راه اندازی سایت یکی از موارد مهم در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی است! در واقع کسب و کار اینترنتی با داشتن سایت شناخته می شود و بدون داشتن سایت، نمی توان به راحتی محصولات و خدمات خود را عرضه کرد. در واقع سایت نوعی ویترین برای کسب و کارتان است که با استفاده از آن می توانید کسب و کار و محصولات خود را معرفی کنید. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران هنگام نیاز به طراحی سایت پیش می آید، این است که چگونه هزینه طراحی سایت اینترنتی را برآورد کنند. ما در این مقاله قصد داریم به فاکتور های تاثیر گذار در هزینه طراحی سایت اینترنتی بپردازیم! پس اگر این سوال برای شما هم بوجود آمده است، در این مقاله ما را همراهی کنید.

طراحی سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟

اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین، طراحی و راه اندازی سایت است. راه اندازی سایت برای معرفی شرکت یا کسب و کار و همچنین ارائه محصولات یا خدماتی است که کاربران به آن نیاز دارند. طراحی سایت گاهی اوقات هزینه های بسیار سنگینی برای شما خواهد داشت و بهتر است پیش از آن که طراحی سایت خود را به فرد یا شرکتی واگذار کنید، ابتدا در مورد هزینه های آن تحقیق کنید! زیرا گاهی اوقات شرکت ها هزینه بسیار زیاد و اضافی از شما می گیرند و اگر اطلاعات کافی نداشته باشید، ممکن است چندین برابر مبلغ هزینه کنید. البته گاهی اوقات شما واقعاً به امکانات زیاد و تخصصی نیاز دارید که هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. از طرفی، طراحی سایت برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد! زیرا داشتن سایت در فضای اینترنت به شما برای دسترسی به تعداد بسیار زیادی کاربر و مخاطب هدف کمک می کند! در حالی که در فضای فیزیکی یک هزارم این تعداد مخاطب هم در دسترس شما نیستند.

برای آن که بتوانید سایت خود را به یک کسب و کار آنلاین تبدیل کنید، باید اقدام به طراحی سایت کنید! با این قدم می توانید محصولات و خدمات خود را به هزاران مخاطب معرفی کنید؛ مهم ترین دلیل اهمیت داشتن سایت نیز همین مورد است. استفاده از سایت تنها برای شرکت ها و برندهای تخصصی نیست! بلکه به راحتی می توانید برای برندسازی شخصی خود هم از آن استفاده کنید. در بخش بعدی به بررسی دقیق تر هزینه طراحی سایت و نحوه محاسبه آن می پردازیم تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.

هزینه طراحی سایت اینترنتی چگونه محاسبه می شود؟

طراحی سایت یک فرآیند تخصصی است و اگر بخواهید خودتان طراحی کنید باید تخصص لازم را فرا بگیرید. همچنین می توانید از یک فرد متخصص استفاده کنید. قطعاً یادگیری تخصص طراحی سایت زمان زیادی از شما می گیرد و اگر تنها یک بار قصد طراحی سایت برای شرکت خود را داشته باشید،شاید یادگیری آن کار عاقلانه ای نباشد. علاوه بر آن، سایتی که شما طراحی می کنید احتمالاً با سایت طراحی شده توسط یک فرد متخصص با چندین سال تجربه، تفاوت های بسیار زیادی دارد. بنابراین شاید بهتر باشد از یک متخصص یا شرکت طراحی سایت کمک بگیرید تا طراحی سایت را به صورت حرفه ای و بهینه برای شما انجام دهد. استفاده از متخصص یا شرکت برای طراحی سایت نیازمند هزینه های متفاوتی است و بدون این هزینه ها نمی توانید انتظار طراحی یک سایت حرفه ای داشته باشید.

طراحی سایت هزینه های مختلفی دارد که باید مرحله به مرحله پرداخت کنید؛ مثلاً در بخش اول شما نیاز به فضای میزبانی وب دارید که هزینه آن با توجه به مشخصاتی که دارد فرق می کند. با توجه به امکانات و ویژگی هایی که برای سایت خود نیاز دارید، هزینه طراحی سایت هم متفاوت است. 8 مورد از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت عبارتند از:

یک) خرید فضای میزبانی و دامنه

یکی از مهم ترین مواردی که برای طراحی سایت به آن نیاز دارید، ثبت دامنه است. پسوندهای مختلفی برای ثبت دامنه وجود دارند و هر یک از آن ها، هزینه متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال دامنه IR ارزان ترین دامنه است و با پرداخت سالیانه کمتر از 15 هزار تومان می توانید آن را خریداری کنید. این در حالی است که دامنه Com یک دامنه جهانی است و برای ثبت آن باید بیشتر از 250 هزار تومان با توجه به شرایط ارزی فعلی هزینه کنید؛ این هزینه ممکن است با افزایش ارز تغییر کند! همچنین دامنه های تخصصی دیگری هم وجود دارند که تا چندین میلیون تومان در سال برای شما هزینه خواهند داشت که ممکن است برای کسب و کارهای نوپا به صرفه نباشد. بهترین کار این است که نام دامنه خود را با دو پسوند IR و Com ثبت کنید و فعالیت سایت خود را شروع کنید.

  • پرشین تولز ارائه دهنده میزبانی وب بر روی سرورهای قدرتمند لینوکس و ویندوز ، در ایران و خارج از ایران به همراه کنترل پنل های قدرتمند plesk و cPanel  که امکانات فراوانی برای مدیریت فایلها و دیتابیس فراهم می کنند.

هاست به معنای فضای میزبانی وب گفته می شود که به بخشی از سرور است. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) و هر بخش از آن در اختیار یک کاربر قرار بگیرد؛ به این فضایی که در اختیار کاربر است، هاست گفته می شود! در واقع هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست شناخته می شود که یک یا چند سایت را میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی یا انتخاب قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ هاست مناسبی که بتوانید سایت خود را میزبانی کنید، باشید. در این نوع میزبانی، یک سرور به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود و هر بخش به سایتی تعلق می‌گیرد. روی هر سرور با توجه مشخصاتش، ممکن است هزاران سایت میزبانی شود.

هاست اشتراکی نسبت به هاست اختصاصی یا سرور، هزینه معقول تری دارد و شما بابت همان مقدار از منابعی که احتیاج دارید هزینه پرداخت می‌کنید. معمولاً وب‌سایت‌ها در شروع فعالیت خود و تا زمانی که اطلاعات و بازدید بسیار زیادی ندارند، در هاست اشتراکی ‌میزبانی ‌می‌شوند. یکی از مشکلاتی که هاست ایجاد می کند، مشکلات امنیتی است. نفوذ به یک سایت می‌تواند راهی برای ایجاد دسترسی به سرور و سایر وب‌سایت‌ها باشد که البته بستگی به کانفیگ امنیتی هاستینگ شما دارد. همچنین وجود حجم بالای درخواست‌ها روی سرور می‌تواند منجر به افت سرعت سایر وب‌سایت‌ها شود. بنابراین اگر قصد استفاده از هاست اشتراکی دارید، حتماً از هاستینگ هایی که از نظر امنیتی قابل اعتماد هستند استفاده کنید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *