده بودند؛ اما حمایت ایلان ماسک به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد جهان در اقتصاد کشورها، بیشترین تاثیر را در روند رو به رشد دوج کوین داشت. پس از رشد دوج کوین مجدد با حمایت ایلان ماسک از ارز شیبا، این‌بار ارز شیبا رشد 600 درصدی را در کوتاه‌ترین زمان تجربه کرد.

آموزش خرید ارز شیبا

برای خرید ارز شیبا بایستی در یکی از معتبرترین صرافی‌های داخلی یا خارجی ثبت‌نام کنید؛ البته اگر قصد خرید و فروش در صرافی خارجی را دارید، باید قبل از هر کاری در صرافی داخلی هم ثبت‌نام کنید که در ادامه علت این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

صرافی‌های خارجی معتبر در صورت نبود تحریم علیه ایران می‌توانستند بهترین مرجع خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای ایرانیان باشند؛ اما این صرافی‌ها با اعمال تحریم و حذف امکانات ضروری برای تریدرهای حرفه‌ای ایرانی، روند معاملات رمزارزها را دشوارتر کرده‌اند. با این حال صرافی‌های داخلی روند ساده‌تری در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارند و با رابط کاربری ساده، معاملات را در کمترین زمان و بدون مشکل ثبت و نهایی می‌کنند؛ اما مشکلاتی که در صرافی‌های داخلی به چشم می‌خورد، حجم معاملات پایین، کمبود ابزارهای تریدینگ و ارزهای دیجیتال محدود قابل معامله هستند که تمامی این موارد روند و سرعت انجام معاملات را کندتر می‌کنند؛ البته در ایران صرافی ارز دیجیتال کیف پول من با حذف این مشکلات بهترین و ساده‌ترین مسیر را برای خرید ارز شیبا ایجاد کرده است و افراد با ثبت‌نام در این سایت می‌توانند به خرید و فروش این رمزارز بپردازند.

مراحل خرید ارز شیبا

خرید ارز شیبا همچون سایر ارزهای دیجیتال یک روند مشخصی در صرافی‌ها دارد. برای این منظور لازم است در قدم اول کیف پول (Wallet) ارز دیجیتال برای خود ایجاد کنید و پس از آن کیف پول خود را شارژ کنید؛ در واقع نقش کیف پول در مراحل خرید ارز دیجیتال به منزله حساب بانکی برای خرید است؛ بنابراین ضروری است که در قدم اول کیفی پولی در یک صرافی معتبر و مطمئن برای خود ایجاد کنید. نقش کیف پول در خرید ارز شیبا، انتقال ارزهایی مانند تتر و بیت کوین به حساب کاربری صرافی و یا نگهداری ارز شیبا برای کوتاه مدت تا بلند مدت است و شما با ساخت کیف پول به راحتی می‌توانید ارزهای خریداری شده خود را به مدت طولانی در آن نگهداری کنید.

در مرحله بعدی پس از ساخت کیف پول بایستی در صرافی داخلی یا خارجی ثبت‌نام کنید. اگر قصد خرید ارز شیبا در صرافی خارجی را دارید، باید از آی پی ثابت کشورهای دیگر استفاده کنید که آن صرافی کشور مدنظر شما را تحریم نکرده باشد. پس از آن در صرافی داخلی ثبت‌نام کنید و ارزی به غیر از ارز شیبا خریداری کرده و به صرافی خارجی انتقال دهید. پس از انتقال ارز دیجیتال از صرافی داخلی به خارجی به راحتی می‌توانید با تعویض (Change) ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی داخلی با ارز شیبا، سفارش خرید خود را ثبت و نهایی کنید.

همان طور که دیدید، این روش برای خرید ارز شیبا طولانی‌تر است و مشکلات تاثیر تحریم بر روند خرید و ریسک از دست رفتن سرمایه را در پی دارد؛ اما اگر در صرافی معتبر داخلی با حجم معاملات بالا ثبت‌نام کنید، در کمترین زمان و با مراحل کمتر می‌توانید به معامله ارز شیبا بپردازید.

ثبت‌نام در صرافی داخلی و خارجی

در بالا اشاره کردیم که برای خرید ارز شیبا باید در صرافی داخلی یا خارجی ثبت‌نام کنید؛ اما ثبت‌نام کامل در صرافی برای خرید ارز شیبا نیازمند احراز هویت است و اینجاست که تاثیر تحریم صرافی خارجی برای کاربران ایرانی به چشم می‌آید. برای ثبت‌نام در صرافی خارجی حتما از آی پی ثابت استفاده کنید که این نوع آی پی‌ها در سایت‌های معتبر قابل خریداری هستند. سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی، آپلود مدرک شناسایی و عکس سلفی در سایت صرافی خارجی می‌توانید مراحل احراز هویت را تکمیل کنید.

احراز هویت در صرافی داخلی روند ساده‌تری دارد و تنها با وارد کردن اطلاعات شخصی و عکس سلفی به همراه دست نوشته‌ای از توضیحات احراز هویت صرافی مورد نظر، می‌توانید پس از تاییدیه صرافی معاملات ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

کیف پول من؛ بهترین صرافی خرید ارز شیبا و Wallet ارز شیبا

در ایران صرافی‌های زیادی وجود دارند که معاملات ارزهای دیجیتال را ثبت می‌کنند؛ اما تنها تعداد محدودی از این صرافی‌ها در ابتدای رشد صعودی ارز شیبا، امکان خرید و فروش آن را در لیست ارزهای قابل معامله سامانه خود قرار دادند. صرافی ارز دیجیتال کیف پول من به عنوان یکی از مطمئن‌ترین صرافی‌های داخلی شناخته می‌شود که دائما لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله در سامانه خود را به‌روزرسانی می‌کند و همواره در کوتاه‌ترین زمان، جدیدترین ارزهای دیجیتال را به صرافی اضافه می‌کند.

کیف پول من با برخورداری از یک میلیون کاربر ایرانی، روزانه حجم بسیار بالایی از ارزهای دیجیتال را ثبت می‌کند تا کاربران با خیال راحت و با کمترین کارمزد، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. همچنین این صرافی امکان ساخت کیف پول را برای کاربران خود تدارک دیده تا بتوانند ارزهای خود را در کیف پول نگهداری و یا به صرافی جهت خرید و فروش ارزها انتقال دهند.

حدود 1200 ارز دیجیتال قابل تعویض با ارز شیبا در صرافی کیف پول من به چشم می‌خورد و شما با ثبت‌نام در این سایت با رابط کاربری ساده و به زبان فارسی، می‌توانید معامالات ارزهای دیجیتال را شروع کنید و در صورت بروز مشکل با پشتیبانی 24 ساعته سایت Kifpool.me در ارتباط باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *