هشتگ‌های اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزار در دسترس است که با استفاده از آن می‌توانید تمام پست‌های یک موضوع مشخص را دنبال کنید. هشتگ‌ها برای صفحاتی که بازاریابی یک کسب‌وکار را انجام می‌دهند هم اهمیت زیاد دارند و با استفاده درست از آن می‌توان تعداد زیادی از مخاطبان هدف جذب کرد. جالب است بدانید می‌توانید هشتگ یک حوزه خاص که به آن علاقه دارید را دنبال کنید و پست‌های جدید آن را ببینید.اگر مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را برعهده دارید اما نمی‌دانید که چرا باید از هشتگ‌ها استفاده کنید، در این مقاله می‌توانید تمام نکات مربوط به هشتگ‌ها را یاد بگیرید و آن را در صفحه اینستاگرامی خود استفاده کنید.

هشتگ اینستاگرام را بشناسید!

هشتگ در اینستاگرام قابلیتی است که تقریبا تمام کاربران آن از این قابلیت استفاده می‌کنند. هشتگ در واقع عبارتی است که به نوعی با پست ارسالی کاربر ارتباط داشته و سایر افراد را قادر به درک بهتر پست ارسال می‌کند. ساده ترین کاربرد هشتگ در اینستاگرام یا توییتر یا سایر شبکه‌های اجتماعی، مشخص کردن موضوع مطلب است. به عبارتی با این کار، مخاطب می‌تواند تمرکز بهتری بر روی موضوع پیدا کند و محور اصلی محتوای شما را تشخیص دهد. اما کاربرد مهم‌تر، کمک به دیگران در یافتن مطلب شماست. کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ‌ها به دنبال موضوعات مورد علاقه خود می‌گردند. بنابراین شما می‌توانید با هشتگ گذاری درست و مناسب، خودتان را در معرض دید دیگران بگذارید.

همچنین هشتگ‌ها منجر می‌شوند که پست کاربر در جستجوهای اینستاگرام قابل مشاهده باشد و از این نظر شبیه به کلمات کلیدی موتور جستجوگر گوگل عمل می‌کنند. در بخش بالایی صفحه مکان‌ها یا صفحه هشتگ‌ها دو گزینه با عناوین Most Recent و Top Posts قرار دارند. گزینه Most Recent در واقع جدیدترین عکس‌های حاوی موقعیت مکانی یا هشتگ مورد نظر را در صفحه موجود نمایش می‌دهند. در سمت مقابل گزینه Top Posts منجر به چینش پست‌ها با توجه به محبوبیت می‌شود به منظور انتخاب هشتگ در اینستاگرام می‌توانید از حروف و اعداد استفاده کنید، اما سایر نمادها نظیر $، % و همچنین “فاصله”در هشتگ‌ها قابل استفاده نیستند. شما نهایتا می‌توانید ۳۰ هشتگ را برای هر پست اینستاگرام تعریف کنید. چنانچه در کامنت‌ها هشتگ‌های بیشتری را انتخاب کنید، کامنت شما ثبت نمی‌شود. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، با لمس هر هشتگ در اینستاگرام به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در آن لیست تمام پست‌های با هشتگ مشابه ضمیمه شده است.

چرا هشتگ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند؟

هر کاربری در اینستاگرام به موضوع خاصی علاقه خیلی زیادی دارد، حتی اگر صفحات مربوط به چندین موضوع را دنبال کرده باشند! این مسئله باعث شده تا اینستاگرام قابلیت بسیار خوبی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کند و این قابلیت دنبال کردن هشتگ‌های اینستاگرام است. بنابراین استفاده از هر قابلیتی در شبکه‌های اجتماعی ارزش و اهمیت خاص خود را دارد؛ هشتگ‌ها هم اهمیت دارند چون:

  • دلیل اول : آنکه شما با جستجوی کلمه‌ای مانند CAT در بخش حساب‌های کاربری، تنها صفحه‌هایی را خواهید یافت که صرفا به گربه‌ها پرداخته‌ و به نوعی از کلمه‌ی cat در نام کاربری خود استفاده کرده‌اند. در حالی که ممکن است میلیون‌ها عکس دیگر وجود داشته باشد که کاربران دیگر در صفحه‌ی شخصی خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ‌ها این عکس‌ها نیز از چشم شما دور نخواهند ماند.
  • دلیل دوم : سرعت‌عمل بالای هشتگ‌ها است به طوری که در اکثر برنامه‌های تلوزیونی زنده شاهد استفاده از این موضوع هستیم. به کمک هشتگ‌ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. یک موتور جستجو برای اینستاگرام را تصور کنید با این تفاوت که نتایج آن بر خلاف گوگل که مدتی طول می‌کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آنی و تنها چند ثانیه بعد از ارسال پستی با هشتگ مورد نظر، نمایش داده خواهد شد.
  • دلیل سوم : نیز قابلیت استفاده‌ از هشتگ‌ها برای برگزاری کمپین‌های مختلف است. به کمک یک هشتگ اختصاصی و خاص (selfie4my#)، می‌توان مجموعه‌ای از عکس‌ها با محوریت‌های خاصی را در مکانی عمومی جمع‌آوری کرد.
  • آموزش آنفالو کردن تمام فالورهای اینستاگرام به رایگان

لازم به ذکر است که اینستاگرام برای هر هشتگ یک صفحه اختصاصی جستجو را تعیین می‌کند. هنگامی که شما از هشتگ با عنوان نام باشگاه خود استفاده کنید، هر کاربر با لمس آن هشتگ به صفحه‌ای منتقل می‌شود که تمام عکس‌ها و پست‌های حاوی هشتگ مشابه در آن ضمیمه شده‌اند. بنابراین به طور کلی هشتگ‌ها نقش بسیار مهمی در بیشتر دیده شدن پست‌های اینستاگرام و همچنین درک مفهوم آن توسط سایر کاربران دارند. اگر پروفایل اینستاگرام شما عمومی است و قصد دارید که تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، دقت زیادی به انتخاب هشتگ‌های مناسب داشته باشد. البته لازم است بدانید که کلمات و عباراتی که با قوانین و مقررات اینستاگرام مغایرت داشته باشند را نمی‌توانید در این شبکه اجتماعی جستجو کنید.

بسیاری از کاربران برای دیدن پست‌های مربوط به یک موضوع خاص وارد بخش جستجوی هشتگ‌ها می‌شوند و از این طریق تمام پست‌های مربوط به هشتگ موردعلاقه خود را می‌بینند؛ اگر شما در اینستاگرام یک هشتگ خاص مانند #دریا را جستجو کنید، پست‌های مربوط به صفحات عمومی که در آن هشتگ دریا قرار گرفته باشد را به شما نمایش می‌دهد. البته تنها پست‌های مربوط به صفحاتی که خصوصی (Private) نباشند به شما نمایش داده می‌شوند. فرض کنید یک صفحه پرایوت است و یک عکس با #دریا منتشر کرده باشد، اگر شما آن صفحه را فالو نکرده باشید، پست آن صفحه در آن هشتگ نمایش داده نمی‌شود.

فالو کردن هشتگ‌ در اینستاگرام

اگر می‌خواهید پست‌ها و استوری‌های مربوط به یک هشتگ خاص را ببینید، ابتدا باید از طریق هشتگ محبوب موضوع موردنظر خود را دنبال کنید. برای فالو کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام باید وارد صفحه آن هشتگ شوید؛ برای این کار، دو راه‌حل وجود دارد:

از طریق پستی که آن هشتگ را استفاده کرده است، بر روی آن هشتگ کلیک کنید تا وارد صفحه هشتگ موردنظر شوید.

از طریق  بخش Explore اینستاگرام وارد تب Tags شوید و هشتگ موردنظر خود را جستجو کنید. اکنون وارد صفحه موردنظر خود شوید تا پست‌ها و استوری‌های آن هشتگ را ببینید.

اکنون که وارد صفحه هشتگ موردنظرتان شده‌اید، در بالای همین صفحه گزینه‌ای به نام Follow وجود دارد که با کلیک بر روی آن، این هشتگ به بخش هشتگ‌های فالو شده در پروفایل اضافه می‌شود. از الان به بعد تمام پست‌ها و استوری‌های جدید آن هشتگ در صفحه اول (Feed) اینستاگرام نمایش داده می‌شوند

چگونه هشتگ‌های فالوشده را آنفالو کنیم؟

بسیاری از کاربران پس از فالو کردن یک هشتگ خاص، به دلایل مختلفی نظیر زیاد بودن پست‌های جدید آن هشتگ قصد آنفالو کردن آن هشتگ را دارند. برای این کار کافی است وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید؛ سپس در بخش فالوینگ‌ها وارد بخش Hashtags شوید و آن هشتگ را آنفالو کنید. همچنین می‌توانید با ورود به صفحه هر هشتگ (همان بخشی که هشتگ موردنظرتان را فالو کرده‌اید) گزینه Unfallow را ببینید و با کلیک بر روی آن، هشتگ دنبال‌شده را آنفالو کنید.

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که هشتگ اینستاگرام چیست اما شاید برخی از کاربرهای آن را ندانید! در این مقاله به بررسی برخی از نکات آن پرداختیم و در قسمت بعد به بررسی نکات مهم دیگری می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *