فتوشاپ سال‌هاست که به عنوان یک ابزار حیاطی برای طراحان یا حتی کاربران عادی که اقدام به عکاسی و ویرایش عکس می‌کنند بدل شده است. برای بسیاری از افراد، دستگاه بدون وجود این برنامه‌ی سنگین و گران قیمت چیزی کم‌ دارد. این موضوع مخصوصا اگر در جایی باشید و بخواهید چیزی را ویرایش کنید اما نتوانید برنامه را در دستگاه مقصد نصب کنید، بیشتر جلوه پیدا می‌کند. خوشبختانه با سرعتی که حالا اینترنت دارد، ابزارهای آنلاین همیشه مشکل گشا هستند. امروز هم ما به سراغ Pixlr رفته‌ایم، یک ویرایشگر تصویر آنلاین که می‌تواند در سطح‌هایی نیاز شما را به فتوشاپ رفع کند.

Pixlr چیست؟

Pixlr یک ویرایشگر نسبتا قدرتمند است که کاملا تحت مرورگر اجرا می‌شود و برای کار کردن با آن نیاز نیست تا هیچ برنامه‌ای نصب کنید. این برنامه‌ی بسیار عالی کاملا رایگان بوده و بخش کوچکی را به تبلیغات اختصاص می‌دهد. بخش زیادی از ابزارهای معمول فتوشاپ در Pixlr وجود دارد و شما فرمت‌های متنوعی از جمله PSD‌ را می‌توانید در آن باز کنید. به این ترتیب این برنامه هم برای ساخت یک پروژه جدید می‌تواند به کار گرفته شود و هم در صورت لزوم می‌توان پروژه‌هایی که بر روی فتوشاپ ساخته‌اید را ویرایش کنید.

امکانات Pixlr

اولین و مهم‌ترین چیزی که شما در Pixlr می‌بینید، سبکی و سریع بودن برنامه موقع اجراست و به هیچ وجه با برنامه‌های دیگری که تحت مرورگر اجرا می‌شوند و به واسطه بار گرافیکی و اشغال کردن رم، عملا کاربردی ندارند بسیار فرق می‌کند. کار کرد این برنامه شاید تماما حرفه‌ای نباشد، اما در بسیاری از موارد حتی نیازهای یک ویرایشگر حرفه‌ای را نیز برطرف می‌کند.

شما در Pixlr مجموعه‌ای متنوع از انواع براش‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که با توجه به امکانات معمول انتخاب در محیط عکس که در فتوشاپ وجود دارد، می‌توانید  به راحتی از آن‌ها بهره ببرید. در واقع ابزارهای نوشتن، انتخاب، تمبر، رفع قرمزی چشم  و … کاملا برای ساخت پوستر و بنر یا ویرایش سطحی عکس مناسبند.

یکی دیگر از نقاط بسیار جذاب برنامه، وجود انواع فیلترهای مختلف برای تنظیم رنگ و نور و همچنین ساخت عکس‌های مبتکرانه است که می‌توانید به رایگان از مجموعه‌ی آن بهره ببرید.

Pixlr فرمت‌های PNG، JPEG و SVG را باز می‌کند، اما مهم‌ترین فرمتی که این برنامه امکان بازگشایی‌اش را دارد، فرمت PSD است. یعنی همانطور که گفتیم شما می‌توانید پروژه‌های فتوشاپ را نیز در آن باز کنید و به کار با آن‌ها مشغول شوید. این موضوع زمانیکه فتوشاپ در دسترستان نباشد و بخواهید کاری مهم را دستکاری کنید، به شدت خودنمایی می‌کند

نسخه پولی

Pixlr همانطور که گفتیم رایگان است و شما به راحتی می‌توانید از امکاناتش استفاده کنید، اما یک نسخه پولی نیز برای این برنامه در نظر گرفته شده که مهم‌ترین تفاوتش با نسخه رایگان، امکان استفاده از طرح‌های پیش فرض برنامه است. این طرح‌ها به شما این اجازه را می‌دهد که کارهای خود را با کیفیت و سرعت بیش‌تری تولید کنید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *