این روزها یکی از اساسی‌ترین و پراهمیت‌ترین بحث‌های سئو، کلمات کلیدی است. در این میان باید قدرت و مزایای تحقیق کلمات کلیدی را بشناسیم تا بتوانیم در رقابت با همکاران پیروز شویم. به همین منظور این متن به عنوان راهنمای تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا در کسب و کارتان موفق‌تر شوید.

قدرت تحقیق کلمات کلیدی

جادوی سئو به این دلیل اتفاق می‌افتد که وقتی می‌دانید افراد به دنبال چه چیزی هستند، می‌توانید پاسخ را دقیقاً در همان لحظه‌ای که آن‌ها در جستجو هستند برایشان ظاهر کنید. از سوی دیگر، اگر ندانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه می‌خواهند، برای آن محتوای مناسبی ایجاد نمی‌کنید. مثل پرتاب دارت با چشم بسته است. در واقع شما هیچ ایده‌ای ندارید که به چیزی ضربه می‌زنید یا خیر. به همین دلیل احتمال دارد تلاش شما با شکست مواجه شود. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا یک فرآیند محتوای تکرارپذیر تولید کنید که به طور مداوم در طول زمان ترافیک ایجاد می‌کند.

مزایای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقاً چه محتوایی ایجاد کنید تا به بهترین شکل به اهداف کسب ‌و کارتان کمک کند و ترافیک مرتبط را هدف قرار دهید. به معنای واقعی کلمه در هر زبانی میلیاردها ترکیب کلیدواژه ممکن وجود دارد. هر چند خوشبختانه، مردم تمایل دارند چیزهای مشابهی را جستجو کنند. به همین خاطر می‌توانید کلمات کلیدی را گروه‌بندی کنید. وقتی به درستی انجام شود، تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند بهترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خاص خود پیدا کنید. تحقیق کلمه کلیدی درست باعث می‌شود که شما عبارات و موضوعاتی را پیدا کنید که:

  • بیشتر مربوط به کسب و کار شما هستند
  • حجم جستجوی کافی دارند
  • رقابت کمتری دارند

برای بهبود نحوه عملکرد در جستجو لازم است:

۱.عبارات و موضوعات کلیدی ارزشمند را کشف کنید

می‌خواهیم در همه راه هایی که مردم در جستجوی آن کلمه و عبارات هستند به وب سایت شما منتهی شود. به عنوان مثال، اگر شما یک ماگ سرامیکی می‌فروشید، این ممکن است یک اصطلاح خوب برای هدف گیری باشد. تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما در کشف سایر اصطلاحات مرتبط نیز کمک کند. به طور مثال:

  • ماگ سرامیکی طرح‌دار
  • ماگ سرامیکی ارزان قیمت
  • ماگ سرامیکی به صورت عمده

اگر یک تجارت ماگ سرامیکی دارید، رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل برای هر یک از این عبارات ارزش زیادی دارد. شاید توانسته باشید برخی از این موارد را حدس بزنید، اما یک استراتژی هوشمند تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند به شما کمک کند هزاران فرصت از این کلمات کلیدی را در مقیاس کشف کنید.

۲. کلمات کلیدی با حجم جستجوی کافی را پیدا کنید

همان طور که می‌دانید در حالی که میلیاردها ترکیب کلیدواژه مرتبط وجود دارد، همه آنها ارزش دنبال کردن را ندارند. پس باید کلماتی را انتخاب کنید که ارزش جستجو دارند. حجم جستجو تقریباً تعداد دفعاتی است که هر ماه این عبارات در گوگل جستجو می‌شوند. همانطور که می‌بینید، حجم جستجو می‌تواند از یک عبارت به عبارت دیگر بسیار متفاوت باشد. برخی از این عبارات پرطرفدار و برخی خیلی محبوب به نظر نمی‌رسند. حال زمان خوبی برای صحبت در مورد تحقیق کلمات کلیدی و قانون ۸۰/۲۰ است. تنها حدود ۲۰ درصد از کلمات کلیدی که مردم جستجو می‌کنند عبارت‌های محبوب خواهند بود. اکثر عبارات کلیدی دیگر، کم‌تکرار و طولانی هستند.

۳. کلمات کلیدی را پیدا کنید که می‌توانید برای آنها رتبه‌بندی کنید

یافتن کلمات کلیدی محبوب بسیار عالی است، اما یک شمشیر دو لبه است. به این خاطر که هر چه یک کلمه کلیدی ارزشمندتر باشد، رقابت بیشتری برای رتبه اول وجود دارد. نکته کلیدی، یافتن نقطه شیرین کلمات کلیدی است که برای کسب و کار شما ارزشمند هستند، اما نه آنقدر رقابتی که شانسی برای رتبه‌بندی برای آنها نداشته باشید. مثلا ماگ سرامیکی ارزان قیمت ممکن است یک عبارت کلیدی عالی باشد، اما از آنجایی که حجم جستجوی ماهانه بالایی دارد، احتمالاً بسیاری از سایت‌های شناخته شده و محبوب نیز سعی در رتبه‌بندی برای آن دارند. مخصوصا اگر سایت کوچکتری هستید که به تازگی شروع به کار کرده‌اید، این می‌تواند رتبه‌بندی برای مطلوب‌ترین کلمات کلیدی شما را دشوار کند. ترفند این است که آن کلمات کلیدی را با تقاضای بالا و رقابت کم پیدا کنید. بیایید یک بار دیگر به جدول کلمات کلیدی خود نگاه کرده و یک ستون برای “سختی کلمه کلیدی” اضافه کنیم.

۴. ایجاد یک استراتژی محتوای کامل از تحقیقات کلمات کلیدی

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را برای هدف قرار دادید، می‌توانید برنامه‌ای برای ایجاد محتوای پیرامون آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. این استراتژی محتوا یا نقشه راه محتوای شماست. با تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید شروع به پاسخ دادن به سوالات زیر کنید:

  • موضوعات اصلی من چیست؟
  • چه زمانی می‌توانم چندین کلمه کلیدی را در یک صفحه هدف قرار دهم و چه زمانی باید آنها را به صفحات جداگانه تقسیم کنم؟
  • کاربران هنگام جستجوی هر عبارت چه نوع محتوایی را انتظار دارند؟

هم اکنون با استفاده از این راهنما، شما می‌توانید از آن برای کشف صدها یا هزاران موضوع مرتبط و بالقوه استفاده کنید. در مقاله‌های بعد درباره تکنیک‌های قدرتمند تجزیه و تحلیل رقابتی خواهید خواند تا بتوانید تمام کلمات کلیدی ارزشمندی را که هر یک از رقبای شما برای آن رتبه‌بندی می‌کنند، کشف و یک استراتژی محتوای خوب ایجاد کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *