گوگل طی مراسمی از لپتاپ پیکسل‌بوک جدید خود رونمایی کرد. این شرکت پس از آنکه در همین سال جاری میلادی با کروم‌بوک پیکسل خداحافظی کرد، حالا با پیکسل‌بوک قصد دارد بار دیگر خودی نشان دهد.

به گزارش Engadget بزرگ‌ترین تفاوت لپتاپ جدید گوگل نسبت به کروم‌بوک قبلی این است که پیکسل‌بوک در واقع یک لپتاپ ۲ در ۱ است که می‌توان صفحه کلید آن را تا پشت دستگاه تا کرد و مثل تبلت آن را مورد استفاده قرار داد.

این در حالی است که پیکسل‌های قبلی گوگل صرفاً لپتاپ‌های تاچ اسکرین گران‌قیمت و قدرتمندی بودند که البته ویژگی گران‌قیمتی آنها، با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار در پیکسل‌بوک نیز حفظ شده است. نفیس‌ترین مدل آن را نیز می‌توان با قیمتی معادل ۱۶۴۹ دلار تهیه کرد.

گوگل ادعا می‌کند پیکسل‌بوک جدید با ضخامت ۱۰ میلیمتری خود، باریک‌ترین لپتاپی است که تا کنون ساخته شده؛ ضخامتی که خواه ناخواه ما را به یاد لپتاپ‌های سرفس مایکروسافت می‌اندازد.

این لپتاپ با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی QuadHD (1440 پیکسلی) با پشتیبانی از قلم استایلوس همان قلمی که در مایکروسافت سرفس ۲ هم استفاده می‌شود و با پردازنده‌‌های Core i5 و i7 اینتل، وزنی معادل ۱ کیلوگرم دارد و به حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت رم مجهز خواهد بود.

پیکسل‌بوک گوگل قادر است زمانی که به اینترنت وای‌فای دسترسی ندارید به صورت خودکار از قابلیت تترینگ دستگاه‌های موبایل اندرویدی استفاده کند. گوگل عمر باتری این دستگاه را ۱۰ ساعت عنوان می‌کند که امروزه در میان دستگاه‌های قدرتمند هم‌رده‌اش، عدد استانداردی است.

مجهز بودن پیکسل‌بوک به درگاه‌های USB-C نیز به آن اجازه می‌دهد ظرف تنها ۱۵ دقیقه به اندازه‌ی ۲ ساعت استفاده باتری آن را شارژ کنید. دستیار گوگل موسوم به Google Assistant نیز به این دستگاه افزوده شده و می‌توان با فرمان صوتی و حتی یک کلید اختصاصی روی صفحه کلید به آن دسترسی داشت.

درست مثل آخرین مدل‌های کروم‌بوک، می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را از گوگل پلی که بزرگترین میزبان اپلیکیشن‌های جهان شناخته شده روی پیکسل‌بوک نیز نصب کنید. این یعنی می‌توانید اپ‌هایی مثل اسپاتیفای را به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید. شاید به همین دلیل هم چندی پیش گوگل اعلام کرد Groove Music تعطیل شد؛ به اسپاتیفای مهاجرت کنید . حالا با کمک این مدل کروم‌بوک برنامه‌های دانلود‌شده‌ی نتفلیکس را نیز بدون دسترسی به اینترنت هم تماشا می‌کنید.

گفتنی است قلم جدید Pixelbook Pen با قیمت ۹۹ دلار به صورت جداگانه فروخته می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد با مشخص کردن عبارات مورد سوال خود روی صفحه نمایش، از طریق دستیار گوگل اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کند.

برای مثال می‌توانید با خط کشیدن دور یک تصویر یا هایلایت کردن یک کلمه، در مورد آنها بیشتر بدانید. این قلم با تاخیر ۱۰ میلی ثانیه‌ای، ۲۰۰۰ سطح فشار را تشخیص می‌دهد و تا زاویه‌ی ۶۰ درجه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پیش‌سفارش پیکسل‌بوک گوگل شروع شده و به زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *