کاربران دارنده iPad Pro یا آخرین مدل اپل طراحی شده برای مراکز آموزشی در استفاده از قلم با مشکلاتی مواجه هستند و به سختی می‌توانند فرمان‌های مورد نظرشان را با بعضی از مدل‌های قلم‌ ارائه شده ، اعمال کنند. این دستگاه‌ها برای ایجاد کارهای هنری و یادداشت‌برداری و بسیاری از دیگر ویژگی‌ها بسیار عالی هستند، به شرط اینکه از قلمی مناسب و خوب برای آن‌ها استفاده شود. خوشبختانه با تدابیری که اپل در نظر گرفته مدل‌هایی عرضه شدند که حتی گفته می‌شود از Surface Pen نیز بهتر عمل می‌کنند. اما کاربران اپل زیادی هستند که تبلت‌شان با قلم‌شان سازگار نبوده و به ناچار دنبال قلم دیگر برای استفاده هستند. بنابراین ما در این مقاله به جایگزین‌هایی که در بیشتر آیپدها کار می‌کنند و کاربری بسیار خوبی نیز داشته‌اند، می‌پردازیم.

Adonit Pixel

Adonit Pixel

اگر به دنبال قلمی نزدیک به آن چه با مدادهای اپل تجربه کردید هستید، Adonit Pixel می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مخصوصا آن که نوک قلم ۱٫۹ میلیمتری آن دقت بالایی داشته و تجربه نوشتن بسیار طبیعی‌ای را به شما ارائه می‌دهد. گرچه با مدل iPad Pro سازگاری ندارد اما بر روی اکثر مدل‌های آیپد و مینی‌آیپد سازگاری دارد. کاربران آیفون ۵ به بالا نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین قلم دارای سنسور بوده و درست زمانی که آن را لمس کنید آماده به کار خواهد شد. قلم از طریق بلوتوث به دستگاه متصل شده و می‌تواند تا ۲,۰۴۸ حساسیت بر روی نمایشگر ایجاد کند. همچنین دو دکمه میانبر بر روی آن تعبیه شده تا بتوانید به سرعت تغییراتی مانند پاک کردن و اصلاح را ایجاد کنید که قطعا بر روی مدادهای اپل ارجینال چنین چیزی وجود ندارد. شما می‌توانید از قلم با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف مانند Goodnotes، Procreate، AstroPad و غیره استفاده کنید.

FiftyThree Pencil

FiftyThree Pencil

برای آیپد شما چندین قلم سازگار وجود دارد اما FiftyThree به معنای واقعی در حد قلم اپل کار می‌کند. پوشش خارجی آن از چوب واقعی ساخته شده و نوک مخروطی‌اش آن را کاملا شبیه به مدادهای معمولی کرده است. در انتهای قلم نیز، مانند یک مداد واقعی، پاک‌کن قرار گرفته که با پشتیبانی برنامه‌هایی نظیر FiftyThree’s Paper کار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این پاک‌کن هر چیزی بر روی که بر روی نمایشگر باشد را پاک کنید. مداد سازگار با اکثر مدل‌های اپل، از جمله iPad Pro، و iPhone 4s به بالا است. به طور متوسط شارژ قلم حدود ۱ ماه دوام داشته و ظرف ۹۰ دقیقه شارژ می‌شود. شیوه اتصال هم بسیار ساده بود و با فشار دادن قلم بر روی صفحه، قلم از طریق بلوتوث به دستگاه متصل خواهد شد.

Wacom Bamboo Duo

Wacom Bamboo Duo

واکم از خیلی قبل‌تر برای دستگاه‌های قلم طراحی می‌کرد اما Wacom Bamboo Duo را برای آیپد و آیفون طراحی کرده است. این قلم نیاز به روشن شدن ندارد و با لمس صفحه کار می‌کند. طراحی ارگونومیکی آن نیز به شما کمک می‌کند تا هنگام استفاده از آن دست مخصوصا در استفاده طولانی احساس خستگی نکند. اگر بخواهید دستگاه را حرکت بدید، با استفاده از حالت مغناطیسی روی سطح دستگاه ولو از روی کاور جا می‌گیرد.

 Moko Active Stylus Pen

Moko Active Stylus Pen

اگر به دنبال قلمی با قیمت مناسب می‌گردید که بتوانید از پس کارهای نقاشی و گرافیک بر بیایید، حتما نگاهی به Moko Active Stylus Pen بیاندازید. در انتهای این قلم، یک نقطه فلزی ۱٫۵ میلی‌متری قرار داده شده که هنگام کار با آن بر روی اکثر مدل‌های اپل، حسی واقعی از مداد را برایتان تداعی می‌کند. باتری قلم ظرف ۱ ساعت کامل شارژ شده و تا ۸ ساعت استفاده مداوم دوام می‌آورد. همچنین اگر ۳۰ دقیقه بی‌استفاده بمانید به صورت خودکار، برای صرفه‌جویی در باتری خاموش می‌شود. به علاوه آن طرف قلم، نوک لمسی بدون نیاز به باتری تعبیه شده که بر روی هر سطحی کار می‌کند.

Studio Neat Cosmonaut

Studio Neat Cosmonaut

در نگاه اول این قلم شبیه به پاک‌کن به نظر می‌رسد اما در عوض قلمی‌ست با هسته آلمینیومی و لایه بیرونی پلاستیکی نرم و راحت. نوک آن نیز به قدر کافی قوی است و بر روی هر سطح و یا دستگاه آیفون و آیپد کار می‌کند. اندازه قلم بزرگ‌تر برای رنگ‌آمیزی و نوشتن مناسب‌تر بوده و معمولا بچه‌ها در استفاده از آن راحت‌تر هستند. این قلم نیاز به شارژ نداشته و با هر تپی کار می‌کند. البته یکی دیگر از کاربری‌های قلم برای طراحانی است که می‌خواهند شبیه سازی بعضی از مواد طراحی همچون زغال یا پاستل را بر روی اثر دیجیتال خود شبیه‌سازی کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *