سئو همیشه یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش های هر کسب و کاری است! حتی اگر کسب و کار بزرگی نداشته باشید، باز هم سئو بخش مهمی از آن محسوب می شود. چالش های سئو گاهی آن قدر زیاد هستند که شاید هیچ وقت تمام نشوند و همین مسئله باعث شده تا دنیای سئو هیچ گاه قدیمی نشود. یکی از مشکلاتی که کسب و کارها در بخش سئوی سایت خود دارند، این است که چگونه باید صفحه اصلی سایت خود را سئو کنند. در واقع صفحه اصلی سایت معمولاً یک محتوای شاخص و مشخصی ندارد؛ همیشه هم در حال تغییر است. همین مسئله باعث شده تا این سوال برای کاربران پیش بیاید که چطور باید آن را سئو کرد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل سئو صفحه اصلی سایت بپردازیم و ببینیم که این بخش از سایت را باید چطور سئو کرد! به عبارت ساده تر، می خواهیم ببینیم که در این بخش از سایت باید چه اقداماتی انجام دهیم که اصطلاحاً سئو شده باشد؟

صفحه اصلی سایت چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی سئو صفحه اصلی سایت بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم این بخش چیست و چه کاربردی دارد! صفحه اصلی هر سایت، در واقع همان صفحه‌ای است که هنگام باز کردن دامنه سایت در مرورگر با آن روبرو می شوید. به عنوان مثال اگر شما سایتی مانند زومیت را باز کنید، با صفحه اصلی آن روبرو می شوید و ممکن است در آن عناصر مختلفی را مشاهده کنید. صفحه اصلی هر سایت منحصر به فرد است و با سایت های دیگر تفاوت های زیادی دارد. مثلاً ممکن است در صفحه اصلی یک سایت دوره آموزشی معرفی شده باشد و در صفحه اصلی سایت دیگر، آخرین مطالب منتشر شده.

با این حال، صفحه اصلی تمام سایت های ویژگی های مشترکی دارند اما با توجه به محوریت آن سایت، تفاوت هایی هم دارند. مثلاً لوگوی هر سایت در بالای آن نمایش داده شده است و فوتر آن، در پایین سایت. چنین ویژگی هایی بین تمام سایت ها مشترک هستند و در واقع، اصول اولیه هر سایتی را تشکیل می دهند. در حالی که در بقیه موارد تفاوت های زیادی دارند! مثلاً اگر وارد صفحه اصلی سایت گوگل شوید، یک کادر جستجو مشاهده می کنید اما اگر وارد صفحه اصلی دیجی کالا شوید، آخرین محصولات منتشر شده را مشاهده خواهید کرد. این تفاوت، بخاطر تفاوت در محوریت و موضوع این دو سایت است.

صفحه اصلی سایت شامل چه قسمت‌هایی است؟

اکنون که با مفهوم صفحه اصلی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که ببینیم صفحه اصلی از چه بخش هایی تشکیل شده است! البته در بخش قبل گفتیم که صفحه اصلی هر سایتی متفاوت است اما برخی اصول طراحی وجود دارند که باعث شده تا بسیاری از سایت ها ویژگی های مشابه داشته باشند. درک عناصر صفحه اصلی به شما کمک می کند تا سئوی صفحه اصلی را خیلی بهتر درک کنید! به همین دلیل است که پیش از بررسی سئو صفحه اصلی به بررسی قسمت های مختلف صفحه اصلی می پردازیم تا سپس به بررسی سئو صفحه اصلی بپردازیم و شما هم درک بهتری از آن پیدا کنید. مهم ترین قسمت های صفحه اصلی یک سایت عبارتند از:

  • هدر

اولین بخشی که کاربران هنگام ورود به سایت شما مشاهده می کنند، بخش هدر است. در بخش هدر المان های مهمی قرار گرفته اند و همه آن ها برای کاربران مفید هستند. فرقی هم نمی کند که کاربر با موبایل وارد سایت شما شود یا با استفاده از یک کامپیوتر و لپ تاپ. در هر صورت اولین بخشی که مشاهده می کند، هدر است و باید این بخش بهینه سازی شود.

هدر خودش از بخش های مختلفی تشکیل شده است که برای هر سایتی فرقی می کند. مثلاً شما می توانید در بخش هدر یک فهرست برای قرار دادن صفحات تماس با ما و درباره ما سایت خود قرار دهید؛ توجه داشته باشید که در بخش بالایی دسته بندی بلاگ خود را قرار ندهید. همچنین بخش های دیگری هم در آن وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به لوگو، بخش جستجو، آیکن های شبکه اجتماعی و… اشاره کرد که در هر سایتی قابل شخصی سازی است.

  • فهرست اصلی

یکی دیگر از بخش هایی که در صفحه اصلی سایت وجود دارد، فهرست است. فهرست بخش مهمی از هر سایتی است که در آن لینک های مهم قرار می گیرند. این مسئله که شما در فهرست خود قرار است چه لینک هایی قرار دهید، کاملاً بستگی به نوع سایت شما دارد. به عنوان مثال اگر سایت شما خدماتی است، می توانید فهرستی از خدماتی که به کاربران ارائه می کنید در سایت قرار دهید و اگر خبری است، می توانید دسته بندی بلاگ خود را قرار دهید.

یکی از مسائلی که در بخش فهرست قابل پیاده سازی است، این است که شما می توانید فهرست هر صفحه را شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید در فهرست صفحه اول سایت خود خدمات خود را قرار دهید و در فهرست مربوط به صفحه بلاگ، دسته بندی محتوای خود را قرار دهید. پس فهرست دومین بخش مهم از صفحه اصلی سایت شما را شامل می شود.

  • اسلایدر

اسلایدر در هر سایتی قابل استفاده است اما ممکن است شما به آن نیاز نداشته باشید! در واقع اسلایدر، یک بخشی از سایت است که در آن بنرهای تبلیغاتی خود را قرار می دهید تا کاربر با کلیک بر روی آن، وارد صفحه موردنظر شما شود. در اسلایدر می توانید محتوای داغ سایت خود را قرار دهید یا محصولاتی که به تازگی در سایت منتشر شده اند را قرار دهید. این مسئله کاملاً بستگی به استراتژی شما دارد!

در سیستم های مدیریت محتوا با کمک پلاگین های مختلف می توانید اسلایدرهای جذاب و بهینه ایجاد کنید و بنرهای خود را به کاربران نمایش دهید. فراموش نکنید که اسلایدر نباید به قدری سنگین باشد که باعث افت سرعت سایت شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از اسلایدر سبک و بنرهای تبلیغاتی با حجم کم استفاده کنید تا بهترین نتایج را از آن بگیرید. همچنین می توانید توضیحات مربوط به هر بنر را هم در اختیار کاربران قرار دهید.

  • بخش محتوا

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در صفحه اصلی که در هر سایتی وجود دارد، بخش محتوا است. بخش محتوا هم در هر سایتی متفاوت است و جزء ساختار اصلی سایت است. در بخش محتوا اگر سایت شما خبری باشد، می توانید آخرین اخبار منتشر شده در سایت خود را قرار دهید و اگر فروشگاهی باشد، می توانید آخرین محصولات منتشر شده در سایت خود را قرار دهید. بنابراین این بخش بر اساس هر سایت متفاوت است.

همچنین ساختار بخش محتوا برای هر سایت متفاوت است و شما می توانید آن را بر اساس سلیقه یا نیاز خود شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید محتوای بلاگ خود را به صورت کادربندی شده و برای هر دسته نمایش دهید. همچنین می توانید محصولات تخفیف خورده را به شکلی جذاب و قابل دیدن در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

  • سایدبار

یکی از بخش‌های بسیار مهمی که در بسیاری از سایت ها وجود دارد، بخش سایدبار است. سایدبار در واقع کادری است که در کنار هر سایت قرار می گیرد و می توانید محتوای مهمی را در آن قرار دهید. در بسیاری از سایت ها محتوای سایدبار قابل انتخاب و شخصی سازی است و پیشنهاد می کنیم در صفحات خاص، محتوای خاصی قرار دهید. مثلاً اگر در صفحه محتوای خود یک محصول را مورد نقد و بررسی قرار داده اید، در سایدبار لینک خرید آن محصول را قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در سایت های محتوامحور معمولاً جدیدترین محتوایی که در سایت منتشر شده است قرار می گیرد. همچنین آخرین نظراتی که کاربران برای مطالب شما درج کرده اند قرار می گیرند و شما هم می توانید از این موارد استفاده کنید. در برخی سایت ها هم قابلیت دیگری نظیر آب و هوا قرار می گیرد که پیشنهاد می کنیم از ابزارهای غیرضروری در سایت خود استفاده نکنید! زیرا استفاده از آن ها فایده زیادی ندارد اما سرعت سایت شما را تا حد زیادی کاهش می دهد که این مسئله مناسب نیست.

  • فوتر

یکی دیگر از بخش های مهم سایت که اهمیت بسیار زیادی دارد، فوتر است. فوتر سایت می تواند شامل اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی باشد که نمی توانید در جاهای دیگر قرار دهید. بخش های مهمی از فوتر سایت که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • لینک‌ های داخلی سایت: شما می توانید در فوتر سایت خود لینک های مهم سایت خود قرار دهید! مثلاً می توانید لینک مربوط به صفحات مهم سایت خود نظیر خدماتی که ارائه می کنید را قرار دهید تا کاربران به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین اگر چند سایت مرتبط با هم دارید، می توانید لینک آن ها در فوتر قرار دهید تا به بهبود رتبه آن ها و حتی خودتان کمک کند.
  • ارائه توضیحات در مورد کسب و کارتان: یکی دیگر از کاربردهای فوتر این است که شما می توانید اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان قرار دهید! کسب و کارتان امضای متنی دارد؟ می توانید آن را برای کاربران بنویسید تا بدانند که هدف کسب و کارتان دقیقاً چه چیزی است.
  • ارائه اطلاعات تماس: یکی دیگر از اطلاعاتی که می توانید در فوتر سایت خود قرار دهید، اطلاعات تماس است تا در صورت نیاز، کاربران بتوانند شما را پیدا کنند. همچنین می توانید آیکن شبکه های اجتماعی خود را به همراه لینک های آن قرار دهید تا کاربران شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

سئو صفحه اصلی سایت چیست؟

با مفهوم سئو آشنا هستید؟ سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. حال هنگامی که از سئو صفحه اول سایت صحبت می شود، به این معنی است که شما می خواهید صفحه اول سایت خود را برای رسیدن به صفحه اول گوگل بهینه سازی کنید. البته این موضوع یک چالش بزرگ به حساب می آید! زیرا هنگامی که شما قصد بهینه سازی صفحات دیگر سایت خود را دارید، در آن صفحه یک کلمه کلیدی مشخص وجود دارد و برای آن، تولید محتوا و لینک سازی داخلی کرده اید. در حالی که معمولاً در صفحه اول سایت توضیحات خاصی وجود ندارد و سئو صفحه اصلی سایت بدون محتوا کار ساده ای نیست.

در حالی که صفحه اصلی سایت شما ممکن است تنها با نام برندتان بالا باشد و به کلمه کلیدی دیگری برای بالا بودن صفحه اول سایت نیاز نداشته باشید. بنابراین مهم ترین هدف سئو صفحه اصلی سایت این است که شما بتوانید آن را تنها با نام برند به رتبه های اول گوگل برسانید. در چنین شرایطی سعی کنید یک صفحه اصلی بهینه برای کاربران داشته باشید! زیرا صفحه اصلی سایت همان ویترین کسب و کارتان است و کاربر با بازدید از صفحه اول سایت نتایجی از کسب و کارتان بدست می آورد.

صفحه اصلی سایت چه هدفی را دنبال می‌کند؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شما کاربران پیش بیاید، این است که اصلاً هدف صفحه اصلی چیست؟ صفحه اصلی می تواند اهداف مختلفی داشته باشد اما مسئله مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که صفحه اصلی، صفحه فرود برای کلمه کلیدی خاصی نیست. در واقع اگر می خواهید یک کلمه کلیدی خاص را بالا بیاورید، بهتر است یک صفحه جداگانه ایجاد کنید و با تولید محتوا و لینک سازی داخلی، آن را به رتبه اول گوگل برسانید. پس هدف اصلی بسیاری از سایت ها از سئو صفحه اول سایت، یک صفحه فرود برای کلمه کلیدی خاص نیست مگر در برخی سایت های خاص نظیر سایت های شخصی! دو هدف مهم برای سئو صفحه اصلی وجود دارد:

  • بالا بودن سایت با نام برند در رتبه های اول گوگل

اولین و مهم ترین دلیلی که برای سئو صفحه اصلی سایت وجود دارد، این است که نام برند شما در رتبه های اول قرار گرفته باشد! این مسئله باعث می شود تا هنگامی که کاربران نام برند شما را جستجو کردند، شما در رتبه اول قرار گرفته باشید. این موضوع به اعتبار برند شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد و می توانید از آن بهترین نتایج را بگیرید. همچنین در بسیاری از مواقع کاربران به جای آن که آدرس دامنه سایت شما را در مرورگر وارد کنند، ترجیح می دهند آن را  در گوگل جستجو کنند تا راحت تر وارد سایت شما شوند. بنابراین اگر به فکر کاربران هستید، سئو صفحه اصلی سایت خود را فراموش نکنید.

  • برندسازی سایت با توضیحات ارائه شده

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می شود تا سئو صفحه اصلی سایت مهم باشد، برندسازی است. گاهی اوقات کاربران توضیحاتی را جستجو می کنند تا یک برند را پیدا کنند. در این صورت اگر شما با آن توضیحات در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوید، احتمال آن که بتوانید مشتری جذب کنید زیاد است. البته برای چنین موضوعی باید استراتژی بسیار قوی داشته و کمی هم صبور باشید. مثلاً اگر کاربر به دنبال آژانس دیجیتال مارکتینگ باشد و آن را در گوگل جستجو کند، ممکن است توضیحات سایت شما همین باشد و بتوانید سایت خود را به کاربران نمایش دهید.

مراحل سئو صفحه اصلی سایت کدام هستند؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم شما را با سئو صفحه اصلی سایت آشنا کنیم! حتماً این سوال برایتان پیش می آید که چطور صفحه اصلی را سئو کنیم؟ سئو صفحه اصلی کمی با سئو صفحات دیگر سایت متفاوت است. دلیل آن هم این است که صفحه اصلی می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند و البته محتوای خاصی هم در آن وجود ندارد. بنابراین سئوی آن بیشتر بر روی کلمه کلیدی برند شما انجام می شود. 12 مورد از کارهایی که برای سئو صفحه اصلی سایت باید انجام دهید را در این قسمت از مقاله بررسی می کنیم:

  1. بهینه‌ سازی عنوان صفحه

اولین قدم برای سئو صفحه اصلی سایت، بهینه سازی عنوان صفحه اول است. در واقع هر صفحه ای که در سایت خود ایجاد می کنید، یک عنوان دارد. برای آن که بتوانید صفحه اصلی را سئو کنید، باید یک عنوان مناسب برای آن انتخاب کنید. برای انتخاب عنوان مناسب، حتماً نام برند خود را در ابتدای عنوان قرار دهید؛ زیرا مهم ترین هدف صفحه اصلی سایت این است که کاربران شما را با نام برندتان پیدا کنند. سپس توضیح کوتاهی در مورد برند خود بدهید؛ مثلاً می توانید بگویید که چه کار انجام می دهید، چه محصولی ارائه می کنید یا چه نیازی از کاربران را رفع می کنید.

  1. استفاده از تگ‌های H در صفحه

در صفحه اصلی سایت محتوای زیادی وجود ندارد اما بهتر از تگ های اچ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید! حتی اگر در کل 5 خط توضیحات در صفحه اصلی وجود دارد، یک تیتر مناسب برای آن انتخاب کنید. سپس تیتر موردنظر خود را با کمک تگ اچ ایجاد کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. تگ های اچ به قدری در سئو مهم هستند که اگر صفحه سایت شما دارای آن نباشد، به این معنی است که بهینه سازی نشده است. به خصوص که باید حتماً از تگ های H1 و H2 به بهترین شکل ممکن استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل بگیرید.

  1. ویرایش لوگو متناسب با جایگاه

یکی از قابلیت هایی که در کدنویسی CSS وجود دارد، این است که تصاویر را با سایز دلخواه بازتولید می کند. این مسئله باعث می شود تا بسیاری از سایت ها به هر دلیلی لوگوی خود را با سایز بزرگ در سایت قرار می دهند و با کمک کدنویسی سایز آن را کوچک می کنند. این مسئله باعث می شود تا آن تصویر اصلی با حجم زیاد لود شود و سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد. برای آن که صفحه اصلی سایت خود را سئو کنید، باید لوگوی متناسب با جایگاه مورد استفاده را قرار دهید. در واقع نباید سایز بزرگ تر از آن قرار دهید تا سرعت صفحه اصلی سایت شما کم شود.

  1. افزودن توضیحات متا

هر صفحه از سایت برای آن که از نظر سئو بهینه باشد، نیازمند توضیحات سئو است. در توضیحات سئو، توضیحات مربوط به آن صفحه قرار داده می شود. در موتورهای جستجو هم هنگامی که کاربران چیزی را جستجو می کنند و سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود، توضیحات سئو به چشم می خورد. برای صفحه اصلی سایت خود باید توضیحات متا استفاده کنید. برای بهینه سازی صفحه اصلی، توضیحات متا باید کاملاً در مورد برند، خدمات یا محصول شما توضیح دهد تا هنگامی که کاربر با آن روبرو شد، بداند در سایت شما چه مواردی وجود دارد.

  1. استفاده منطقی از تعداد لینک‌ ها

لینک سازی داخلی در سایت اهمیت بسیار زیادی دارد اما مسئله ای که وجود دارد، این است که بسیاری از سایت ها هر لینکی که در سایت وجود دارد را در بخشی از سایت قرار می دهند. مثلاً اگر به فوتر سایت ها دقت کنید، برخی از آن ها تعداد بسیار زیادی لینک قرار داده اند و در واقع مزرعه لینک ایجاد کرده اند. این مسئله باعث می شود تا صفحه اصلی شما از حالت بهینه خارج شود و نه به درد کاربران بخورد و نه موتورهای جستجو. بنابراین تعداد منطقی از لینک ها را در صفحه اصلی خود قرار دهید؛ به خصوص در بخش فوتر و فهرستی که در هدر وجود دارد.

  1. استفاده متناسب از تصاویر و محتوای متنی

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود تا سئوی صفحه اول سایت شما بهم بخورد، استفاده بیش از حد از تصاویر است! گاهی اوقات سایت ها تعداد بسیار زیادی تصویر در سایت خود استفاده می کنند و این مسئله بدون در نظر گرفتن حجم محتوا است. در چنین شرایطی آن سایت به مزرعه عکس تبدیل می شود و کاربر را سردرگم می کند. بنابراین همیشه به میزان استفاده از تصاویر دقت زیادی داشته باشید تا متناسب با محتوای متنی شما باشد. این مسئله باعث می شود صفحه اصلی شما کاملاً بهینه باشد و به راحتی بتوانید آن را در نتایج جستجوی گوگل به رتبه خوبی برسانید.

  1. استفاده از متن جایگزین برای تصاویر

یکی دیگر از نکاتی که برای بهینه سازی صفحه اول سایت باید در نظر داشته باشید، استفاده از توضیحات برای تصاویر است. توضیحات تصاویر تحت عنوان متن جایگزین یا alt text شناخته می شود و هر چقدر دقیق تر باشد، بهتر است. در متن جایگزین باید سعی کنید از کلمات کلیدی مربوط به آن تصویر استفاده کنید تا اگر کاربران آن کلمه کلیدی را جستجو کردند و وارد بخش تصاویر شدند، تصاویر شما شانس زیادی برای دیده شدن داشته باشند. جالب است بدانید که بخش تصاویر گوگل مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرد و شما می توانید از این طریق ترافیک بسیار خوبی داشته باشید.

  1. قرار دادن اطلاعات تماس و لینک شبکه ‌های اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که کاربران به آن نیاز دارند، اطلاعات تماس است! در واقع کاربران نیاز دارند تا راه ارتباطی با شما داشته باشند و بتوانند از آن استفاده کنند. برای بهینه سازی صفحه اصلی خود باید راه ارتباطی را در اختیار کاربران قرار دهید. مثلاً می توانید شماره تماس، آدرس، ایمیل یا هر اطلاعات تماس دیگری که فکر می کنید برای کاربران مفید است را در اختیار آن ها قرار دهید. اگر فکر می کنید که سایت شلوغ می شود، می توانید یک صفحه تماس با ما ایجاد کنید و اطلاعات خود را در آن قرار دهید. سپس لینک آن صفحه را در بخشی که کاربران به راحتی دسترسی دارند، قرار دهید.

  1. بهینه‌سازی ساختار صفحه اول سایت

یکی دیگر از مسائلی که به سئو صفحه اول سایت کمک زیادی می کند، بهینه سازی ساختار است. هر صفحه از سایت ساختار خاص خود را دارد که ساده ترین تعریف برای آن، نحوه کنار هم قرارگیری المان های مختلف سایت است. لازم است تا ساختار بهینه برای صفحات سایت خود در نظر بگیرید تا کاربران به راحتی بتوانند به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشند. برای آن که بتوانید ساختار بهینه داشته باشید، می توانید از متخصص تجربه کاربری کمک بگیرید یا برای مدتی، رفتار کاربران را در سایت خود آنالیز کنید و سپس ساختار بخش های مختلف را بهینه سازی کنید.

  1. بهبود تجربه کاربر سایت

تجربه کاربری به این معنی است که کاربران هنگام کار کردن با بخش های مختلف سایت شما چه تجربه و حسی دارند! هر چقدر تجربه کاربری بهینه تر باشد، کاربران هم از کار کردن و باز کردن صفحات مختلف سایت شما لذت می برند. این مسئله روی بهینه سازی صفحه اول سایت هم تاثیر بسیار زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم حتماً تجربه کاربری بهینه ای برای کاربران خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که تجربه کاربری صفحات دیگر را هم بهینه سازی کنید! زیرا یکی از فاکتورهای بسیار مهم سئو که می تواند به رشد سایت شما کمک زیادی کند، تجربه کاربری و بهینه سازی آن است.

  1. بهبود نسخه موبایل سایت

در حال حاضر تعداد کاربران موبایل بسیار زیاد است و کاربران ترجیح می دهند که با موبایل از سایت شما بازدید کنند. همین مسئله باعث می شود تا سایت ها نیاز به نسخه موبایل داشته باشند. یکی از نکاتی که سایت های مختلفی به آن اهمیت زیادی می دهند، بهبود نسخه موبایل سایت است. در واقع بهبود نسخه موبایل سایت به شما کمک می کند تا بیش از نیمی از ترافیک خود را به بهترین شکل ممکن جذب کنید. پس اگر می خواهید صفحه اول سایت خود را سئو کنید، نسخه موبایل آن را بهبود ببخشید تا تمام کاربران به راحتی بتوانند از سایت شما استفاده کنند.

  1. آنالیز رفتار کاربران در صفحه اصلی

یکی دیگر از نکات مهمی که کمتر سایت هایی برای سئو صفحه اول سایت اهمیت می دهند، آنالیز رفتار کاربران است. هر چقدر هم که از سایت خود و بهینه بودن آن مطمئن باشید، باز هم بخش هایی از سایت وجود دارند که نیازمند بهبود هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آنالیز رفتار کاربران در صفحه اصلی را بررسی کنید و ببینید که کاربران با کدام بخش از سایت شما راحت نیستند. با بهینه سازی ساختار آن بخش به راحتی می توانید سئو صفحه اول سایت خود را بهبود ببخشید. همچنین ممکن است مشکلی در سایت وجود داشته باشد که با آنالیز رفتار کاربران می توانید آن را رفع کنید.

اگر چند رقیب برای نام برند خود داشتیم، چه کار کنیم؟

تا به حال برای شما پیش آمده است که سایتی داشته باشید که نام آن، در سایت های مختلفی استفاده شده باشد؟ یکی از مشکلاتی که برخی کاربران با آن روبرو هستند، این است که برخی نام برندها، نام محصول یا خدمات دیگری است و در سایت های دیگر هم وجود دارد. حتی ممکن است نام سایت خود را یک کلمه کلیدی خاصی گذاشته باشید که در این صورت هم رقیبان زیادی برای نام برند شما وجود دارد. در چنین شرایطی این سوال برای کاربران پیش می آید که برای رساندن سایت خود به صفحه اول گوگل باید چه کاری انجام دهیم؟ یک راه وجود دارد.

حقیقت این است که رساندن نام برند شما به صفحه اول گوگل کار ساده ای نیست؛ دلیل آن هم وجود تعداد زیادی از رقیبان است. در چنین شرایطی بهتر است روی صفحات دیگر خود با کلمات کلیدی دیگر کار کنید تا آن ها را به صفحه اول برسانید. حتی می توانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. پس از آن که صفحات مختلفی سایت شما به صفحه اول گوگل راه پیدا کردند، نام برند شما هم به صفحه اول راه پیدا می کند. گاهی اوقات برخی سایت ها همه تمرکز خود را تنها روی صفحه اصلی و نام برند خود می گذراند که برای نتیجه گرفتن باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنند

نتیجه ‌گیری

صفحه اصلی هر سایت، مهم ترین صفحه آن است! دلیل آن هم این است که صفحه اصلی ویترینی از کسب و کار شما است و مهم است که آن را سئو کنید. اگر به سئو صفحه اصلی سایت خود فکر می کنید، باید ابتدا با مفهوم دقیق آن آشنا شوید و ببینید که چطور می توانید آن را به صفحه یک برسانید. پس از آن که صفحه اصلی خود را بهینه سازی کردید، نام برند شما در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت و اعتبار زیادی به شما می دهد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *