شرکت مایکروسافت لپتاپ‌های سرفس‌بوک ۲ خود را در دو اندازه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی معرفی کرد. سرفس‌بوک ۲ لپتاپی نسبتاً زمخت است که می‌توان نمایشگر آن را از باقی بدنه جدا کرد و به عنوان تبلت مورد استفاده قرار داد. توان پردازشی بالا و عمر باتری مناسب از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند.

به گزارش CNET ، گفتنی است قرارگیری پردازنده و سایر قطعات اصلی این لپتاپ در پشت نمایشگر اجازه‌ی جداسازی آن از باقی دستگاه را می‌دهد. بخش دیگر آن نیز صفحه کلید، باتری اضافه و یک پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا را در خود جای می‌دهد.

 

اما سری جدید سرفس‌بوک یعنی سرفس‌بوک ۲ در دو اندازه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی به بازار راه می‌یابد. مدل پایه‌ی ۱۳ اینچی آن با پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل و ۸ گیگابایت RAM عرضه می‌شود که می‌توان آن را به پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل و ۱۶ گیگابایت RAM ارتقا داد.

مدل ۱۵ اینچی سرفس‌بوک ۲ اما با مشخصاتی قدرتمند‌تر عرضه می‌شود. مدل پایه‌ی این نسخه از پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7-8650u اینتل و ۱۶ گیگابایت RAM بهره می‌برد. می‌توانید ظرفیت حافظه‌ی سرفس‌بوک ۲ خود را از بین ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت انتخاب کنید.

 

 

طبیعتاً این دو مدل همانند پیکسل‌بوک گوگل از قلم استایلوس مایکروسافت هم پشتیبانی می‌کنند. قلم مذکور نیز که به صورت جداگانه به فروش می رسد شاهد یک به‌روزرسانی جزئی خواهد بود. دوربین پشتی و جلوی سرفس‌بوک ۲ به ترتیب ۸ و ۵ مگاپیکسل خواهند بود.

 

نسخه‌ی ۱۳ اینچی سرفس‌بوک ۲ به پردازنده‌ی گرافیکی GeForce 1050 و نسخه‌ی ۱۵ اینچی آن به GeForce 1060 انویدیا مجهز هستند. این امر حاکی از آن است که سرفس‌بوک ۲ با پیشرفت گرافیکی چشمگیر، قادر است در زمینه‌ی گرافیک و بازی‌های رایانه‌ای، کاربران حرفه‌ای‌تر خود را نیز راضی نگه دارد.

شاید به عنوان یکی از نقاط ضعف این دستگاه‌ها بتوان به عدم بهره‌مندی آنها از پورت HDMI اشاره کرد که البته با یک تبدیل USB نوع C به HDMI برطرف خواهد شد. گرچه عدم بهره‌مندی دستگاه از چیپ تاندربولت ۳ سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت USB-C آن را به استاندارد USB 3.1 محدود می‌کند.

گفتنی است مدل ۱۳ اینچی سرفس‌بوک ۲ با قیمت ۱۴۹۹ دلار، و مدل ۱۵ اینچی آن با قیمت ۲۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. پیش‌فروش این دو نسخه از ۹ نوامبر آغاز شده و یک هفته بعد تحویل سفارش‌ها شروع خواهد شد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *