وقتی شما عکسی از جایی می‌گیرید نه تنها منظره مقابلتان ذخیره می‌شود بلکه اطلاعاتی راجب عکس هم به عنوان ضمیمه در فایل شما ذخیره خواهد شد. این اطلاعات شامل مدل دوربین، زمان، مکان و اطلاعاتی ازین دست می‌شود. به خودی خود این اطلاعات مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنند اما وقتی می‌خواهید عکس را دیگران به اشتراک بگذارید بهتر است آن‌ها را حذف کنید. این اطلاعات که به اگزیف شناخته می‌شوند توسط نرم‌افزارهای مخصوص قابل حذف هستند. ما در این قسمت ۵ برنامه‌ای که اطلاعات عکس را حذف کرده و آن‌ها را برای شما آماده اشتراک‌گذاری می‌کنند می‌پردازیم.

۱- Photo Exif Editor

Photo Exif Editor

با استفاده از این برنامه می‌توانید به اطلاعات عکس‌تان دسترسی داشته و آن را ویرایش و حذف کنید. همچنین می‌توانید مکان عکس را به هر کجایی که می‌خواهید تغییر دهید. در این حالت Photo Exif Editor به عنوان تغییر دهنده مکان عکس عمل می‌کند. با استفاده از این برنامه مخصوص اندروید شما به امکاناتی نظیر مشاهده اطلاعات عکس، درج یا ویرایش مکان عکس، ویرایش دسته‌ای عکس‌ها و حذف کامل اطلاعات عکس دسترسی خواهید داشت.

۲- Scrambled Exif

Scrambled Exif

با استفاده از این برنامه می‌توانید ابر داده‌های عکس‌هایتان را پیش از آن که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا برای کسی بفرستید، حذف کنید. به این ترتیب وقتی آن‌ها عکس شما را مشاهده می‌کنند هیچ اطلاعاتی مبنی بر مدل دوربین، زمان و یا مکان ثبت عکس نخواهند دید. این برنامه نیز که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده نه تنها اطلاعات اگزیف را حذف می‌کند بلکه یک منوی اشتراک‌گذاری نیز به شما ارائه می‌دهد.

۳- EXIF Purge

EXIF Purge

این برنامه در حقیقت یک نرم‌افزار کم حجم و قابل حمل است که می‌توانید بر روی فلش و حافظه اکسترنال خود داشته باشید و در هر جایی که نیاز داشتید از آن استقاده کنید. کار با این برنامه بسیار ساده بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات چندین عکس را یک جا و کلیک بر یک دکمه حذف کنید. این برنامه کلیه اطلاعات اگزیف اعم از مدل دوربین، زمان و مکان عکس را از بین می‌برد و برای دو سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل مک عرضه شده.

۴- ImageOptim

ImageOptim

این برنامه نسبت به موارد پیش ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد. ImageOptim شما را قادر می‌سازد تا تمام اطلاعات عکس، مثل محل عکس‌برداری و شماره سریال دوربین را از بین ببرید و عکس‌ها را بدون انتشار اطلاعات شخصی اشتراک‌گذاری کنید. این برنامه برای اشتراک‌گذاری عکس در صفحه وب عالی عمل می‌کند زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا آن‌ها را با فرمت Saved for Web در فتوشاپ ذخیره کنید. البته تنها دارندگان سیستم عامل مک می توانند از این ابزار استفاده کنند.

۵- IrfanView

IrfanView

این برنامه یکی از برنامه‌های نمایش عکس و یک مبدل در سیستم‌عامل ویندوز است. با این برنامه شما می‌توانید انواع عکس‌ها را مشاهده کنید، فرمت‌های آن‌ها را تغییر دهید و کارهای دیگری بر روی آن‌ها انجام دهید. این برنامه را نصب کنید از امکانات جذاب و گسترده‌اش مانند دیدن عکس، تبدیل عکس، تغییر اندازه، چاپ و اسکن، نمایش اسلاید و ایجاد تغییرات دسته‌ای بر روی عکس‌ها استفاده کنید. IrfanView تنها برای کاربران ویندوز عرضه شده است.

 

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *