با گذشت چند ماه از عرضه گوشی آیفون جدید اپل، هنوز بسیاری از سیستم بسیار پیشرفته تشخیص چهره سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند و آن را بزرگ‌ترین مزیت این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل اندروید می‌دانند. البته نه به این دقت و با سر و شکلی متفاوت و با تکنولوژی بسیار پایین‌تر، اندروید از نسخه ۴٫۱ خود چیزی با عنوان ” Trusted Face” دارد که کاری این چنینی انجام می‌دهد.

در این پست به شما آموزش خواهیم داد که چطور این گزینه را در گوشی خود فعال کنید.

روشن کردن Face Unlock بر روی دستگاه اندرویدی

برای اینکه ابتدا قابلیت Trusted Face را در سیستم عامل اندروید روشن کنید و از آن برای شناخت صورت استفاده نمایید، ابتدا به بخش تنظیمات امنیت (Security) گوشی بروید. سپس روی گزینه Smart Lock تپ کرده و رمز عددی دستگاه خود را وارد کنید.

حالا با انتخاب گزینه Trusted face مراحل را به ترتیب پیش ببرید تا صورت خود را به عنوان یکی از چهره‌های مورد اعتماد در اندروید ثبت کنید.

در این جا گوشی به شما می‌گوید که باز کردن قفل گوشی به وسیله چهره به اندازه استفاده از کد عددی امن نخواهد بود. دلیل این مدعا هم این است که اگر چه چهره هر کس کاملا یکتاست، اما هستند کسانی که شبیه شما باشند، مضاف اینکه به وسیله عکس نیز می‌توان این قفل را تا حدی شکست.

اگر مشکلی با این موضوع ندارید عکس را گرفته و تنظیمات تشخیص چهره را بر روی جزییات کامل (maximum detail) بگذارید.

بالا بردن کیفیت عملکرد تشخیص چهره در اندروید

همچنین شما می‌توانید کیفیت عملکرد این قابلیت را ارتقا دهید تا بیشتر به امنیت آن کمک کرده باشید. فقط در نظر بگیرید که این کار کمی تشخیص را مشکل کرده و گاهی با تغییرات ظاهری کار را سخت‌تر از حد معمول می‌کند.

در همان بخش Trusted face روی گزینه Improve face-matching کلیک کرده و عکس‌هایی در حالت‌های مختلف از خود گرفته به عکس اصلی اضافه کنید. برای مثال در محیطی تاریک‌تر، همراه با عینک و یا با مدل موهای مختلف. به این ترتیب می‌توانید عملکرد این امکان را برای تشخیص چهره خود در شرایط مختلف کمی بهبود ببخشید.

برنامه‌های جانبی برای این کار

اگر به هر دلیلی بخش Trusted Face در اندروید شما وجود نداشته باشد، یا اینکه به کلی دوست دارید از برنامه‌های جانبی برای امکانات بهتر بهره ببرید، برنامه‌هایی هستند که شما در این راه یاری کنند.

IObit Applock

یکی از برنامه‌های نام‌آشنا که عملکرد قابل دفاعی نیز از خود به جا گذاشته، اپلیکیشن IObit Applock  است که در خود سیستم بازگشایی با تشخیص چهره را دارد. همچنین به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های مختلف را نیز به همین شکل قفل کنید.

نتیجه گیری

برنامه‌های زیادی برای  انجام این کار وجود دارند، اما نکته مهم این است که این قابلیت اگر چه کاربردی و قابل انجام است، اما به هیچ وجه کیفیت و دقت نسخه iOS را نداشته و تنها برای رفع حس کنجکاوی یا استفاده از این سیستم ساده کاربرد دارد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *