انیمه معروف آکیرا، یکی از مهم‌ترین آثار انیمیشنی تاریخ است که جهانی پساآخرالزمانی و مدرن از توکیو را به نمایش می‌گذارد. جدا از جذابیت‌ها و داستان این انیمه، موتور سیکلتی که شخصیت اصلی آکیرا از آن استفاده می‌کند با طراحی خاص خود، یکی از نمادین‌ترین وسایل نقلیه نمایش داده شده در سالن‌های سینما است. حالا شرکت  Bel&Bel که قبلا هم موتورهای عجیب ساخته بود با تولید و ارائه موتوری تماما الکتریک به شکل موتور آکیرا، در بازار جهان خبر ساز شده است!

موتور الکتریک آکیرا به بازار می‌آید

تولید موتور آکیرا به دست شرکت  Bel&Bel‌

همان طور که گفتیم، کمپانی Bel&Bel سابقه‌ای طولانی از ارائه موتورهای عجیب و غریب دارد، پس ارائه موتور کاندا که قبلا تنها در انیمه‌ی ژاپنی آکیرا دیده شده بود، آن‌ قدرها هم دور از انتظار نبود. البته این موتور از طراحی پایه یاماها مجستی 250 کلاسیک و هوندا VFR 800 استفاده کرده و به شکل موتوری که در عکس‌های این پست می‌بینید در آمده است.

موتور آکیرا کمپانی Bel&Bel

این وسیله‌ی نقلیه جذاب، دارای یک موتور 5 هزار وات الکتریک بوده که سرعت چشم‌گیری را برای آن به همراه خواهد داشت. حتما با خودتان فکر کرده‌اید که آیا واقعا می‌توان این موتور عجیب را خریداری کرد و با آن در خیابان‌ها راند؟ خرید موتور جدید Bel&Bel اگر چه سخت است، اما غیر ممکن نیست. تعداد محدودی از آن ساخته شده که هر کدام 26 هزار دلار قیمت دارند!

چند دلیل مهم برای قیمت بالای موتور وجود دارد. اول این که در این موتور، جدا از استفاده از فایبرگلس خاص، از پنل‌های فیبر کربن نیز استفاده شده که در کنار موتور قدرتمند آن، به طور کلی، موتوری گران به حساب می‌آمده است. با این حال، هزینه‌های ساخت موتور به خاطر این که کاملا شخصی سازی شده و خط تولید مختص به خود را ندارد هم بالاست. از این گذشته، موتور کانِدا یک وسیله‌ی کلکسیونی محسوب می‌شود و تعداد کم آن باعث خواهد شد، حتی با این قیمت نیز به سرعت فروش آن به پایان رسیده و پس از آن تنها به صورت دست به دست قابل خریداری خواهد بود.

موتور آکیرا در انیمه

البته انتظار این را نداشته باشید که حرکات عجیبی که کانِدا با موتورش در آکیرا می‌زد را بتوانید با این وسیله‌ی نقلیه بزنید، اما در مجموع، با وجود وزن بالا، صفر تا صد این موتور حدود 6 ثانیه است و سرعت آن نهایتا به 150 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد. البته نباید نگران امنیت موتور باشید، چون با طراحی خاصی که دارد، حتی در سرعت بالا نیز امنیت بالایی داشته و به خوبی می‌تواند، تعادل خود را حفظ کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم موتور کانِدا در انیمه آکیرا، نورپردازی خاص آن بوده که در موتور Bel&Bel نیز دیده می‌شود. این نورپردازی هم در دو چرخ موتور وجود دارد هم در زیر موتور کار شده که در هنگام حرکت، زیباتر از همیشه در جاده‌ی شب خود نمایی می‌کند. نکته آخری هم که باید گفت این است که از نظر قانونی، ممکن است راندن این موتور در بعضی از کشورها مشکل ساز شود و خریداران ابتدا باید استعلام گرفته و سپس اقدام به خرید کنند!

موتورهای الکتریک عجیب دیگر بازار

هیچ کدام از موتورهای الکتریک بازار، به اندازه موتور کانِدا عجیب و جذاب نیستند. با این حال محصولات جالب توجهی را می‌توان مشاهده کرد که هیچ وقت به صورت عادی در خیابان‌های شهر نمی‌بیند. برای مثال Sondors MetaCycle با قیمت 6500 دلاری خود، دارای طراحی منحصر به فردی است و البته دارای یک موتور 4 هزار واتی و وزنی سبک بوده که سرعت بالایی را برایش به همراه می‌آورد.

Sur-Ron Ultra Bee

BMW نیز یک موتور جذاب به نام BMW CE 04‌ دارد که با قیمت بیش از 12 هزار دلار طراحی شده که البته موتور سریعی نیست اما ظاهر فوق‌العاده جالب و عجیبی دارد. اما اگر یک موتور جذاب و سریع می‌خواهید، باید نزدیک 13 هزار دلار هزینه کرده و Stark Varg‌ را خریداری کنید که ظاهر خاصی ندارد و شبیه به موتورهای کراس است.

Sondors MetaCycle‌

موتورهای خاص را همیشه باید از شرکت‌های نه چندان معروف طلب کرد. برای مثال به عکس زیر متعلق به موتور Fuell Fllow نگاه کنید که نزدیک به 13 هزار دلار قیمت دارد. این موتور چشم نواز دارای طراحی بی‌نظیر، سرعت بالا، باتری خیلی خوب و خیلی مشخصه‌های برتر است که باعث شده این موتور نه تنها محصولی خاص باشد، بلکه در زمره بهترین موتورهای الکتریک سال قرار بگیرد.

Fuell Fllow

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *