اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آن را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید مشتریان کسب‌وکارتان را افزایش دهید!

دشوار بودن اندازه‌گیری دقیق ROI

مطالعات اخیر نشان داده است که ۸۹ درصد از بازاریابان در تلاش برای فهمیدن میزان واقعی ROI حاصل از مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی هستند. تنها ۳۷ درصد از آن‌ها موفق به اندازه‌گیری ROI شده‌اند، ۳۵ درصد از آن‌ها نیز از صحت عدد به‌دست‌آمده مطمئن نیستند و ۲۸ درصد از آن‌ها چگونگی اندازه‌گیری ROI حاصل از مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند.

شاخص کلیدی عملکرد KPI

شاخص‌های کلیدی بسیاری هستند که بازاریابان در حوزه شبکه‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کنند و با اندازه‌گیری و آنالیز نتایج، عملکرد خود را در این شبکه‌ها بهبود ببخشند. KPIهایی که در ادامه توضیح داده شده است، برای مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی مهم هستند و باید بر آن‌ها نظارت کرد. برای بررسی چگونگی حضور کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی، معیارهای زیر را بررسی کنید:

تعداد فالوئرهای اینستاگرام

اندازه‌گیری تعداد فالوئرها در اینستاگرام و توییتر و طرفداران در فیس‌بوک و اعضای کانال تلگرام، به‌راحتی انجام می‌شود. هرچه تعداد این افراد بیشتر باشد، بیشتر در معرض دید قرار خواهید گرفت و امکان موفقیت کسب‌وکار شما نیز بیشتر خواهد شد.

درگیری مخاطب unique یا Reach

از طریق محاسبات پیچیده بر اساس تعداد فالوئر، اشتراک‌گذاری و … تعداد حداکثر افرادی که می‌توانند با پست‌های شما مواجه شوند را می‌توان اندازه‌گیری کرد که نشان‌دهنده میزان Reach است. در اینستاگرام این عدد بیانگر تعداد کاربرانی یکتایی است که با پست شما مواجه شده‌اند.

تعداد دفعات نمایش یا Impression

بیانگر تعداد دفعات نمایش یک پست است. اگر یک کاربر تکراری چند بار با یک پست مواجه شود این عدد افزایش می‌یابد و شمارش‌های تکراری برای کاربران را هم لحاظ می‌کند.

تعداد بازدید ویدئو

با استفاده از ویژگی‌های جدید پلتفرم‌های اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و … اندازه‌گیری این عدد بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند این عدد را به دست آورد. هرچه بازدید ویدئو بیشتر باشد، نشان‌دهنده توجه بیشتر مخاطب به پست شما است.

تعداد اشتراک‌گذاری در فضای مجازی

اشتراک محتوای صفحه شما توسط مخاطبان که باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش تعاملات مشتریان می‌شود. این تعداد برای اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک بسیار مهم است. این در توئیتر با عبارت Retweet اعلام می‌شود.

تعداد کلیک بر روی تبلیغ

هرچه این تعداد بیشتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر عنوان و تصویر و محتوای تبلیغاتی برای یک لینک در شبکه‌های اجتماعی است.

تعداد لایک و کامنت

تعداد لایک و کامنت‌های کاربران یکی از بهترین راه‌ها برای پی بردن به علایق مخاطبان است.

تعداد تگ یا Mention ها

به فرایند تگ کردن نام اکانت شخص دیگری در شبکه‌های اجتماعی، Mention کردن می‌گویند. با به دست آوردن این عدد، به میزان فراگیر بودن کسب‌وکارتان پی می‌برید. این معیار در فیس‌بوک و اینستاگرام مهم است.

ترافیک وب سایت

میزان ترافیک هدایت‌شده از شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت که نشان‌دهنده میزان تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی شما است.

تعداد بازدید از پروفایل

اندازه‌گیری تعداد بازدیدکنندگان از پروفایل نشان‌دهنده میزان توجه کاربران به شما است. البته همه پلتفرم‌ها چنین امکانی را ندارند.

نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟

درصد افرادی که پس از کلیک بر روی CTA و هدایت به وب‌سایت، عمل موردنظر شما مانند خرید آنلاین، ثبت‌نام در خبرنامه، دانلود کتاب یا هر عمل دیگری را انجام می‌دهند و درواقع به مشتری تبدیل می‌شوند با نرخ تبدیل بیان می‌شود. این نرخ برای همه پلتفرم‌ها مهم است و شاخص موفقیت نهایی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهد بود.

مفهوم  Cost Per Lead

مقدار پول هزینه شده برای هدایت هر فرد از شبکه‌های اجتماعی را CPL می‌نامند

Sale Revenue

میزان کل فروش یک کسب‌وکار با استفاده از شبکه‌های اجتماعی است که این عدد را نمی‌توان به‌راحتی به دست آورد.

Customer Lifetime value

پیش‌بینی میزان ارزشی است که یک کسب‌وکار از تمام روابط اجتماعی خود با هر مشتریان به دست می‌آورد.

ابزار مدیریت سوشال مدیا

در حال حاضر داشتن محتوای موفق و حرفه‌ای، قدم اول برای بازاریابی موفق به حساب می‌آید. همچنین اولین قدم برای داشتن محتوای حرفه‌ای، داشتن استراتژی حرفه‌ای، دقیق و درست است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، مسئله مدیریت محتوا است. مدیریت محتوا شامل تولید، توزیع، تحلیل و آنالیز محتوا می‌شود و هر یک از این کارها زمان بسیار زیادی را از کسب‌وکارها می‌گیرد. استفاده از ابزارها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بسیاری از این موارد را در مدت زمانی کوتاه انجام دهید! در این مقاله قصد داریم به بررسی ۲۵ ابزار بسیار کاربردی و حرفه‌ای را در زمینه مدیریت محتوا بررسی کنیم. اگر موافق هستید، در این مقاله ما را با بررسی این ابزارها همراهی کنید.

اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید یا می‌خواهید مدیریت محتوای خود را انجام دهید، ابزارهای مختلفی می‌توانند به شما کمک کنند. در این بخش قصد داریم به بررسی ۲۵ ابزار کاربردی بپردازیم! این ابزارها به دو بخش تقسیم‌ می‌شوند. ابزارهای مناسب کسب‌وکارهای کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای سازمانی! همراه ما باشید.

همان‌طور که گفتیم، این ابزارها به بازاریابان شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا از طریق راه‌های خلاقانه‌ای با مخاطبان در ارتباط باشند و همچنین نتایج تلاش‌هایشان را بررسی کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ابزارها می‌پردازیم. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *