به تازگی یکی از منابع فعال در حوزه صنعت تلفن‌های هوشمند خبر داده است که اسمارت فون‌های سری گلکسی اس ۹ سامسونگ به دوربینی با توانایی ضبط ویدئوهای اسلوموشن ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه مجهز خواهند بود. گفته می‌شود ماژول دوربینِ دستگاه‌های مورد بحث توسط بخش «اُپتو الکترونیکس» سامسونگ توسعه یافته‌اند و در آستانه‌ی آماده‌سازی برای عرضه به صورت تجاری هستند. همچنین بناست کمپانی کره‌ای این ماژول را در چندین تلفن هوشمند گرانقیمت و مهم‌تر خود که در سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌گردند نیز به کار گیرد.

به گزارش AndroidHeadlines جدای از گلکسی اس ۹، حدس‌های اولیه بر آن است که اگر سامسونگ چنین ماژولی را به تولید رسانده باشد از آن در گلکسی نوت ۹ و همینطور گلکسی X نیز استفاده کند. بد نیست یادآور شویم گلکسی ایکس، اسمارت فونی به حساب می‌آید که تا به حال شایعات متعددی را درباره‌ی آن شنیده‌ایم و گمانه‌زنی می‌شود که از صفحه نمایشی یکپارچه ولی تاشو برخوردار باشد و نقش سومین پرچمدار غول تکنولوژی کره‌ای را در آینده بر عهده گیرد.

منابع خبری می‌افزایند، سنسور دوربین جدید سامسونگ در حال گذراندن مراحل نهایی توسعه است و از ماه نوامبر وارد مرحله‌ی تولید انبوه خواهد شد، هر چند حداقل تا بهار سال آینده خبری از گلکسی اس ۹ نخواهد بود. از شرایط اینطور به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها ترجیح داده‌اند قطعات پیش‌نیاز اسمارت فون مورد اشاره را سریع‌تر بسازند و روال تولیدشان را منطقی نمایند، تا هر زمان تصمیم به ساخت انبوه گلکسی اس ۹ گرفتند با مشکل و کمبودی مواجه نباشند.

در پایان لازم است یادآور شویم این نخستین باری نیست که در یک تلفن هوشمند چنین دوربینی از لحاظ تهیه ویدئوهای اسلوموشن تعبیه می‌شود. سونی قبلاً‌ در موبایل پرچمدار اکسپریا XZ پریمیوم سنسور دوربینی با ساختار سه لایه را به کار بسته بود که می‌توانست ویدئوهای ۹۶۰ فریم بر ثانیه بگیرد؛ هر چند اکنون خبر می‌رسد که سامسونگ توسعه‌ی سنسوری با ساختار دو لایه و دارای ماژول DRAM مستقل را در دستور کار دارد.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می‌کنید دوربینی با توانایی ثبت ویدئوهای ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه تا چه حد می‌تواند بر فروش پرچمداران بعدی سامسونگ اثر گذار باشد؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *