همانگونه که انتظار می‌رفت شرکت مایکروسافت آپدیت Fall Creators را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. ویژگی‌های ساده‌ی سه بعدی و واقعیت افزوده از جمله مواردی هستند که در به‌روزرسانی تازه‌ی مایکروسافت توجه بیشتری به آنها شده. گفتنی است این آپدیت جدید در دسترس کاربران ویندوز قرار گرفته است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به گزارش TechCrunch در مورد ویژگی‌هایی که در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ ارائه شده است.

توجه بیشتر به واقعیت افزوده

حالا کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند به کمک ابزار‌های تازه، به ساخت مدل‌های سه‌بعدی بپردازند و آنها را با کمک Mixed Reality Viewer در فضای واقعیت افزوده به کار بگیرند.

 

امکان ساخت فیلم‌های کوتاه با ترکیب عکس و ویدیو

کاربران ویندوز ۱۰ حالا این امکان را خواهند داشت که با عکس‌ها و ویدیو‌های خود به تولید ویدیو‌های ساده و کوتاه بپردازند. گرچه اغلب کاربری این ویژگی برای کاربران آماتور در نظر گرفته شده، برخی ویژگی‌ها مثل افکت‌های مختلف نیز ظاهراً با هدف جذب کاربران حرفه‌ای‌تر به آن افزوده شده است.

 

به‌روزرسانی بخش مخاطبین

اپلیکیشن My People حالا به کاربران ویندوز ۱۰ امکان می‌دهد به صورت مستقیم با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشند. امکان پین کردن افراد نیز در این اپ پیش‌بینی شده است. امکان به اشتراک گذاری فایل از طریق درگ اند دراپ نیز ویژگی دیگری است که در این اپ پیش‌بینی شده.

مرورگر Edge مایکروسافت

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به مرورگر اج مایکروسافت افزوده شده این است که کاربران از این پس می‌توانند با قلم سرفس پن در داخل مرورگر اج کار کنند؛ مثلاً به ادیت کتاب‌های الکترونیکی خود بپردازند یا کار‌های مشابه. گفتنی است مایکروسافت قصد دارد اج را به سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید نیز بیاورد.

 

بهبود تجربه‌ی بازی

کاربرانی که آپدیت جدید Fall Creators ویندوز ۱۰ را دریافت کرده باشند قادر خواهند بود در خود محیط بازی نیز مستقیم وارد حالت Game Mode شوند. امکان تنظیم زبان سرویس Mixer نیز از جمله امکاناتی است که با این به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

افزایش امنیت

اقدامات امنیتی جدید همیشه بخش مهمی از به‌روزرسانی‌های سیستم عامل شرکت مایکروسافت بوده‌اند. ویندوز ۱۰ شما با دریافت آپدیت جدید در برابر خطر باج‌افزار‌ها توان مقابله‌ی بیشتری خواهد داشت. شما می‌توانید پسورد‌ها و پین کد‌های خود را نیز از روی صفحه‌ی لاک‌اسکرین احیا کنید.

 

امکان جستجوی سرفس پن

پیدا کردن وسیله‌ای که به راحتی ممکن بود گم شود ظاهراً کمی آسان‌تر شده است. از جمله ویژگی‌های دیگر آپدیت Fall Creators می‌توان به افزوده شدن امکان جستجوی قلم سرفس پن به ویندوز ۱۰ اشاره کرد. امکان دیگری که به سرفس پن افزوده شده نیز قابلیت جابجایی تصاویر در پاورپوینت است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *