اگر شما هم مثل من هستید و موقع کار با مرورگر، چندین و چند تب یا همان برگه باز می‌کنید، احتمالا به یک افزونه‌ی خوب برای مدیریت این تب‌ها احتیاج دارید. افزونه‌های متعددی در این رابطه ارائه شده که عموما رایگان هستند و هر کدام به شیوه‌ای متفاوت به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید مدیریت تب‌ها را به عهده بگیرید.

نسخه دوم Tab Manager که امروز به شما معرفی می‌کنیم، هم برای فایرفاکس عرضه شده و هم برای کروم و این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

معرفی Tab Manager V2

همانطور که از اسم این افزونه و بخش اول نوشته‌مان مشخص است، افزونه Tab Manager V2 برای مدیریت تب‌ها در مرورگرهای کروم و فایرفاکس ارائه شده و ابزارهای خیلی خوبی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از امکانات این افزونه می‌توان به کشیدن و رها کردن تب‌ها بین پنجره‌ها یا ساخت یک پنجره‌ی جدید با محتوای تب‌هایی که انتخاب کرده‌اید، جستجو در میان تب‌ها بر اساس اسم یا آدرس، دسته کردن تب‌ها بر اساس دامین، پین کردن تب و نمایش تب‌های یک سان اشاره کرد. افزونه‌ای که سبک و روان کار می‌کند، تنها 222 کیلوبایت حجم داشته و با توجه به این که تم تاریک هم دارد، در زمان استفاده از تم تاریک کروم با آن به مشکل نخواهید خورد.

این افزونه به صورت کد باز و کاملا رایگان ارائه شده و می‌توانید کد آن را از طریق گیت‌هاب دانلود کنید.

کار با افزونه Tab Manager v2

کار با این افزونه بر روی هر دو مرورگر تقریبا به یک شکل است و وقتی آن‌ را برای اولین بار نصب می‌کنید، کافی‌ست تا روی آیکون T در بخش افزونه‌ها بزنید تا یک پنجره‌ی بزرگ برایتان به نمایش در بیاید. این پنجره لیست کاملی از تب‌ها را که در حال حاضر باز دارید به نمایش خواهد گذاشت. شما در این بخش فیو‌آیکون، اسم و آدرس تب‌ها را می‌بینید و به راحتی با کلیک بر روی هر کدام به آن تب خواهید رفت. همچنین در بالای همین بخش، جایی وجود دارد که می‌توانید در میان تب‌ها جستجو کنید.

وقتی تعداد خیلی زیادی تب باز داشته باشید، این جستجوگر به شدت می‌تواند به شما کمک کند. البته نیاز نیست خیلی دقیق باشید، کافی‌ست بخشی از تب مورد نظر خود را بنویسید تا نتیجه‌ای که مد نظر دارید، به صورت زنده برایتان پایین نشان داده شود.

وقتی به سراغ صفحه اصلی خود افزونه می‌روید امکانات خیلی بیشتری را پیدا خواهید کرد. یکی از این گزینه‌ها که با آیکون سطل آشغال مشخص شده و تب‌های یکسان را پیدا می‌کند. به این ترتیب اگر یک صفحه را چند بار باز داشته باشید، می‌توانید از شرشان خلاص شده و کمی رم را آزاد کنید.

همچنین شما می‌توانید تب‌ها را بر اساس دامین مرتب کنید تا صفحات مربوط به یک سایت، پشت سر هم شوند. اگر چه در پنجره‌ی پاپ آپ افزونه ممکن است آن را ببینید، اما در اینجا به درستی کار نمی‌کند و حتما باید از بخش تب جدید از این امکان استفاده کنید.

اگر کنار هر تب روی آیکون سه نقطه بزنید، یک سری گزینه‌ها به شما داده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پین کردن تب مورد نظر اشاره کرد.

یکی از گزینه‌های خیلی خوب، میانبرهایی است که برای کار کرد‌های مختلف تعبیه شده و شما می‌توانید آن‌ها را در منوی Keyboard Shortcut مشاهده کنید.

در مجموع استفاده از این افزونه بسیار ساده است، اما در ابتدا گزینه‌های متعدد ممکن است کمی شما را سردرگم کند که با کمی کار کردن با Tab Manager v2، دستتان خواهد آمد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *