بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. به این صورت که سایت شما در مورد یک موضوع خاص در نتایج جستجوی گوگل به جایگاه بالایی می‌رسد. در این فرآیند شما تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌دهید. ساختار سایت را کاربرپسند می‌کنید. سرعت سایت را بالا می‌برید و کیفیت محتوا را حفظ می‌کنید. حال باید ببینیم چرا بهتر است محتوای خود را بهینه کنیم.

چرا باید محتوای خود را بهینه کنید؟

در ساده‌ترین پاسخ، شما می‌خواهید که مردم محتوایی که می‌نویسید را بخوانند و محصولی که می‌فروشید را بخرند. اما اگر محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بالایی نداشته باشد، مردم نمی‌توانند آن را پیدا کنند. شصت درصد کاربران معمولا بر روی سه لینک اول گوگل کلیک می‌کنند و مطلب مورد نظرشان را می‌خوانند. این اصلی‌ترین دلیل برای این است که محتوای خود را بهینه کنید.

آیا لازم است همه بخش‌های محتوا را بهینه کنید؟

اگرچه نوشتن محتوای مرتبط و خواندنی همیشه خوب است، اما لازم نیست همه چیز را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به این توجه کنید که آنها محصولات شما را نمی‌خرند و یا در خبرنامه شما مشترک نمی‌شوند. اما مخاطبان شما این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند باید همیشه اولویت شما باشند. علاوه بر این، همه از طریق گوگل وارد وب سایت شما نمی‌شوند. مردم می‌توانند با وب سایت شما از طریق رسانه‌های اجتماعی، کارت‌های ویزیت یا به سادگی از راه دهان به دهان آشنا شوند.

نکته مهم این است که مخاطب شما باید تمرکز اصلی شما باشد.

خوشبختانه، بهینه‌سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو و مخاطبان اغلب دست به دست هم می‌دهند. مطمئن شوید که تمرکز خود را بر روی کاربر نهایی نگه دارید و فقط سعی نکنید که گوگل را راضی نگه دارید.

چگونه محتوای خود را بهینه می کنید؟

روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی یک سایت وجود دارد. مهم‌ترین آنها استفاده از یک عبارت کلیدی خوب و نوشتن محتوای با کیفیت و دسترسی خوب است.

اهمیت کلمه کلیدی

معمولا برای هر موضوع قابل تصور، مخاطبی وجود دارد.  اما چگونه می‌توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به اندازه شما به محتوای شما علاقه‌مند هستند؟ با تحقیق در مورد عباراتی که در جستجوی یک موضوع خاص استفاده می‌کنن.  این عبارات به عنوان عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی نیز شناخته می‌شوند. اگر محتوا را برای یک عبارت کلیدی خاص بنویسید، احتمال اینکه در نتیجه جستجو رتبه بالاتری داشته باشید افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی محبوب مانند فروشگاه لباس یا بازی‌های ویدیویی اغلب توسط مشاغل بزرگ گرفته شده است و شما باید مبتکرانه عمل کنید و به دنبال کلماتی باشید که با چنین کلمات کلیدی مرتبط هستند. شما باید سعی کنید یک عبارت یا کلمه کلیدی را پیدا کنید که رقابت زیادی نداشته باشد تا بتوانید در محتوای خود آن را به کار ببرید.

به یاد داشته باشید که شما برای مخاطبان خود می‌نویسید و باید روی نوشتن محتوایی که آنها دوست دارند تمرکز کنید. به این معنی که شما باید محتوای خواندنی و مفید بنویسید. اگر مخاطب شما جوانان هستند، ممکن است بخواهید از جملات کوتاه و کلمات ساده‌تر استفاده کنید. همچنین اگر مخاطبان شما بیشتر اساتید دانشگاه هستند، بهتر است از کلمات سنگین‌تر و دشوارتری استفاده کنید. اما در هر صورت باید خوانا باشد تا حوصله خواننده را سر نبرد و به راحتی بتواند به خواسته خود برس تا احتمال اینکه به وب سایت شما بازگردند بیشتر شود. با این حال، نوشتن متون خواندنی فراتر از تطبیق زبان شما با مخاطبان است. مردم می‌خواهند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. آنها معمولاً متن شما را اسکن می‌کنند و هر آنچه می‌خواهند را می‌خوانند.

دسترسی عالی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام طراحی سایت و محتوانویسی به آن دقت کنید، آسان‌تر کردن وب‌سایت خود برای خواندن است. در این صورت نه تنها کاربران به راحتی می‌توانند به هر آنچه می‌خواهند دست بیابند بلکه گوگل نیز شما را بیشتر دوست خواهد داشت. این روزها گوگل این طور می‌گوید که همه باید بتوانند به وب دسترسی داشته باشند و از آن لذت ببرند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *