گوگل اولین انتخاب جستجو تقریبا برای همه‌ی ماست. اما آیا می‌دانستید که با استفاده از بعضی موتورهای جستجو، امتیازات جالب و حتی یافته‌های جدیدی به دست خواهید آورد؟ مثلا این که با جستجو رمزارز به دست بیاورید یا به خیره کمک کنید؟ در زیر چند موتور جستجوی جالب را به شما معرفی کرده‌ایم، که گاهی شما را از فضای گوگل بیرون آورده و به روزهایتان تنوع کوچکی بیافزاید.

Mojeek

این موتور جستجو بسیار جالب است و شما بعد از این که واژه‌ی مورد نظر خود را جستجو کردید، آن را بر اساس شکلک‌های مختلف فیلتر می‌کنید. جالب این که با توجه به بازخوردهایی که خبرها و صفحات مختلف دارند، این موتور خیلی هم خوب کار می‌کند! در حال حاضر چند نوع شکلک عشق، تعجب، ناراحت، خندیدن و عصبانی در دسترس است و گویا قرار شده احساسات بیشتری نیز به آن‌ها اضافه شود.

این موتور کاملا متکی بر خود است و مثل بسیاری از سایت‌های دیگر، تنها نتایج گوگل را دسته بندی نمی‌کند. نکته دیگر این که Mojeek از آن دسته موتورهای جستجو است که حریم شخصی در آن مهم بوده و نتایج شما در هیچ جا ثبت نمی‌شود. در نهایت این را هم در نظر بگیرید که Mojeek به این که اطلاعات خود را بر روی سرورهای دوستدار طبیعت نگه می‌دارد، بسیار به خود می‌بالد.

Givero

چقدر خوب می‌شود که با هر بار جستجو کردن، مقداری پول برای کاری خیر صرف شود، به جای این که این پول به جیب شرکت‌های خصوصی بزرگ همچون مایکروفاست یا گوگل برود. این ایده دقیقا چیزی است که Givero از آن استفاده کرده و با توجه به این که جستجوها این موتور به واسطه‌ی تبلیغاتی که همچون گوگل بالای صفحه به نمایش در می‌آید، مقداری در آمد برای Givero خواهد داشت، این شرکت، پول‌ها را به حساب موسسات خیریه می‌ریزد. حتی شما می‌توانید تعیین کنید که موسسه‌ای که می‌خواهید کدام باشد که البته بین انتخاب‌های Givero باید یکی را برگزینید. شاید جستجو در Givero به جای گوگل، راحت‌ترین راه برای تغییر دنیا برایتان باشد!

Gibiru

شاید شما نتایج گوگل را دوست داشته باشید، اما این که این سایت خیلی حریم شخصی شما را رعایت نمی‌کند، باعث می‌شود نخواهید از آن استفاده کنید. به این ترتیب پیشنهاد ما به شما Gibiru است که نتایج گوگل را به شما نمایش می‌دهد، با این تفاوت که هم نتایج را به صورت سانسور نشده در اختیارتان می‌گذارد و هم این که حریم شخصی شما را به خوبی رعایت می‌کند و از رمز گذاری ۲۵۶ بیت به این منظور بهره می‌برد. برگه سانسور نشده در نتایج، همان جستجوهایی است که به دلایل مختلف از جمله کپی رایت، یا در نتایج گنجانده نمی‌شود یا این که در صفحات دورتر نشان داده می‌شود.

 SearX

SearX دقیقا سایتی است که شما را به نتایجی جدید و متفاوت می‌رساند، چرا؟ چون SearX این امکان را بهتان خواهد داد تا با استفاده از چندین موتور جستجو، به دنبال نتایج خود باشید. شما می‌توانید موتورهای مختلف را در Preferences فعال کنید. گزینه‌های بسیاری از جمله موتورهای محبوب همچون گوگل، بینگ، داک داک گو و … برایتان فراهم بوده و در نهایت نتایج را نیز می‌توانید برای مطالب کلی، ویدیو، عکس، نقشه، موزیک، اخبار و حتی شبکه‌های اجتماعی لیست کنید.

این سایت نیز هیچگونه اطلاعاتی از شما ذخیره نمی‌کند و به همین خاطر از نظر مشخصه‌ی حریم شخصی، نمره‌ی مطلوبی می‌گیرد.

Presearch

هر بار که در این موتور جستجو به دنبال نتیجه‌ای باشید، کمی از رمزارز CoinMarketCap  را به دست می‌آورید. البته این رمزارز در حال حاضر قیمتی ندارد و با توجه به نمودارها، مبلغ یک واحد از این رمز عرض حدود یک هزارم دلار است که البته معلوم نیست در آینده وضعیت آن به چه صورت خواهد بود.

شما محدودیت ۳۲ جستجو برای به دست آوردن رمز ارز خواهید داشت و برای به دست آوردن مبلغ بیشتر، باید روز بعد دوباره به جستجو بپردازید. این سایت عملکرد بسیار خوبی نیز دارد و از موتورهای مختلف برای ارائه نتایج بهره می‌برد، همچنین شما می‌توانید با پولی که از Presearch به دست می‌آورید، در خود این سایت تبلیغ بگیرید و به ارائه خدمات خود بپردازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *