شاید یکی از دلایلی که رقیبان کسب‌وکار شما موفق نبوده‌اند تا در موضوع مورد نظر شما فعالیت کنند، این باشد که به صورت کامل آن را بلد نبوده و به آن تسلط نداشته‌اند. در این مرحله از نکات راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین باید دانش و مهارتی که دارید را در یک سطح حرفه‌ای تر فرا بگیرید. شرکت‌ در دوره‌های آموزشی تخصص خود و همچنین مطالعه و خواندن کتاب و مقاله می‌تواند سطح دانش و مهارت شما را بالا ببرد. شما وقتی بر یک موضوع تسط پیدا کردید، می‌توانید در مورد نظر داده، آموزش و یا خدماتی را ارائه دهید.در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد کسب‌وکار اینترنتی درک درستی داشته باشید و موفقیت خود را تضمین کنید.

افزایش بازدید به کمک استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی دیگر از گزینه‌های در دسترس برای جذب ترافیک و البته مخاطبان هدفمند است. مطمئن باشید مخاطبان شما امروزه بیشتر در شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام هستند و ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی بگذرانند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید مخاطبان هدفمند خود را جذب کنید و محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهید. استفاده از رسانه‌های اجتماعی موبایلی روز به روز بیشتر از قبل می‌شود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۰ بیش از هفتاد درصد کاربران اینترنتی از موبایل برای انجام کارهای خود انجام می‌دهند. اینکه صرفا فقط محتوای عالی تولید کنید کافی نیست. شما باید بسیار فعال باشید. بنابراین یکی از بهترین روش‌های افزایش ترافیک سایت مربوط به کسب‌وکارتان، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای توزیع و تبلیغ محتوای سایت است. توییتر برای لینک مطالب کوتاه مطالب بسیار عالی است؛ زیرا شما به راحتی می‌توانید یک عنوان جذاب به همراه چند کلمه توضیحات بنویسید و سپس از کاربر بخواهید برای خواندن ادامه محتوا، به لینک درج شده مراجعه کند. در حالی که پروموشن گوگل پلاس (که البته در حال حاضر بسته شده است!) می‌توانست به سایت شما کمک کند تا در نتیجه‌ی جستجوهای شخصی نشان داده شوید و برای تعاملات برای کسب‌وکارهای B2B  بسیار مناسب به نظر می رسد. اگر شما یک شرکت تولید کننده ی محصولات B2C هستید، ممکن است نتایج بسیار خوبی از کار با سایت های عکس محور مانند  Pinterest و Instagram  کسب کنید. همین مسائل باعث می شود بسیاری از برندهای بزرگ به کاربران موبایلی خود اهمیت بدهند و برای راحتی کار آن‌ها، در کنار نسخه ریسپانسیو وب، اپلیکیشن موبایل خود را هم در اختیار کاربران قرار دهند. این دقیقاً همان کاری است که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ نظیر دیجی‌کالا انجام داده‌اند!

اما باید توجه داشته باشید که این موارد نباید باعث شود که بستر اصلی کسب و کار خود را روی شبکه های اجتماعی موبایلی بنا کنید! این مسئله بسیار اشتباه است؛ زیرا اگر آن شبکه فیلتر شود، کسب‌وکار شما هم تعطیل خواهد شد. از طرف دیگر، نباید از موتورهای جست و جو هم غافل شوید. موتورهای جستجو بر خلاف شبکه‌های اجتماعی مختلف از ابتدا بوده‌اند و تا انتها هم باقی خواهند ماند! با این موارد، گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو منبعی بسیار عالی برای جذب مخاطبان هدفمند هستند؛ تنها کافی است محتوای خوب تولید کنید و گوگل را در کنار شبکه‌های اجتماعی با هم مهم بدانید. به همین خاطر پیشنهاد می شود از شبکه‌های اجتماعی فقط به منظور رشد کسب‌وکار‌ها و برندسازی استفاده کرد! راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای بیشتر دیده شدن کسب‌وکار و افزایش فروشتان است

جدا از کسب دانش در مورد تخصص موردنظر، شما نیاز به کسب اطلاعات در مورد یک سری پیش‌نیازها نیز هستید. برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید اطلاعاتی در مورد پیش‌نیازهای آن مانند هاست، سرور، دامنه، پنل‌های مدیریت سرور، سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و… داشته باشید. این موارد برای شروع کسب و کار الزامی هستند و اگر خودتان می‌‌خواهید وارد مسیر کسب و کار و کارآفرینی باشید، باید آنها را یاد بگیرید. یادگیری این موارد اصلا کار دشواری نیست و خوشبخاته در وب فارسی بسیاری مقاله و ویدیوهای آموزشی رایگان در مورد آنها منتشر شده که می‌توانید در کمتر از یک ساعت به همه آنها دسترسی داشته باشید.در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد کسب‌وکار اینترنتی درک درستی داشته باشید و موفقیت خود را تضمین کنید.

نکته بسیار مهم در بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که هیچ‌وقت به دنبال خرید کردن کاربران غیرهدفمند و غیرواقعی نباشید! این کار همیشه اشتباه خواهد بود و برای آینده کسب‌وکارتان مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد. بهتر است به مخاطبان‌‍تان اجازه دهید خودشان با رضایت کامل شما را دنبال کنند. اگر قصد دارید برای وبسایتتان بازدید واقعی ایجاد کنید تا سبب فروش بیشتر در سایت شما بشود، نیازمند داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای سایت و حتی شبکه‌های اجتماعی هستید! مثلاً باید بدانید که کدام کلمات کلیدی را لازم دارید تا بازدیدکنندگان را جذب سایتتان کنید و باتوجه به همان کلمات کلیدی در گوگل برای دریافت ترافیک به سرویس گوگل ادوردز هزینه پرداخت کنید. ممکن است رقابت برای بالاآمدن در موتورهای جستجو برای کلید واژه‌های پر رقابت در موتورهای جستجو، بسیار گران قیمت باشد! اما اگر محصول ارزشمندی را تبلیغ می‌کنید که می‌دانید تعداد زیادی از کاربران پس از خواندن توضیحات آن را تهیه می‌کنند، ارزش چنین تبلیغاتی را خواهد داشت.

شاید بتوان مهم‌ترین مسئله را در افزایش فروش یک کسب‌وکار، وفادار کردن مشتری‌های قبلی است! اگر می‌خواهید کسب‌وکار موفقی داشته باشید باید به مشتریان خود اهمیت بدهید. موفقیت شما در کسب و کارتان دقیقا به مشتریان فعلی شما و میزان رضایت آن‌ها از خدمات یا محصولات کسب‌وکارتان بستگی دارد. اگر مشتریان راضی زیادی داشته باشید یا به عبارت دیگر محصولات راضی‌کننده و حرفه‌ای داشته باشید، شک نکنید مشتریان فعلی باعث بوجود آمدن مشتریان جدید خواهند شد! تا کنون به معروف شدن بسیاری از برندهای معروف نظیر اپل، سامسونگ یا حتی برندهای داخلی دقت کرده‌اید؟

در مورد بازاریابی دهان به دهان چیزی شنیده‌اید؟ این روش از بازاریابی یعنی کاربران راضی از کیفیت محصولات یا خدمات شما به کاربران دیگر چیزی بگویند و باعث بوجود آمدن مشتریان جدید برای کسب‌وکار شما بشوند. این روزها مردم حرف دوستان و آشنایان شان را بیشتر از تبلیغات اینترنتی قبول می کنند؛ زیرا هنوز هم اعتماد مردم به تبلیغات اینترنتی تا زمانی که مربوط به یک برند معتبر و قابل اعتماد نباشد، اعتماد نمی‌کنند. البته باز هم بستگی به نحوه بازاریابی محتوای محصول در سایت شما دارد و بسیاری از برندهای تازه‌کار به راحتی اعتمادسازی می‌کنند.

برای اینکه مشتریان فعلی تان برای شما مشتریان جدید بیاورند کافی است همیشه آن ها را راضی نگه دارید. یکی از مهمترین موارد در وفادار سازی مشتریان علاوه بر ارائه محصولات و خدمات با کیفیت، پشتیبانی خوب است. در هر شرایطی باید پاسخگوی مشتریان تان باشید و این را هم فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری شماست. شما وظیفه دارید مشکل آن ها را حل کنید.

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های مختلف دیگر کسب‌وکار آنلاین می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به موفق‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید و اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *