یکی از دغدغه‌های مدیران استارت‌آپ‌ها و افرادی که کار اجرای یک پروژه گروهی را دست دارند، مدیریت مواردی است که باید توسط افراد گروه انجام شود. تا مدتی قبل استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گفتگو گروهی میان افراد گروه این مشکل را تا حد بسیار خوبی رفع کرده بود اما در برخی از پروژه‌ها چنین مواردی پاسخ‌گو نیست.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که مسئولیت انجام کاری را پذیرفته اما انجام آن را فراموش کرده باشید یا انجام آن با تعویق صورت پذیرفته باشد! یکی از مشکلاتی که شبکه‌های اجتماعی نظیر گروه‌های گفتگو وجود دارد، ناپدید شدن پیام‌ها پس از ارسال پیام‌های جدید و همچنین فراموشی وظایف توسط کسانی که وظیفه انجام آن را بر عهده دارند، است.

مدتی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قبل در دنیای اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشنی بسیار مفید، موثر و کارآمد معرفی شد که مدیریت بسیاری از پروژه‌ها و استارت‌آپ را راحت‌تر کرد و باعث شد تا وظایف هر کاربر به صورت کامل مشخص و در بخش مربوط به ان کاربر نمایش داده شود.

مدیریت آسان‌ پروژه‌ها با Trello

Trello نام اپلیکیشنی حرفه‌ای و کاربردی در زمینه مدیریت پروژه‌ است که با استفاده از آن می‌توانید وظایف هر کاربر را به صورت کامل مشخص کنید. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران نیز می‌توانند وظایف صورت گرفته را برای شما ارسال کنند و همچنین از پیشنهادها و نظرات آن با درج نظر توسط آنها مطلع گردید. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی نظیر تعیین اعضا، مشخص‌کردن وظایف و زمان‌بندی هر کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت تعیین چند پروژه در ترلو

در ترلو شما قارد به تعیین چندین پروژه به صورت همزمان خواهید بود و می‌توانید تمامی مواردی که قرار است بر روی پروژه شما صورت بگیرد را مشاهده و مدیریت نمایید. با استفاده از قابلیت‌های این افزونه می‌توانید وظیفه هر کاربر را به صورت کامل شرح دهید و آنها نیز نظرات خود را ارائه کنند. همچنین اگر کاربر وظیفه خود را به صورت کامل انجام داد می‌تواند اعلام کنید و در صورت وجود مشکل آن را با سایر اعضا به اشتراک بگذارد.

استفاده از لیست در ترلو

یکی از قابلیت‌های بسیار مفید که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت تعیین چند نوع Card در هر پروژه است که این ابزار به شما امکان تعیین وظایف در هر بخش را به صورت جداگانه می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های مفید این اپلیکیشن قابلیت تعیین کاربر با استفاده از نشان‌گذاری حساب‌کاربری کاربر موردنظر است.

توسعه ترلو برای سیستم‌ عامل‌های مختلف

این اپلیکیشن بسیار مفید برای چند سیستم عامل طراحی و توسعه یافته است و در سیستم‌ عامل‌ ios ، سیستم عامل اندروید، در دسترس است. از طرفی در صورتی که از سایر سیستم‌ عامل‌ها استفاده می‌کنید، این ابزار کاربردی قابلیت استفاده از سایت مربوط به آن در مرورگر را نیز در اختیار شما قرار داده است تا در هر زمانی که به مدیریت پروژه خود نیاز داشتید، نگرانی دسترسی به آن را نداشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید این ابزار، قابلیت اضافه کردن توضیحات به وظایف هر کاربر است که با استفاده از دیگر جای نگرانی برای انجام ناقص پروژه توسط افراد گروه نخواهید داشت.

تعداد کاربران ترلو در سال ۲۰۱۷ از مرز ۲۵ میلیون کاربر گذشت!

این سیستم کاربردی آنقد مورد توجه مدیران پروژه‌ها قرار گرفته است که در سال ۲۰۱۷ ترلو از +۲۵,۰۰۰,۰۰۰ کاربر استفاده کننده از این سیستم خبر داد و آن را با افزودن ۴ قابلیت کاربردی به اپلیکیشن خود جشن گرفت! همچنین جالب است بدانید بسیاری از مدیران و شرکت‌های ایرانی نیز برای پیش بردن کارها و اهداف خود از  این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

از ترلو در مدیریت پروژه‌های خود به صورت کاملا رایگان استفاده کنید!

یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن وجود نسخه رایگان است که این مورد توانسته است کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند. البته جالب است بدانید این اپلیکیشن دو اکانت تجاری نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در آنها امکاناتی ارائه فضای آپلود به کاربر ارائه می‌شود. بنابراین اگر به موارد اضافی آن نیاز ندارید، استفاده از اکانت رایگان افزونه نیز کار شما را جلو خواهد برد.

ترلو برای سیستم عامل ویندوزفون

با توجه به اینکه ترلو به صورت رسمی تنها برای سیستم عامل‌های اندروید و ios عرضه شده است، اما استفاده از آن برای کاربران سیستم عامل ویندوز نیز امکان‌پذیر است. با توجه به توسعه و گسترش این اپلیکیشن در میان کاربران و افزایش تعداد کاربران استفاده‌کننده از آن، گروه‌های برنامه‌نویس فعال در زمینه ویندوزفون این اپلیکیشن را برای ویندوزفون نیز توسعه داده‌اند و هم‌اکنون در فروشگاه ویندوزفون در دسترس است. البته ممکن است بدلیل غیر رسمی بودن آن به خطاهایی مواجه شوید، اما این خطاها امکان استفاده شما از این اپلیکیشن را نخواهد گرفت و با خیالی آسوده می‌توانید از بیشتر امکانات اپلیکیشن بهره ببرید.

ترلو، ابزاری برای ارتقاء فرهنگ کار گروهی!

در بیشتر مواقع افراد زیادی وجود دارند که علاقه آنها به کار فردی و مدیریت پروژه به صورت تکی را بیشتر از کار گروهی می‌پسندند و وجود چنین افرادی گاهی منجر به شکست پروژه می‌شود. مدیریت پروژه و جلو بردن کارها امروزه به صورت تکی احتمال موفقیت کمتری نسبت به کار گروهی خواهد داشت و دلیل موفقیت شرکت‌های بزرگ نیز استفاده از گروه برای انجام کار و پیش‌برد اهداف است. حتما تاکنون  مطالبی را درباره‌ی کار گروهی یا Team Working خوانده‌اید و با مزیت‌های اجرای کار به این صورت آشنایی دارید.

نقش ترلو در مدیریت وظایف کارکنان وب‌سایت

اگر مدیر یک وب‌سایت اینترنتی هستید، حتما تیمی متشکل از برنامه‌نویس، تولیدکننده محتوا، گرافیست و… را دارید و هریک از آنها وظیفه انجام کاری را برعهده دارند. تعیین چنین وظایفی ممکن است کار ساده‌ای نباشد اما به خاطر سپردن آنها توسط افرادی که چنین وظایفی را برعهده دارند از آن بسیار سخت‌تر است.

با استفاده از ترلو می‌توانید Cardهای مربوط به هریک از کارکنان سایت خود را انتخاب کنید و زمانی را برای اجرای آن در اختیار کاربر قرار دهید. کاربران نیز می‌توانند نظر خود را مطرح کنند و انجام آن را با استفاده از درج نظر در بخش مربوط به خود اطلاع دهند.

دانلود و استفاده از ترلو

برای دانلود ترلو می‌توانید به اپلیکیشن‌های مربوط به دانلود مراجعه کنید یا آن را به صورت مستقیم از وبسایت trello.com دانلود کنید. همچنین از طریق این بخش می‌توانید افزونه ترلو را برای انواع مرورگرها دانلود و استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

    1. سلام، وقت بخیر!
      نه متاسفانه، نسخه دسکتاپ باید از استور مایکروسافت دانلود بشه که مدتیه برای بنده غیرفعاله.
      البته نسخه وب کاملاً ساده هست و رابط کاربری فوق‌العاده‌ای داره که شما رو از نسخه دسکتاپ بی‌نیاز می‌کنه.
      موفق باشید.

      1. ممنون از شما و تیم قدرتمند پرشین تولز
        اره بنظرم همون نسخه وب بهتر باشه
        از یجا نسخه پرتابل ویندوز رو نصب کردم خوشم نیومد
        نسخه وب عالیه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *