با توجه به محدودیت‌های موجود در گوگل‌پلی، بسیاری از کاربران از دیگر منابع ممکن نرم‌افزارهای خود را تهیه می‌کنند. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به بعضی از مهم‌ترین جایگزین‌هایی که می‌توان از آن‌ها اپلیکیشن‌ اندورید را برای گوشی‌ هوشمند دانلود کرد.

APK Mirror

APK Mirror

این سایت یکی از قدیمی‌ترین منابع دانلود فایل‌های APK محسوب می‌شود و تقریبا تمامی مواردی که در گوگل‌پلی وجود دارد را اینجا نیز پیدا خواهید کرد. مهم‌ترین مزیت APK Mirror نسبت به گوگل‌پلی این است که آرشیو نسخه‌های پیشین اپلیکیشن‌ها نیز در سیستم این سایت وجود دارد تا بتوان از آن نسخه‌ها نیز بهره برد. یکی دیگر از نکاتی که استفاده از APK Mirror را نسبت به گوگل‌پلی (مخصوصا برای کاربران ایرانی) در ارجعیت قرار می‌دهد، امکان دانلود تمامی اپلیکیشن‌ها بدون محدودیت‌های منطقه‌ای‌ست که بسیاری از شرکت‌ها برای برنامه‌های خود در نظر می‌گیرند.

Aptoide

Aptoide

۹۰۰هزار اپلیکیشن موبایل و هر روز هم به این تعداد اضافه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از عناوین موجود در این برنامه، به طور کلی بر روی گوگل‌پلی یافت نمی‌شوند. برای مثال اپلیکیشنی همچون Firetube که به شما اجازه گوش دادن به موزیک‌های موجود در یوتیوب، بدون نیاز به روشن بودن صفحه نمایش را می‌دهد، اجازه‌ی انتشار بر روی گوگل‌پلی را دریافت نکرد اما در Aptoide موجود است. مضاف اینکه بعضی از بازی‌های نسبتا قدیمی‌تر نیز به صورت کامل و بدون پرداخت پول بر روی آن موجود هستند.

Amazon Appstore

Amazon Appstore

همین حالا هم بسیاری از گوگل‌پلی به آمازون نقل مکان کرده‌اند. جدا از اینکه گاها برنامه‌هایی در این اپ‌استور پیدا می‌شود که بر روی گوگل‌پلی وجود ندارد، مهم‌تر آفر‌هایی است که مرتبا بر روی این سیستم عرضه می‌شوند و بعضا برنامه‌های محبوب و نسبتا گران به صورت رایگان یا با تخفیف بسیار خوب عرضه می‌شوند.

GetJar

GetJar

یکی از سایت‌های قدیمی که قبل از آمدن سیستم‌عامل اندروید شروع به کار کرد و به طور اختصاصی برای این سیستم‌عامل نیز در نظر گرفته نشده و برای دیگر پلتفرم‌‌ها نیز اپلیکیشن دارد. اما به خاطر مجموعه‌ی بسیار غنی نرم‌ افزاراندرویدی باید در این لیست قرار می‌گرفت، برنامه‌هایی  که GetJar را از بعضی استورهای اختصاصی اندورید نیز بهتر می‌کند. تمامی برنامه‌های این مجموعه کاملا به‌روز هستند و به صورت آنی به نسخه‌های آخر تغییر پیدا می‌کنند.

F-Droid

F-Droid

البته این برنامه را نمی‌توان خیلی جایگزینی برای گوگل‌پلی به شمار آورد. F-Droid تنها برای برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که رایگان هستند و به صورت کدباز عرضه شده‌اند. خود برنامه نیز به صورت کاملا رایگان و بدون تبلیغات کار می‌کند و تنها به وسیله کمک‌های مالی کاربران اداره می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *