کافی است تا یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا به تعداد زیادی از ابزارهای مدیریت پروژه و همکاری دست یابید. اولین مشکل در استفاده از این محصولات، ابتدا پولی بودن بخش زیادی از آن‌ها است و دوم اینکه عموما برای پروژه‌های برنامه‌نویسی یا پروژه‌های مالی طراحی شده‌اند.

Presentator اما متفاوت از دیگر ابزارهایی است که می‌شناسید. این سرویس کاملا رایگان و کدباز برای مدیریت و همکاری در پروژه‌های طراحی ساخته شده و امکاناتی برای ارائه به مشتری نیز در خود دارد.

در میز کار Presentator شما می‌توانید پله به پله طراحی‌های خود را با دیگر عوامل تیم به اشتراک بگذارید، از نسخه اولیه تا طراحی کامل و نظر دیگران را در مورد کار جویا شوید یا بخش‌هایی از طراحی را به آن‌ها محول کنید. در این برنامه امکاناتی برای پشتیبانی و پاسخ به سوالات تیم در نظر گرفته شده و می‌توانید بخش‌هایی از میز کار را با پسورد برای ورود تنها بخشی از تیم یا مشتریان محصول نهایی جدا کنید.

برای استفاده از Presentator کافی است ابتدا به صفحه اصلی آن رفته و به صورت کاملا رایگان در این سایت ثبت نام کنید و پروژه‌ای را تعریف و میزکار خود را تحویل بگیرید. برای آپلود عکس‌های پروژه نیز نیازی به یک هاست جداگانه نداشته و می‌توانید مستقیم در خود سایت آپلود خود را انجام دهید.

پروژه‌های مختلف می‌توانند برای دستگاه‌های متفاوتی در نظر گرفته شوند و دست‌اندرکاران تیم هم می‌توانند در بخش‌های مختلف در کار همکاری داشته باشند. برای مثال تمام اعضای تیم می‌توانند در سطح‌های مختلف خارج از مسئولیت داشتن یا نداشتن، نظر خود را در مورد طراحی کار ارائه کنند.

طراحانی که از دیرباز به محصولات مدیریت پروژه عادت دارند ممکن است Presentator را با ابزارهایی همچون InVision یا UXPin مقایسه کنند. باید در نظر داشته باشید که Presentator تنها برای مدیریت پروژه و ارائه محصول در نظر گرفته شده است و ابزارهای جانبی دیگری در خود ندارد. اما نسبت به دیگر برنامه‌های تحت وب موجود، ابزارهای بسیار بهتری برای ارئه و مدیریت پروژه طراحی در اختیار مدیرش قرار می‌دهد.

ویژگی‌های مهم Presentator به اختصار:

  • رایگان و بدون تبلیغات اینترنتی
  • امکان شخصی‌سازی ظاهر میز کار
  • بازگشایی بی‌نهایت پروژه و نبودن محدودیت در گذاشتن نظر یا آپلود عکس
  • پشتیبانی از هر تعدادکاربری که در نظر دارید

نباید فراموش کرد که این ابزار به صورت کاملا رایگان در GitHub موجود است و شما می‌توانید با استفاده از سورس کد آن و البته کمی دردسر، این پروژه را بر روی یک هاست شخصی بارگزاری کنید. این محصول حتی REST API خود را نیز به رایگان در اختیار شما قرار می‌‌دهد تا بتوانید با استفاده از امکانات پایه Presentator، سرویسی منحصر به فرد بسازید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *