اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

در تقویم تولید محتوای خود ، نتایج اهدافی را که برای بازاریابی خود چیده اید بررسی کنید. در نظر داشته باشید برای دستیابی به جه میزان ترافیک، چه تعداد مشتریان راغب و چه تعداد مشتریان بالفعل در هر ماه برنامه ریزی کرده اید. تلاش های پیشین بازاریابی خود را تحلیل کنید تا مشخص شود به چه تعداد و چه شکل محتوایی، برای دستیابی به اهداف سازمانی خود نیاز دارید.

هدف، ایجاد یک ترکیب مناسب از محتواهای متنوع، عناوین و پرسوناها می باشد تا اطمینان حاصل کنید همه ی بخش ها را به خوبی پوشش داده اید. از تقویم ماهانه برای نظارت و بدست آوردن دیدگاه کلی بر پست‌های شبکه اجتماعی استفاده کنید. به دلیل تفاوت اندک پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر، این تقویم دارای صفحات جداگانه برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … است. این تقویم نیز مانند تقویم قبل، شامل ستون‌های تاریخ و ساعت انتشار، پیام محتوا، نوع محتوا، لینک و مشخصات تصویر محتوای مورد نظر است. اطمینان حاصل کنید که تقویم شامل تمامی مناسبت‌ها، رویداد‌های سالانه، کمپین‌ها و… باشد.

پروفایل خود را بهینه سازی کنید

صفحه پروفایل شما اولین چیزی است که مخاطب قبل از فالو کردن از شما می‌بیند. با همین صفحه تصمیم می‌گیرد که آیا شما را دنبال کند یا نکند! مثلا فرض کنید مخاطب با صفحه پروفایل شما با این مشخصات روبرو می‌شود: اول که به جای عکس از خودتان، تصویر یک حیوان می‌بیند؛ سپس اسم‌تان که اگر مثل پروفایل شما باشد، شما را دنبال نمی‌کند. هنگامی که برای کسب‌وکارتان یک صفحه اینستاگرامی ایجاد می‌کنید، برای سرگرمی پیج نزده‌اید، هدفتان پول درآوردن و کسب اعتبار از اینستاگرام بوده است. پس باید در قدم اول یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید. پروفایلی که مخاطب در همان ۳ ثانیه اول متوجه کسب و کار و هدف‌تان شود. مخاطب با دیدن صفحه شما این سؤالات برایش پیش می‌آید که: اصلا چرا من باید پیج شما را دنبال کنم؟ دنبال کردن آن چه فایده‌ای برایم دارد؟ پروفایل شما باید در همان لحظه‌های اول، جواب این سؤالات را به مخاطب بدهد؛ وگرنه احتمالا شما را دنبال نمی‌کند.

اینکه در بیوی نوشته باشید ما یک سالن زیبایی حرفه‌ای با فلان مدرک خارجی x، با ۲۰ نفر پرسنل و چند سال سابقه هستیم، اصلا کافی نیست. در مقابل، به او بگویید، که قرار است در این پیج با انواع مدل مو، روش‌های مراقبت از مو، مناسب‌ترین استایل و رنگ مو برای شما آشنا شوید.  همچنین اگر سایت یا کانال‌های ارتباطی دیگری هم دارید، آن را در پروفایل خود بیاورید.

پس بیو اینستاگرام جذاب می‌تواند خیلی در جذب فالوور موثر باشد؛ زیرا بیو اینستاگرام نخستین چیزی است که کاربران اینستاگرام ، مخاطبان شما و مشتریانتان با آن روبرو می شوند. در برخی مواقع اتفاق می افتد که گاهاً عکس پروفایل شما است که جذب کننده عمل کند ولی اگر مخاطبی بخواهد شما را فالوو کند، قطعاً این بیوی شما است که مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین تاثیری که روی آن می گذارید بسیار مهم خواهد بود.

شاید برایتان پیش آمده باشد که با خواندن بیوی پروفایلی در اینستاگرام چیزی که مدنظرتان بود را به این طریق پیدا کرده باشید و بلافاصله اقدام به فالو کردن آن نمایید حتی بدون اینکه نگاهی به تصاویر داخلی آن بیندازید و صرفا خواندن بیوی پروفایل شما را قانع به فالو کردن پیج مورد نظر کرده باشد. چیزی که در قسمت بیو اینستاگرام یا همان Bio نوشته می شود، بهتر است بازتاب دهنده شخصیت، اهداف و در صورت تجاری بودن پیج، فرهنگ غالب در سازمان شما باشد. نوشتن یک بیوی تاثیر گذار و جذاب که قادر باشد نظر کاربران را جلب کند و آنها را به فالو کردن پیج شما ترغیب کند مسئله ای مهم و تاثیر گذار است.

بایستی در نگارش یک بیوی جذاب برای پروفایل چند نقطه را در نظر گرفته و سعی شود تا این بیو به صورت همزمان چندین هدف را تحت پوشش خود قرار دهد! چنانچه صفحه شما تجاری است، بیو بایستی قابلیت معرفی فعالیت تجاری شما را به مخاطب داشته باشد. نشانگر نحوه برقراری ارتباط با شما باشد. موارد زیر باید در بیوی یک پروفایل اینستاگرام خوب خود را نشان دهند:

اگر که اکانت اینستاگرام‌تان را به یک اکانت تجاری (Business Account) تغییر حالت داده اید، می توانید با مراجعه کردن به قسمت  Analytics آن از میزان بازدیدها، کلیک ها و Enagagement کاربران با پیج اینستاگرام خود باخبر شده و رفتار مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید.

برای داشتن عملکرد بهتر در نوشتن بیو اینستاگرام، بهتر است که نسبت به اجزای تشکیل دهنده پروفایل اینستاگرام شناخت مختصری داشته باشید. به این دلیل که داشتن چنین درک و شناختی می تواند در نگارش یک بیوی تاثیر گذار بسیار کمک کننده باشد و هم چنین با بکارگیری این اطلاعات می توانید از همان آغاز کار نوشتن بیو اینستاگرامتان را با اطلاعات و داده های درست و اصولی شروع کنید.

با این کار، هنگامی که کاربران پیج اینستاگرام شما را می بینند، به طور دقیقی از نحوه فعالیت شما آگاهی پیدا می کنند و خواهند دانست که دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما چه عایدی برای آنها می تواند داشته باشد. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *