این روزها که به راحتی هر چه می‌خواهید را می توانید در دنیای آنلاین جستجو کنید، داشتن یک سایت یا یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مطرح جزو ملزومات محسوب می‌شود. حال برای داشتن یک سایت خوب ممکن است از بسترهای مختلفی برای طراحی استفاده کنید. یکی از پلتفرم‌های فروش آنلاین که می‌توانید به کمک آن یک فروشگاه آنلاین بسازید، شاپیفای Shopify است. شما توسط شاپیفای با هزینه‌ای کم و یک رابط کاربری خوب می‌توانید محصولات خود را به فروش رسانده و ارسال کنید. اما ممکن است کمی دسترسی آن در ایران راحت نباشد. چرا که برای راه‌اندازی آن لازم است ماهانه ۲۹ دلار بپردازید.

شاپیفای چیست؟

شاپیفای یک راه حل خوب برای تجارت است که بیشتر از همه در کانادا طرفدار دارد. در واقع شاپیفای یک نرم افزار سرویس‌دهنده سبد خرید بر پایه ابری است. شما با پرداخت هزینه ماهانه این امکان را خواهید داشت که به پنل ادمین دسترسی داشته باشید و محصولات خود را وارد کرده و فرآیند سفارش را دنبال کنید. با ورود به فضای فروش آنلاین، خواهید توانست یک ویترین فروشگاهی را باز کرده و با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. این پلتفرم ابزارها و امکانات زیادی را در اختیار مدیران فروشگاه‌ها قرار می‌دهد.

با شاپیفای چه کار کنیم؟

شاپیفای یک پلتفرم مبتنی بر ابر بر سرویس SaaS به شمار می‌رود که تمام بخش‌های مورد نیاز برای ارایه خدمات فروشگاهی را در اختیار شما می‌گذارد. در واقع شما با راه اندازی وب سایت خود در شاپیفای دیگر نیازی به داشتن تخصص و مهارت در زمینه کدنویسی ندارید و لازم نیست نگران نگهداری، ارتقاء نرم افزار و امنیت وب سایت باشید. این پلتفرم در طرح‌‌های متفاوتی ارائه می‌شود که کاربران بسته به کاربرد خود از آنها استفاده می‌کنند.

  • شاپیفای پلاسShopify Plus : شاپیفای پلاس پلتفرمی سازمانی است که برای مشاغلی بزرگتر به کار می‌رود. در واقع برنامه‌ای با مقیاس بزرگ‌تر و ویژگی پیشرفته‌تر همچون گزارش‌دهی، پشتیبانی از مشتری و حجم بیشتر است که امکانات بهتری در اختیار شما خواهد گذاشت.
  • شاپیفای لایت Shopify Lite : لایت پلتفرمی سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر از شاپیفای پلاس است و این امکان را به شما می‌دهد که محصولات را در وب سایت خود بفروشید. این طرح از شاپیفای حدود ۹ دلار است.
  • پوز شاپیفایPOS Shopify : به کمک این طرح از شاپیفای می‌توانید محصولات خود را به صورت آفلاین و یا فروشگاه‌، نمایشگاه‌های تجاری و حتی رویدادهایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، بفروشید. شما برای استفاده از برنامه POS می‌توانید با iPhone ، iPad یا Android پرداخت خود را انجام دهید.

قالب‌های شاپیفای

اگر قصد دارید با شاپیفای فروشگاه آنلاین خود را به پا کنید، بهتر است بدانید که این پلتفرم هم ویژگی‌ها و قالب‌های رایگان دارد و هم پولی. بستگی دارد که شما چقدر بخواهید برای وب سایت خود هزینه کنید. اشتراک شاپیفای، شامل امنیت و سرویس میزبانی وب می‌شود که در بیشتر مواقع این امکانات را رایگان در اختیار شما قرار می دهند. می‌توانید از طریق ایمیل، تلفن یا چت با پشتیبانی تماس بگیرید و مشکلتان را حل کنید. شاید بخواهید یک تم و قالب رایگان آپلود کنید و آن را براساس چیزی که خودتان می‌خواهید سفارشی‌سازی کنید و یا از قالب‌های حرفه‌ای‌تر و پولی استفاده کنید. قالب‌هایی ساده و مدرن که می توانید برای تغییراتی که مد نظر دارید استفاده کنید.

مزایا و معایب شاپیفای

هر پلتفرمی که برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنید، مزایا و معایبی دارد. بهترین مزیت شاپیفای استفاده آسان آن است که باعث محبوبیتش شده است. شاپیفای کاربرانی را که می‌خواهند خودشان کارشان را انجام دهند و نیازی به یک توسعه‌دهنده وب نداشته باشند، عالی است. قالب‌های زیبا و کاربردی دارد و به راحتی می‌توانید کار خود را شروع کرده و محصولتان را به فروش برسانید. اما باید بدانید این نرم افزار معایبی هم دارد. اگر بخواهید کارتان را با ایده بخصوصی پیش ببرید، عملکرد محدود شاپیفای نمی‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهد. همچنین ممکن است در ابتدای کار نتوانید ماهانه مبلغی را برای نگهداری سایت خود صرف کنید و هزینه اشتراک برای شما قابل قبول نباشد. به همین دلیل قبل از اینکه شروع به ساخت وب سایت خود در شاپیفای کنید، سعی کنید قبلا تمام شرایط استفاده از خدمات را مطالعه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *