امروزه وبلاگ نویسی اهمیت بسیار زیادی دارد و فرقی هم نمی کند که شما با چه هدفی به دنبال وبلاگ نویسی هستید! ممکن است بخواهید برند شخصی خود را به مردم بیشتری معرفی کنید یا این که بخواهید محصول یا خدماتی را بفروشید. در هر صورت وبلاگ نویسی بخش بسیار مهمی است و شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. اما برای راه اندازی بلاگ، باید به دنبال بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی باشید تا نتیجه خوبی بگیرید. اما کدام پلتفرم ها می توانند به شما کمک کنند تا یک وبلاگ یا سایت حرفه ای راه اندازی کنید؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی در سراسر دنیا بپردازیم تا ببینید که کدام یک از آن ها برای شما مناسب هستند.

معرفی 5 مورد از بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی

اگر قصد راه اندازی وبلاگ را داشته باشید، پلتفرم های مختلفی در اختیار شما قرار دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند! در واقع پلتفرم در کنار مزایا، معایبی هم دارند که باید ببینید کدام مزایا می تواند نظر شما را جلب کند. در این بخش می خواهیم 5 مورد از برترین سیستم های وبلاگ نویسی دنیا را بررسی کنیم تا ببینید که بهتر است از کدام یک از آن ها استفاده کنید. در واقع بهتر است پیش از راه اندازی وبلاگ خود حتماً ویژگی های آن ها را بررسی کنید تا پس از راه اندازی به دنبال تغییر پلتفرم مورد نظر خود نباشید. بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی دنیا عبارتند از:

  • وردپرس؛ بهترین پلتفرم برای ایجاد بلاگ اختصاصی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شما هم می توانید یک وبلاگ اختصاصی ایجاد کنید تا امکان شخصی سازی وجود داشته باشد؟ وردپرس بهترین گزینه است. وردپرس یک پلتفرم رایگان برای ایجاد انواع بلاگ و سایت ها است که هیچ محدودیتی ندارد. شما می توانید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید یا این که از طریق سایت wordpress.com ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در این سایت، بلاگ شما در این پلتفرم میزبانی می شود و امکان اضافه کردن یک دامنه اختصاصی هم به آن وجود دارد. البته یک نکته منفی هم در مورد این موضوع وجود دارد! آن هم این که در پلن رایگان احتمال نمایش تبلیغات در سایت شما وجود دارد که با ارتقاء آن یا راه اندازی بلاگ روی هاست شخصی این مشکل رفع می شود.

بهترین راه استفاده از وردپرس این است که شما از طریق سایت wordpress.org یا وردپرس فارسی آن را دانلود کنید. سپس با تهیه هاست و دامنه، وردپرس را روی هاست شخصی خود نصب کنید. در این صورت دیگر نیازی به ارتقاء پنل وردپرس نیست، بلکه تنها کافی است هزینه هاست و دامنه را پرداخت کنید که خیلی هم برای یک سایت نوپا هزینه بر نیست. مهم ترین مزیت وردپرس انعطاف پذیری بسیار بالای آن است! در واقع فرقی نمی کند که شما چه سایتی نیاز دارید و می خواهید المان های آن به چه صورت باشد. در هر صورت وردپرس در کنار شما است تا هر چیزی را که در نظر دارید را بتوانید پیاده سازی کنید.

قصد راه اندازی هر نوع سایتی که داشته باشید، قالب های وردپرس در کنار شما هستند! هزاران قالب رایگان وجود دارد که با کمک آن می توانید هر نوع سایتی نظیر بلاگ، فروشگاه اینترنتی، سایت خدماتی و… را پیاده سازی کنید. حتی اگر نتوانستید قالب مورد نظر خود را به صورت رایگان پیدا کنید، کافی است سری به مارکت های وردپرس بزنید. در مارکت های وردپرس هزاران قالب تجاری و حرفه ای وجود دارد که با هزینه بسیار کمی می توانید آن را تهیه کنید.

در وردپرس اگر به امکانات اضافی نیاز داشته باشید، به راحتی می توانید از پلاگین های موجود استفاده کنید. در واقع پلاگین ها ابزاری هستند که با استفاده از آن ها می توانید قابلیت های مختلفی به سایت خود اضافه کنید؛ مثلاً می توانید سئو سایت را بهبود ببخشید، امنیت سایت را افزایش دهید، ایمیل یا شماره موبایل کاربران را برای عضویت در خبرنامه بگیرید و هزاران مسئله دیگر که احتمالاً در آینده به آن نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین وجود قالب و افزونه های متنوع در وردپرس به شما کمک می کند تا وبلاگ خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

وردپرس اپن سورس است و می توانید در هسته آن هم تغییراتی به وجود بیاورید اما صورت کلی مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود تا مردم وردپرس را برای راه اندازی بلاگ خود انتخاب کنند عبارتند از:

  • وجود بیش از 55 هزار پلاگین مختلف برای گسترس سایت
  • وجود هزاران قالب وردپرس به صورت رایگان و تجاری
  • وجود ویرایشگر حرفه ای گوتنبرگ برای صفحه سازی
  • امکان شخصی سازی نقش ها و مجوزهای دسترسی کاربران
  • امکان مدیریت راحت و قدرتمند رسانه در سایت
  • جامعه بسیار بزرگ از متخصصان وردپرس در سراسر دنیا
  • امکان طراحی بی نقص و حرفه ای سایت

در پلتفرم های دیگر برای ایجاد هر قابلیت باید هزینه پرداخت کنید که اگر به موارد زیادی نیاز داشته باشید، ممکن است نیاز به پرداخت هزاران دلار هزینه باشد. در حالی که در وردپرس تقریباً هر چیزی به صورت رایگان قابل انجام است؛ اگر هم رایگان نباشد، با هزینه بسیار کم قابل پیاده سازی است. در ابتدای فرآیند ایجاد بلاگ ممکن است کمی سخت باشد که بخواهید همه چیز را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید! به همین دلیل است که برخی افراد ترجیح می دهند از پلتفرم هایی نظیر wix استفاده کنند. اما پس از مدتی با خودشان می گویند که بهتر بود از همان ابتدا به سراغ وردپرس می رفتیم تا بتوانیم وبلاگ خود را به صورت کاملاً شخصی سازی شده راه اندازی کنیم.

  • پلتفرم Wix؛ راه اندازی یک بلاگ زیبا در زمان کوتاه

یکی دیگر از پلتفرم هایی که بسیاری از افراد برای راه اندازی بلاگ از آن استفاده می کنند، پلتفرم wix است. این پلفترم قابلیت های بسیار جذابی در اختیار شما قرار می دهد اما مهم ترین چیزی که باعث می شود تا افراد زیادی به سراغ آن بروند، امکان راه اندازی بلاگ در مدت زمان بسیار کوتاهی است. در واقع با کمک این پلتفرم شما به راحتی می توانید در مدت زمان کمتر از چند دقیقه یک بلاگ حرفه ای راه اندازی کنید. این گزینه برای افرادی که حوصله طراحی دستی ندارند و می خواهند با چند کلیک یک بلاگ یا سایت کامل داشته باشند بسیار عالی است.

راه اندازی سایت به موارد مختلفی بستگی دارد اما در این پلفترم شما تنها با کشیدن و رها کردن (drag and drop) به راحتی می توانید بلاگ خود را راه اندازی کنید! در واقع هیچ کدی لازم نیست و همه چیز به صورت بصری شکل می گیرد. جالب است بدانید که به وجود آن که همه چیز بصری است و اصلاً نیازی به بلد بودن کد نویسی نیست، اما همه چیز به بهترین شکل ممکن جلو می رود. کدها به حالت استاندارد هستند و شما می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. در پلتفرم wix همه چیز به صورت قالب محور است و گزینه های مختلف در اختیار شما قرار دارند. شما می توانید همه چیز را به نحوی انتخاب کنید که با تجارت و برند شما هم خوانی داشته باشد! از رنگ ها گرفته تا طراحی جزئیات سایت.

جالب است بدانید که در wix هوش مصنوعی وجود دارد! به این صورت که از شما چند سوال ساده پرسیده می شود؛ سوالاتی نظیر این که چه کسی هستید، وبلاگ شما چه هدفی را دنبال می کند و…! در نهایت یک سایت برای شما ایجاد می کند که تقریباً همه چیز به بهترین شکل ممکن طراحی می شود. این سیستم به شما کمک می کند تا ببینید که کدام طرح بندی برای شما مناسب است. در نهایت می توانید پیش از آن که سایت به صورت کامل برای شما راه اندازی شود، پیش نمایش آن را ببینید. هر چیزی که نیاز به تغییرات دارد را تغییر دهید. محتوای آن را شخصی سازی کنید تا در نهایت آماده راه اندازی شود.

محصول نهایی یا همان سایتی که در نهایت دریافت می کنید، به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای سایت خود را به بهترین شکل ممکن در موبایل و لپ تاپ به بازدیدکنندگان نمایش دهید. این فاکتور علاوه بر این که روی برندسازی شما تاثیر زیادی دارد، می تواند روی سئو سایت هم تاثیر زیادی داشته باشد و شما را به صفحه اول گوگل برساند. یک مسئله بسیار جذاب دیگر در مورد wix این است که از طریق اپلیکیشن موبایلی که در اختیار شما قرار دارد هم می توانید سایت خود را طراحی کنید! این موضوع بسیار جذاب است.

در این پلتفرم وبلاگ نویسی ابزارهای بسیار جذاب و قدرتمندی وجود دارد که هر کدام از آن ها می تواند نظر شما را جلب کند. برخی از آن ها عبارتند از:

  • ابزارهای پیشرفته سئو
  • ابزارهای شبکه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان
  • برنامه ریزی برای انتشار پست ها
  • بهینه سازی کدهای سایت
  • دسته ها و برچسب ها
  • قابلیت جستجو در سایت
  • امکان تعریف کاربران و همکاران سایت
  • امکان ویرایش راحت تصاویر

با وجود این همه امکانات می توان گفت که پلتفرم wix بیشتر از یک پلتفرم بلاگ نویسی است و شما می توانید هر سایتی را به صورت رایگان در آن راه اندازی کنید. البته حساب رایگان در این پلتفرم همه چیز را ساده نگه می دارد و نمی توانید قابلیت های خیلی جذابی استفاده کنید. این پلن تنها برای سایت های کوچک مناسب است و اصلاٌ به درد سایت های بزرگ نمی خورد. همچنین در پلن رایگان همیشه تبلیغات در سایت شما نمایش داده می شود که راهکاری برای حذف آن وجود ندارد. تنها راه این است که پلن تجاری استفاده کنید و با کمی هزینه، تبلیغات را از بین ببرید. همچنین در پلن های تجاری می توانید یک دامنه به سایت خود وصل کنید که بسیار ارزشمند است.

در نهایت، پلتفرم wix می تواند یک گزینه بسیار عالی و ارزشمند برای افرادی باشد که کسب و کار کوچک دارند. البته برای کسب و کارهای بزرگ می توانید از پلن های تجاری استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم برای کسب و کارهای بزرگ از پلتفرم های حرفه ای تر نظیر وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی استفاده کنید. شما می توانید این پلتفرم را به مدت 14 روز استفاده کنید و پس از آن، از نسخه رایگان به صورت همیشگی استفاده کنید یا پلن خود را ارتقاء دهید.

  • پلتفرم Squarespace؛ بهترین پلتفرم برای برندسازی از طریق وبلاگ نویسی

یکی دیگر از بهترین پلتفرم هایی که به شما کمک می کند تا وبلاگ نویسی را به بهترین شکل ممکن آغاز کنید، پلتفرم Squarespace است. با استفاده از این پلتفرم می توانید هر سایتی که نیاز دارید را به لطف قالب های متنوعی که در آن وجود دارد، راه اندازی کنید. این پلتفرم برای عکاسان، طراحان و هنرمندان عالی است؛ چرا که قالب هایی با چنین موضوعاتی دارد و شما می توانید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. هنگامی که به سایت های راه اندازی شده با Squarespace نگاه کنید، فکر می کنید که یک طراح سایت ماه ها روی آن زمان گذاشته است اما همه چیز در کمتر از چند دقیقه راه اندازی می شود. بنابراین اگر می خواهید حرفه ای به نظر برسید، این پلتفرم گزینه بسیار مناسبی است.

البته قطعاً زمانی که سایت شما به دست یک گروه طراحی سایت که همه چیز از پایه طراحی می شود، بهتر از سایتی است که با کمک این پلتفرم راه اندازی می شود. اما منظور ما از بهترین بودن، این است که برای افرادی که تخصص ندارند و می خواهند با هزینه بسیار کمی سایت خود را راه اندازی کنند، Squarespace گزینه بسیار مناسبی است. چرا که در زمان کوتاه، بهترین سایت ممکن توسط خودتان را راه اندازی می کنید و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. این گزینه بیشتر برای کارآفرین ها یا کسب و کارهای کوچک که می خواهند در فضای آنلاین حضور داشته باشند، بسیار عالی است. در چنین شرایطی نیازی به پرداخت هزینه زیاد نیست و با کمترین هزینه و حتی بدون نیاز به استخدام طراح یا توسعه دهنده وب می توانید یک سایت یا وبلاگ شیک داشته باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.

بنابراین اگر شما هم جزء کسانی هستید که نیاز به سایت دارید و نمی خواهید هزینه های سنگینی برای آن کنید، پلتفرم Squarespace گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. جالب است بدانید که تیم پشتیبانی به صورت 24 ساعت در 7 روز هفته در کنار شما است تا اگر مشکلی پیش بیاید، آن را برای شما رفع کند. پشتیبانی این پلتفرم رایگان است و می توانید بدون هزینه مشکلات سایت خود را رفع کنید. این پلتفرم را می توانید چیزی بین وردپرس و wix در نظر بگیرید! زیرا امکان شخصی سازی در این پلتفرم بیشتر از wix است اما از وردپرس کمتر است. استفاده از آن هم از وردپرس آسان تر است. بنابراین اگر به دنبال پلتفرمی هستید که به بهترین شکل شخصی سازی شود و آسان هم باشد، این مورد گزینه مناسبی است.

در ابتدای شروع و راه اندازی وبلاگ شما قالب مورد نظر خود را انتخاب می کنید و سپس با قابلیت کشیدن و رها کردن، سایت خود را راه اندازی می کنید! همه چیز بدون نیاز به کدنویسی جلو می رود که بسیار جذاب و ساده است. یکی از مهم ترین مزایای این پلتفرم این است هر چیزی را که طراحی می کنید، همان چیزی است که واقعاً وجود دارد. دیگر نیازی به مشاهده پیش نمایش نیست تا ببینید همه چیز به بهترین شکل در کنار هم قرار گرفته است یا نه. در واقع این موضوع، همان چیزی است که بسیاری از ما نیاز داریم تا وقتمان تلف نشود.

یکی دیگر از موضوعاتی که بین پلتفرم Squarespace و wix وجود دارد، این است که این پلتفرم به اندازه wix بصری نیست اما کار کردن با آن هم سخت نیست. دلیل آن هم این است که شما کنترل بیشتری در Squarespace روی سایت خود دارید و می توانید پالت و رنگ مورد نظر خود را بر روی هر بخشی پیاده سازی کنید. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی Squarespace را به پلتفرم های رقیب ترجیح بدهند و در حال حاضر هزاران سایت با این پلتفرم راه اندازی شده است. بنابراین اگر شرکتی هستید که یک وبلاگ یا سایت زیبا و کاربردی می خواهید اما بودجه کافی ندارید، بهتر است به جای استخدام طراح سایت از Squarespace استفاده کنید. 

مهم ترین ویژگی های این ابزار عبارتند از:

  • وجود قالب های متنوع برای راه اندازی وبلاگ و سایت
  • امکان استفاده از دسته بندی، برچسب و پست های ویژه
  • زمان بندی انتشار پست
  • امکان صدور مجوزهای کاربران و دسترسی آن ها به بخش های مختلف
  • تجزیه و تحلیل دقیق سایت
  • سئو و ابزارهای شبکه های اجتماعی
  • ابزارهای بازاریابی ایمیلی
  • امکان ارائه خدمات به مشتریان

با کمک این پلتفرم اگر بخواهید محصول یا خدماتی بفروشید، با توجه به ابزارهایی که در اختیار شما قرار دارد به راحتی امکان پذیر است. حتی می توانید قرار ملاقات رزرو کنید یا محتوای خاص را به اعضای ویژه بفروشید. این ویژگی ها در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. بنابراین با کمک این پلتفرم همه چیز در اختیار شما قرار دارد تا به راحتی بتوانید سایت یا وبلاگ خود را راه اندازی کنید. بابت خدماتی که دریافت می کنید، باید هزینه بسیار کمی را پرداخت کنید که نسبت به هزینه طراحی سایت توسط متخصص بسیار ارزان و به صرفه است.

  • پلتفرم Medium؛ بهترین راه برای نمایش محتوا به میلیون ها کاربر

به دنبال تولید محتوا هستید و مهم ترین چیزی که برای شما اهمیت دارد این است که محتوای شما را میلیون ها نفر ببینند؟ مدیوم گزینه بسیار مناسبی است. در واقع مدیوم یکی از بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی است که مانع اولیه و نگرانی های شما در مورد میزبانی وب، طراحی و نگه داری سایت را رفع می کند. این پلتفرم برای افرادی مناسب است که می خواهند محتوای جذاب بنویسند و از طریق آن کسب درآمد کنند. مدیوم در حال حاضر میلیون ها مخاطب داخلی دارد و محتوای شما به آن ها نمایش داده می شود! این یعنی یک نقطه قوت برای بیشتر دیده شدن محتوا.

موضوعات زیادی وجود دارد که شما می توانید در مورد همه آن ها بنویسید؛ به خصوص موضوعات موردعلاقه خود که به کسب و کارتان هم مربوط می شود. در این پلتفرم اگر مردم محتوای شما را بخوانند، به راحتی می توانید پول در بیاورید و یکی از بهترین راه های کسب درآمد است. البته لازمه آن دیده شدن بیشتر محتوا و همچنین نوشتن محتوای جذاب است تا کاربران پیگیر محتوای تولید شده توسط شما باشند. شما حتی می توانید به مخاطبان تخصصی حوزه خود هم دست پیدا کنید! چرا که در این پلتفرم هر نوع مخاطب هدفی که فکرش را کنید، وجود دارد. با انتشار نام برند خود هم می توانید به برندسازی بپردازید و اعتبار ویژه ای بدست بیاورید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد سایت اختصاصی دارند اما برای آن که محتوای آن ها بیشتر دیده شوند، از مدیوم استفاده می کنند. به این صورت که در سایت اختصاصی خود محتوا، محصولات و خدمات خود را قرار می دهند. سپس از طریق مدیوم محتوای جذابی برای کاربران تولید می کنند تا مخاطبان هدف را جذب کنند. پس از آن که محتوای آن ها دیده شد، زمان آن می رسد که مخاطبان هدف را به سایت خود هدایت کنند. در این مرحله یک کال تو اکشن جذاب لازم است! سپس محصول یا خدمات خود را به مخاطبان هدف می فروشند و این روش یکی از بهترین راه های کسب درآمد است.

در نهایت، جذاب ترین چیزی که در پلتفرم مدیوم وجود دارد رایگان بودن آن است! بدون هزینه می توانید محتوای ارزشمندی تولید کنید و در مدیوم قرار دهید. مخاطبان مدیوم هم آن را می خوانند و اگر تعداد خوانندگان به حد مشخصی برسد، می توانید کسب درآمد کنید. البته درآمد کسب شده از این راه خیلی زیاد نیست اما می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و ارزشمند باشد. بنابراین بهتر است روی کسب درآمد از این روش حساب باز نکنید، تنها روی این موضوع حساب باز کنید که مدیوم هزاران مخاطب را به سمت محتوای شما می کشاند و می توانید آن ها را به مشتریان کسب و کارتان تبدیل کنید. البته این پلتفرم مانند قبلی ها انعطاف پذیر نیست و تنها می توانید از قالب رسمی مدیوم استفاده کنید.

  • پلتفرم Blogger؛ بهترین پلتفرم برای اشتراک گذاری داستان خود

وبلاگ نویس معمولی هستید و می خواهید داستان خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ بلاگر گزینه مناسبی است. البته حرفه ای نیست و تنها به درد کسانی می خورد که به دنبال یک وبلاگ ساده هستند. حتی ظاهر خیلی جذابی هم ندارد اما مخاطبان بسیار زیادی دارد. بنابراین وبلاگ به درد کسانی می خورد که مهم ترین چیز برای آن ها دیده شدن محتوا توسط کاربران دیگر است. جالب است بدانید که بلاگر یکی از سرویس های ارائه شده توسط گوگل است و به همین دلیل است که در طی سالیان دراز فعالیت خود توانسته مخاطبان زیادی جذب کند.

بلاگر همیشه رایگان بوده است و هنوز هم رایگان است! هنگامی که شما وبلاگ ایجاد می کنید، آدرس سایت شما به صورت زیر مجموعه ای از دامنه وبلاگ نمایش داده می شود؛ دامنه ای نظیر example.blogspot.com که شاید خیلی هم جذاب نباشد. اما بقیه موارد رایگان است و شما می توانید هر چقدر که نیاز دارید فایل در وبلاگ خود ذخیره کنید و با بالاترین سرعت ممکن در سایت خود نمایش دهید. همه این موارد در پلتفرم بلاگر امکان پذیر است و به راحتی می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید. البته اگر بخواهید دامنه اختصاصی هم وصل کنید، امکان پذیر است. کافی است یک دامنه با مبلغ کمی خریداری کنید و آن را به وبلاگ خود وصل کنید.

در بلاگر ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار دارد اما واقعیت این است افزونه های آن به اندازه افزونه های وردپرس قدرتمند نیستند. مثلاً شما هیچ ابزاری برای تجارت الکترونیک ندارید و اگر به دنبال فروش محصول و خدمات هستید، باید از پلتفرم دیگری استفاده کنید. این پلتفرم تنها برای اشتراک گذاری محتوا با کاربران دیگر است. البته امکان کسب درآمد هم وجود دارد و این موضوع بستگی به این دارد که محتوای شما چقدر توس دیگر خوانده شود.

مهم ترین ویژگی های این پلتفرم عبارتند از:

  • ذخیره سازی تصاویر در Google Photo
  • کمپین های تبلیغاتی یکپارچه
  • ویرایشگر بسیار ساده متنی
  • امکان دریافت SSL رایگان
  • ادغام سرویس های گوگل

بنابراین اگر به دنبال یک سرویس ساده هستید که محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بلاگر گزینه بسیار مناسبی است اما ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد. اگر تنها به فکر انتشار محتوا هستید از آن استفاده کنید اما برای تجارت الکترونیک اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود.

با بهترین پلتفرم های وبلاگ نویسی، یک وبلاگ کاربردی داشته باشید!

هدف شما از راه اندازی وبلاگ چیست؛ قرار است محتوای جذابی در اختیار کاربران قرار دهید یا این که محصولات یا خدمات خود را بفروشید؟ پیش از آن که بخواهید دست به انتخاب بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی بزنید، بهتر است به فکر هدف خود باشید. اگر قرار است تجارت الکترونیک هم داشته باشید، بهتر است به دنبال پلتفرمی نظیر وردپرس باشید که ابزارهای آن را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر قرار است تنها محتوای جذاب منتشر کنید، به سراغ پلتفرم های ساده نظیر بلاگر بروید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *