اگر مدتی‌ست که از Word برای نوشتن رزومه‌ی خود استفاده نکرده‌اید، دستیار رزومه‌ی LinkedIn یکی از ابزارهای بسیار پرکاربردیست که ممکن است با آن آشنا نباشید. چه در رزومه های فارسی و مخصوصا در رزومه هایی که برای کشورهای دیگر ارسال می کنید، این ابزار بهترین کمک ممکن برای شما خواهد بود.

دستیار رزومه‌ی LinkedIn چیست؟

دستیار رزومه‌ی LinkedIn به شما مثال‌هایی از روزمه‌ی دیگر افراد در همان زمینه کاری شما ارائه می‌دهد تا بتوانید طرز نوشتن یک رزومه‌ی مناسب را ببینید.اگر در جمله‌بندی رزومه‌ی خود مشکل دارید و یا نمی‌دانید که چگونه قابلیت‌های خود را به خوبی توضیح دهید، این دستیار بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، این دستیار مقالات آموزشی مناسب جهت نوشتن یک رزومه‌ی مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دسترسی به دستیار رزومه

لازم به ذکر است که این دستیار در نسخه‌ی آفیس ۲۰۱۶ به بعد نرم‌افزار Word وجود دارد. برای استفاده از آن در بخش Review به دکمه‌ی The Resume Assistant دقت کنید.

اگر این دکمه را می‌بینید اما برای شما خاموش است، از منوی File گزینه‌ی Options را انتخاب کنید و سپس به تب General بروید و در زیرمجموعه‌ی LinkedIn Features، تیک Show LinkedIn features in my Office applications را بزنید و سپس روی Ok کلیک کنید.

شروع به کار کردن با دستیار رزومه

دو روش برای استفاده از این دستیار وجود دارد. روش اول کلیک بر روی دکمه‌ی ذکر شده‌است و روش دوم نیز باز کردن یک رزومه‌ی از پیش تهیه شده است.

ضمنا با کلیک بر روی دکمه‌ی Learn More می‌توانید ویدیوهای آموزشی در رابطه با این دستیار را ببینید.

پس از راه انداختن دستیار، عنوان شغلی و ترجیحا صنعت مورد نظر خود را انتخاب کنید و با انتخاب See examples مثال‌هایی از رزومه‌ها را ببینید.

مشاهده‌ی نتایج

پس از وارد کردن عنوان شغلی خود، با وارد کردن صنعت و یا انتخاب زیرشاخه‌ی مناسب می‌توانید نتایج را با دقت بیشتری بررسی کنید.

برای دیدن هر رزومه نیز کافیست که روی Read More کلیک کنید. لازم به ذکر است که قابلیت کپی پیست در این رزومه‌ها غیرفعال است و بنابراین نباید این دستیار با روشی برای دزدیدن بخش‌هایی از رزومه‌ی دیگران اشتباه گرفته‌شود و هدف این ابزار یاد دادن روش‌های نوشتاری مناسب برای تهیه‌ی رزومه‌ای باکیفیت است.

دیگر امکانات LinkedIn

در پایین نتایج جستجو، چندین مورد به درد بخور دیگر نیز وجود دارد. برای مثال توانایی‌های مورد نیاز برای هر شغل و یا مقالات مرتبط با روش نوشتن رزومه را می‌توانید در این بخش ببینید. یکی دیگر از امکانات پرکاربرد این دستیار، قابلیت پیشنهاد شغل با توجه به توانایی‌ها، صنعت و محل زندگی است.

مثال‌های دستیار رزومه‌ی LinkedIn

مثال‌هایی که در نتایج جستجو می‌بینید، مربوط به رزومه‌ی افرادیست که خود تصمیم گرفته‌اند با دیگران سهیم شوند. این رزومه‌ها بدون اسم فرد هستند و بدین ترتیب صاحب آن‌ها قابل شناسایی نیست و تنها بخش‌های مربوط به شغل را می‌توان مشاهده کرد.

بنابراین اگر شما نیز یک اکانت عمومی در LinkedIn دارید، رزومه‌تان ممکن است در این نتایج نشان داده‌شود. اگر به این امر راضی نیستید، کافیست که وارد سایت شده و مسیر زیر را دنبال کنید:
Me--< Settings & Privacy--< Privacy--< Security--< Microsoft Word--< No