امروزه اپلیکیشن‌های متنوعی برای PC و موبایل وجود دارد که می‌توانند شما را در امر ترجمه یاری دهند. شما از کدام این موارد استفاده می‌کنید؟ آیا از افزونه‌ مرورگر استفاده می‌کنید؟ یا اینکه شما هم از آن دست کسانی هستید که از سنگین شدن مرورگرتان بیم دارید؟

بهتر است پیشهادات آنلاین ما را بررسی کنید تا بدون نیاز به نصب هر گونه برنامه‌ای و در همه جا، ابزارهای ترجمه خود را همراه داشته باشید.

 Google Translate

یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ترجمه متعلق به گوگل است. اگر بر روی گوگل برای ترجمه جستجو کنید اول و بالای همه مترجم خودش را نمایش می‌دهد. با استفاده از آن دیگر نیازی به سایت‌های مختلف ندارید.

Google Translate

اگر متنی طولانی برای ترجمه دارید جایی که باید بروید سایت ترجمه گوگل است. جدای از اینکه برای متن فضای بیشتری دارید، می‌توانید روش ورودی با دست‌خط یا صفحه‌کلید را انتخاب کنید. بعضی دیگر از امکانات آن عبارتند از تلفط صوتی، ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری و کپی کردن متن ترجمه. همچنین در صورت برخورد با ترجمه غلط می‌توانید از ویرایشگر استفاده کنید. Google Translate از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

 Bing Translator

یکی از مدعیان بزرگ در ترجمه Bing است که از مترجم مایکروسافت استفاده می‌کند. می‌توانید زبان ورودی را انتخاب کنید یا اجازه دهید سایت به طور اتومات هنگام تایپ آن را تشخیص دهد.

Bing Translator

اگر مایکروفن‌تان فعال باشد می‌توانید به راحتی متن مورد نظر را روخوانی و ترجمه کنید. بعد از اینکه ترجمه حاضر شد می‌توانید آن را با صدای زن یا مرد گوش کرده و به اشتراک بگذارید. این مترجم از بیش از ۶۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

 SDL Free Translation

مترجم رایگان SDL از حدود ۴۵ زبان پشتیبانی کرده و امکان تلفظ صوتی، کپی متن، اشتراک‌گذاری و پرینت آسان متن را دارد. همچنین می‌توانید قابلیت ترجمه از طریق Instant را هم فعال کنید.

SDL Free Translation

توانایی ترجمه اسناد از ویژگی برجسته این مترجم است. حتی با وجود پولی بودن آن، می‌توانید اسناد طولانی را از سیستم آپلود کرده و قیمت آن را ببینید. که به نظر خیلی مفید است.

Translate.com

یکی از مترجم‌های خوب که از مترجم مایکروسافت استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ زبان را دارد Translate.com است. شما می‌توانید با خواندن متن یا با استفاده از کیبورد متن مورد نظر را وارد کنید و بعد ترجمه را به صورت متنی یا صوتی دریافت کنید.

اگر فکر می‌کنید صحت ترجمه باید بررسی شود می‌توانید ۱۰۰ کلمه اول را با ترجمه انسانی به رایگان دریافت کنید. کافیست از آیکون تماس استفاده کنید یا با حساب کاربری وارد شوید.

 DeepL Translator

DeepL Translator یک ابزار عالی ترجمه با تعاریف و گزینه‌های تکمیل خودکار جمله است. این مترجم از ۷ زبان پشتیبانی می‌کند و بعد ارسال ترجمه با دبل کلیک بر یک واژه، جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد.

DeepL Translator

اگر در حال یادگیری زبانی هستید این مترجم می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. بعد از انتخاب ترجمه برای یک کلمه، کادر کشویی با گزینه‌های بیشتر در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید از تعریف کلمه که در پایین صفحه نمایان می‌شود هم بهره ببرید. به علاوه، نمونه‌هایی از استفاده واژه در زبان ورودی و خروجی نیز درج می‌شود.

 Babylon Online Translator

مترجم  Babylon دارای نرم‌افزار است که می‌توانید دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. با اینهمه دارای نسخه آنلاین نیز هست. شاید امکانات زیادی در خود جای نداده باشد اما در ترجمه ۳۰ زبان بسیار دقیق است.

اگر در کسب و کارآنلاین خود نیاز به ترجمه دقیق دارید Babylon دارای یک بخش برای ترجمه انسانی است که با کلیک بر روی آن به بقیه مسیر راهنمایی خواهید شد.

PROMT Online Translator

مترجم PROMT مانند دیگر مترجم‌ها از تعداد زیادی زبان پشتیبانی نمی‌کند و فهرست آن محدود به ۱۶ زبان است. در اینجا می‌توانید از تشخیص خودکار زبان استفاده کنید و یا برای ترجمه‌تان یک موضوع انتخاب کنید.

PROMT Online Translator

همچنین می‌توانید از امکاناتی نظیر کپی کردن، چسباندن، بررسی املا و یا دسترسی به فرهنگنامه استفاده کنید. این مترجم دارای یک نرم‌افزار برای خرید و نصب و همچنین یک مترجم انسانی هم هست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *