در مقاله قبلی به بررسی صفحه فرود پرداختیم و نکاتی برای داشتن یک صفحه فرود عالی را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این موضوع بپردازیم.

دو) تعامل با کاربر در صفحه فرود را فراموش نکنید!

اگر بتوانید با کاربران در صفحه فرود تعامل داشته باشید، راحت تر می توانید به هدف خود نزدیک شوید. ایجاد تعامل با کاربران تنها با گفتگوی مستقیم انجام نمی شود و می توانید برای تعامل در آینده، اطلاعات آن ها را دریافت کنید. مثلاً اگر بتوانید با ارائه تخفیف یا هدیه ایمیل آن ها را بگیرید، بعداً هم می توانید برای آن ها ایمیل های ارزشمند ارسال کنید و با آن ها تعامل برقرار کنید. فراموش نکنید که هر چقدر تعامل شما با کاربران موثر تر باشد، تعداد مشتریان و فروش شما هم افزایش پیدا می کند. راه کار های زیادی برای ایجاد تعامل با کاربران وجود دارد که باید متناسب با نوع کسب و کارتان از آن ها استفاده کنید. مثلاً برای فروشگاه های اینترنتی استفاده از گیمیفیکیشن برای ارائه تخفیف به کاربران بسیار عالی است که دیجی کالا هم از آن استفاده می کند.

سه) مراحل کال تو اکشن را کوتاه کنید!

بالاتر گفتیم که کال تو اکشن عامل بسیار مهمی در طراحی صفحه فرود است و شامل هر کاری که از کاربران بخواهید می شود! سفارش محصول، ثبت نام در سایت، ارائه ایمیل و… همگی کال تو اکشن محسوب می شوند. کاربران معمولاً حوصله زیادی برای کار های طولانی ندارند و می خواهند کال تو اکشن را به سرعت انجام دهند. به همین دلیل بهتر است مراحل کال تو اکشن را کوتاه کنید. مثلاً اگر از کاربران می خواهید در سایت شما ثبت نام کنند، بهتر است ثبت نام اولیه را تنها با دریافت ایمیل یا شماره تماس انجام دهید، سپس هنگامی که کاربران وارد سایت شدند، از آن ها بخواهید اطلاعات خود را تکمیل کنند.

با این کار نرخ تبدیل شما تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. همچنین اگر فروشگاه اینترنتی دارید، بهتر است مراحل سفارش را تا حد ممکن کوتاه کنید و از دریافت اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید. تمام این کار ها به افزایش مشتریان و فروش کسب و کار اینترنتی شما کمک زیادی می کنند.

چهار) تولید محتوای جذاب و ارزشمند را فراموش نکنید!

یکی از مهم ترین مواردی که می توانید با کاربران در صفحه فرود تعامل برقرار کنید، محتوای جذاب و ارزشمند است. کاربران محتوای صفحه فرود را به دقت می بینند و اگر جذاب باشد، آن را به صورت کامل مشاهده می کنند اما اگر محتوای شما بی کیفیت و معمولی باشد، کاربر نه تنها محتوای شما را نمی بیند، بلکه ممکن است صفحه فرود را هم ببندد. به همین دلیل محتوای جذاب می تواند نرخ تبدیل را تا حد زیادی افزایش دهد. مثلاً اگر در مورد فروش محصولات کسب و کارتان صفحه فرود ایجاد کرده اید، بهتر است یک ویدیو در مورد مزایای استفاده از محصولات خود در اختیار کاربران قرار دهید. ویدیو و انیمیشن از مهم ترین مواردی هستند که می تواند نرخ تبدیل سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. البته محتوای متنی هم در صورتی که بتواند ارزشی به کاربر منتقل کند، ارزش زیادی برای کاربران دارد.

پنج) اطلاعات ارزشمند و رایگان در اختیار کاربران قرار دهید!

کاربران به دنبال دریافت اطلاعات ارزشمند هستند؛ حال فرض کنید اطلاعات ارزشمند خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. در این صورت کاربر با خودش می گوید که این کسب و کار با وجود آن که اطلاعاتش را رایگان در اختیار ما قرار داده است، اما علم و تخصص ما را افزایش داده است. در نهایت کاربر به این نتیجه می رسد که محصولات و خدمات پولی شما با همان کیفیت محتوای رایگان است و به همین صورت نرخ تبدیل شما افزایش پیدا می کند. این مورد را می توانید با کال تو اکشن ادغام کنید؛ به راحتی یک فرم ایجاد کنید و به کاربر بگویید که با وارد کردن ایمیل خود محصول ارزشمندی به صورت رایگان دریافت می کنید. این مورد را با کد تخفیف اشتباه نگیرید! اگر می خواهید یک بمب نرخ تبدیل داشته باشید، می توانید محتوای رایگان را به همراه کد تخفیف برای استفاده از محصولات و خدمات پولی خود به کاربر ارائه کنید.

شش) محصولات یا خدمات خود را به کاربر معرفی کنید!

هر کسب و کاری محصولات یا خدمات با کیفیت و ارزشمندی دارد که می خواهد ان ها را به کاربر معرفی کند.یکی از ویژگی های بسیار مهم صفحات فرود این است که شما به راحتی می توانید محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. شما می توانید بخشی از صفحه فرود را به معرفی محصولات یا خدمات ارزشمند خود اختصاص دهید و با قرار دادن لینک آن، از کاربر بخواهید که اگر به آن نیاز دارد، سفارش دهد. البته در کنار معرفی محصولات یا خدمات باید ویژگی آن ها را هم بیان کنید! منحصر به فرد ترین ویژگی محصول یا خدمات خود را به کاربر نمایش دهید. حتی برای آن که بتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید، می توانید از مهم ترین ویژگی محصول خود ویدیو یا انیمیشن تهیه کنید تا نظر کاربر را بیشتر جلب کنید.

هفت) تعهد و ارزش شرکت خود را به کاربر نمایش دهید!

هر شرکتی متناسب با سیاست های کاری خود تعهد و ارزش هایی دارد که برخی از آن ها برای کاربران هم ارزش زیادی دارند. شما می توانید تعهد های خود را به کاربران بگویید تا از دریافت خدمات از کسب و کار شما خیالشان راحت باشد. مثلاً به آن ها بگویید که پشتیبانی کاربران هدف اصلی ما است و تا جایی که مشکل کاربر رفع نشود، در کنار آن ها هستید. این کار باعث می شود تا کاربران احساس ارزش کنند و حس کنند که برای شما مهم هستند. البته باید توجه داشته باشید که قرار دادن این تعهد ها و ارزش ها در صفحه فرود یا هر جای دیگری از سایت، به این معنی است که باید به آن ها متعهد باشد! اگر بعداً بخواهید این موارد را قبول نکنید، برندینگ منفی برای کسب و کارتان دارد که در دراز مدت باعث کاهش مشتریان کسب و کارتان می شود.

هشت) با استفاده از ویدیو با کاربران تعامل برقرار کنید

در بالاتر گفتیم که محتوای ارزشمند کمک زیادی به ایجاد تعامل غیر مستقیم با کاربران می کند. ویدیو بالاترین نرخ تبدیل و جلب توجه را در میان انواع محتوا دارد! در ویدیو شما می توانید علاوه بر نمایش فیلم، صدای خودتان را هم به گوش کاربران برسانید و در کنار آن، از محتوای متنی هم استفاده کنید. در واقع ویدیو می تواند انواع محتوا را در خود داشته باشد که این مورد تاثیر زیادی روی جلب اعتماد کاربران خواهد داشت. مثلاً می توانید از پشت صحنه کسب و کارتان فیلم تهیه کنید و به کاربران نمایش دهید تا راحت تر بتوانند به شما اعتماد کنند.

نه) سوالات متداول کاربران را درج کنید

یکی از مواردی که در هر کسب و کاری وجود دارد، سوالات متداولی است که کاربران زیادی آن را می پرسند. در واقع برخی سوالات توسط کاربران زیادی از شما پرسیده می شوند و ممکن است سوال صد ها نفر دیگر هم باشد. شما با درج سوالات متداول در صفحه فرود می توانید به سوال هزاران نفر پاسخ دهید؛ بدون آن که بخواهید وقتی برای پاسخ دادن به کاربران صرف کنید. اگر محصول یا خدماتی معرفی می کنید، سوالات متداول مربوط به همان محصول را در همان بخش قرار دهید تا کاربران از شما نپرسند و زمان خود را برای توسعه کسب و کارتان صرف کنید.

ده) با روان شناسی رنگ ها آشنا شوید

رنگ های تاثیر بسیار زیادی روی کاربران دارند و اگر از رنگ های مناسب استفاده نکنید، نرخ تبدیل شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. استفاده از رنگ ها برای هر کسب و کاری با توجه به نوع مخاطب متفاوت است و اگر نتوانید رنگ مناسبی برای صفحه فرود خود انتخاب کنید، فروش کمتری را تجربه می کنید. هر رنگ مفهوم خاصی دارد و حس خاصی به کاربر منتقل می کند؛ برای آن که بتوانید بهترین بازخورد را از صفحه فرود خود بگیرید، بهتر است از یک متخصص گرافیک یا تجربه کاربری کمک بگیرید تا بتوانید به هدف خود از صفحه فرود برسید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *