گوگل چند وقتی است که سرویسی جالب راه‌اندازی کرده و شما می‌توانید با استفاده از آن، حیوانات، اشیا مختلف یا خیلی چیزهای دیگر را به صورت سه بعدی در تصویری که با موبایل می‌گیرد، مورد استفاده قرار دهید. این مهم به وسیله‌ی جستجوگر انجام می‌شود و کار کردن با آن بسیار ساده است.

پیدا کردن و استفاده از اجسام، حیوانات در گوگل

سرویس واقعیت افزوده گوگل، در خود جستجوگر گنجانده شده تا شما نیاز به نصب نرم‌افزار یا چیز دیگری نداشته باشید. برای پیدا کردن آن‌ها نیز کافی است تا هر کدام را جستجو کنید و در نتایج دکمه‌ای می‌بینید با عنوان View in 3D که با زدن به روی آن، به محیط دوربین می‌روید.

این گزینه البته برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در نظر گرفته شده و شما هنگام جستجو می‌توانید آن را در بخش Google Search Knowledge Panel ببینید.

بعد از زدن روی این دکمه، دوربین گوشی بالا می‌آید و شما ابتدا باید به دوربین دسترسی بدهید و سپس محیط را آنالیز کنید و سپس جسم سه بعدی در تصویر شما نمایش داده می‌شود.

خیلی از آن‌ها حالت متحرک دارند و شما نه تنها می‌توانید از آن‌ها عکس بگیرید بلکه در فیلم نیز نمایش دهید. با توجه به این که محیطی که آن را نمایش می‌دهید را از قبل آنالیز کرده‌اید، امکان تغییر اندازه جسم را دارید و گوگل آن را به صورت خودکار با پرسپکتیو محل، همسان می‌کنند.

پیش‌نیازها برای نمایش واقعیت افزوده گوگل

اجسام سه بعدی که گوگل برای شما در نظر گرفته هم حالت متحرک دارند و هم صدا خواهند داشت و همانطور که گفتیم شما نمی‌توانید از آن‌ها در کامپیوتر و لپتاپ استفاده کنید. و بعضی گوشی‌ها نیز آن را پشتیبانی می‌کنند که تعداد زیادی نیستند.

خوشبختانه تمام گوشی‌های اندرویدی که از اندروید 7 به بالا استفاده می‌کنند و گوگل پلی به صورت پیش فرض بر آن‌ها نصب شده و آیفون‌ها و آیپد‌هایی که iOS 10 به بالا دارند، امکان نمایش اجسام سه بعدی را دارند. این مهم یعنی طیف گسترده‌ای از گوشی‌های معروف حتی دستگاه‌های قدیمی همچون گالکسی S8 و آیفون 7 نیز می‌توانند آن‌ها را به نمایش بگذارند.

اجسامی که برای نمایش در دسترس شما هستند

لیست بلندبالایی برای این کار در نظر گرفته شده که شامل چندین دسته بندی از جمله حیوانات، پرندگان، حیوانات خانگی، دنیای زیر آب، شخصیت‌های کارتونی، اجسام، مفاهیم فیزیک، اجسام فرهنگی و … می‌شود. اما یکی از جذاب‌ترین این بخش‌ها، 10 دایناسوری است که می‌توانید به صورت سه بعدی آن‌ها را ببینید. از تیرکس گرفته تا  دیلوفوسور، شما می‌توانید از این موجودات منقرض شده در اندازه‌های مختلف در عکس‌ها و فیلم‌هایتان بهره ببرید.

سیاره‌ها نیز بخشی از این پروژه‌ هستند و در مجموع 9 سیاره، 16 ماه و همچنین نیل آرمسترانگ و ماژول آپولو 11 در آن وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دنیای این اجسام سه بعدی که بعضی از آن‌ها جنبه‌ی آموزشی دارند، آنقدر بزرگ است که بهتر است لیست کامل آن‌ها را در لیست گوگل مشاهده کنید. همچنین به صورت مستمر به این لیست اضافه می‌شود و باید انتظار یک پایگاه داده بزرگ از اجسام سه بعدی در آینده جستجوی گوگل را داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *