اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

نخستین گام برای انتقال بهتر پیام مورد نظر شما به مخاطب، پیدا کردن شناخت نسبت به اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام است. یک بیوی مناسب از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • عکس پروفایل: عکس انتخاب شده برای پروفایل یا به اصطلاح آواتار باید متناسب و مرتبط با نوع فعالیت شما در اینستاگرام باشد. برای صفحات با کارکرد تجاری بهتر این تصویر حاوی لوگوی مجموعه شما یا عکسی از محصولات یا خدمات ارائه شده از جانب شما باشد. تصویر انتخابی شما هر چه که باشد، بایستی بتواند حتی در صورت کوچک بودن در فید جست و جوی اینستاگرام، باز هم جذابیت کافی برای جذب کاربران به سمت صفحه شما را در خود بگنجاند.

در کنار پروفایل برخی از افراد و شرکت های معروف، تیک آبی وجود دارد که نشان دهنده رسمی بودن اکانت آنها در اینستاگرام است. با این وجود همچنان امکانی برای درخواست دریافت این تیک آبی یا همان نشان اعتماد اینستاگرام وجود ندارد و اینستاگرام بنا به قوانین خاص خود برای یک اکانت نشان اعتماد یا به اصطلاحی Verify صادر می‌شود.

  • بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی اینستاگرام – بخش اول
  • نام و نام کاربری: نام کاربری در قسمت بالایی صفحه پروفایل هر شخص نمایش داده می شود. با استفاده از این نام کاربری است که سایر صفحات اینستاگرام می توانند شما را در پست های خود تگ کنند. نام هر کاربر نیز به شکلی پر رنگ در زیر پروفایل و بخش بالایی بیوگرافی قرار می گیرد. برای نام و نام کاربری امکان و قابلیت سرچ در نظر گرفته شده بدین معنی که هر دوی اینها دارای قابلیت سرچ شدن هستند. پس با توجه به این موارد بایستی در انتخاب نام و نام کاربری نهایت دقت را به خرج دهید.
  • بیو اینستاگرام: در قسمت بیو اینستاگرام شما باید صفحه یا شرکت خود را با استفاده از ۱۶۰ کاراکتر تعریف نمایید و بدین طریق مخاطبانتان را به انجام کاری در صفحه خود ترغیب کنید.
  • وب سایت: بیو اینستاگرام تنها جایی است که شما می توانید به طور مستقیم لینک یک وب سایت را در آن قرار دهید، بنابراین بهتر است هوشمندانه عمل کنید.
  • حساب Creator Account اینستاگرام چیست؟ – بخش اول

  • دسته بندی یا Category: دسته بندی یا Category که در زیر نام شرکت وجود دارد، با دسته بندی انتخاب شده در لینک صفحه فیسبوک شما به طور مستقیم در ارتباط است. برای مشخص شدن نوع فعالیت تجاری شما در اینستاگرام، بایستی حتما دارای حساب کاربری تجاری باشید. مزیتی که این کار یعنی مشخص کردن نوع فعالیت تجاری در اینستاگرام می تواند برای شما در بر داشته باشد این مورد است که دیگر نیازی به استفاده از فضای اختصاصی بیو برای شرح نوع فعالیت تجاری خود نخواهید داشت.
  • دکمه های تماس یا Call To Action: در آپدیت های جدید اینستاگرام چندین لینک اضافی به حساب های تجاری افزوده شده است که این قابلیت کمک می کند تا فضای اختصاصی بیو کمتر اشغال شود. تا قبل از افزوده شده این قابلیت شرکت ها مجبور بودند تا برای دسترسی آسانتر مخاطبانشان، نشانی شرکت و ایمیل خود را در قسمت بیو درج کنند. Call To Action ها فقط در ایننستاگرام وجود دارند و بوسیله صفحات وب سایت نمی توان آنها را مشاهده کرد. برای دسترسی به موارد فوق با اجرای برنامه اینستاگرام، روی گزینه های Edit Profile و Options Contact کلیک کنید. چنانچه تنوانستید این گزینه ها را مشاهده کنید، ابتدا بایستی از تجاری بودن حساب کاربری تان مطمئن شوید. افزودن داده ها و اطلاعات تماس در این بخش علاوه بر کاستن از تعداد کاراکترهای استفاده شده در متن بیو اینستاگرام، این مزیت را دارد که با این کار شما دیگر نیازی به پاسخ گو بودن برای سوالات ساده در مورد اطلاعات تماس را نخواهید داشت.
  • چگونه از ابزار Insights برای تحلیل آمار صفحه تجاری اینستاگرام استفاده کنیم ؟
  • ایمیل: با وارد کردن آدرس ایمیل در بخش Call To Action یک دکمه ایمیل در پروفایلتان ایجاد می شود. محل قرار گیری این ایمیل در زیر سایر اطلاعات خواهد بود و هنگامی که مخاطب روی آن کلیک نماید، اینستاگرام مخاطب را هدایت به اپلیکیشن ایمیل موجود در گوشی همراه شما خواهد کرد.
  • آدرس: اگر چنانچه کسب و کار شما دارای یک شرکت تجاری واقعی با یک مکان مشخص است می توانید با وارد کردن آدرس کامل شرکت خود مشتریانتان را برای یافتن آسانتر آدرس آن کمک کنید. هنگامی که مخاطبی روی گزینه Direction کلیک نماید، روی نقشه ای آدرس محل کار و هم چنین شماره تلفن شما به نمایش در می آید.
  • تماس تلفنی: افزودن شماره تلفن، روش دیگری برای نشان دادن اطلاعات تماس در پروفایل تجاری اینستاگرام است. با کلیلک کردن فرد روی این گزینه در همان لحظه تماس با شما برایش برقرار می شود.
  • چگونه از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟ – بخش اول

در نوشتن بیو اینستاگرام می توان با استفاده از ایموجی ها و خطوط، خلاقانه عمل کرد، اما باید در نظر داشته باشید که طرح ایموجی انتخابی شما ممکن است در مرورگر، به هم ریخته دیده شود. از قسمت بیو اینستاگرام شرکت ها می توانند استفاده های متعددی داشته باشند. این استفاده می تواند در قالب بکارگیری هشتگ های اختصاصی باشد یا اینکه می توانند از آن برای هدایت افراد به وب سایت خود بهره ببرند. در این جا همه چیز بسته به خلاقیت شماست البته با آزمون و خطا می توانید قطعا گزینه بهتری با توجه کسب و کار خود انتخاب کنید. پس این موارد در مدیریت یک صفحه اینستاگرامی اهمیت زیادی دارد که در مقاله بعدی به بررسی کامل‌تر این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *