چکیده : در چند سال اخیر باتوجه‌به افزایش کاربران تلفن همراه، بازار لوازم جانبی موبایل در ایران رشد چشمگیری پیدا کرده است. به همین علت بسیاری از بازرگانان به واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران روی آورده‌اند. واردات لوازم جانبی موبایل از چین همواره یکی از گزینه‌های اصلی واردات کالا از چین به ایران است که عمده این کالاها مربوط به قاب، گلس، کابل شارژر، هندزفری بلوتوث و … است.

در چند سال اخیر باتوجه‌به افزایش کاربران تلفن همراه، بازار لوازم جانبی موبایل در ایران رشد چشمگیری پیدا کرده است. به همین علت بسیاری از بازرگانان به واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران روی آورده‌اند. واردات لوازم جانبی موبایل از چین همواره یکی از گزینه‌های اصلی واردات کالا از چین به ایران است که عمده این کالاها مربوط به قاب، گلس، کابل شارژر، هندزفری بلوتوث و … است. به دلیل تنوع بسیار بالا‌ی محصولات و وجود بازار رقابتی در این کشور، قیمت لوازم جانبی موبایل در چین بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و واردات این محصولات به ایران بسیار سودآور است.

ممکن است در ابتدا وجود صدها برند مختلف در حوزه‌ی تولید لوازم جانبی موبایل در چین، باعث سردرگمی تجار شود، اما باید بدانید که تمام برندهای موجود در بازار این کشور مناسب واردات نبوده و اکثر آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. هرچند به دلیل نوسانات بازار ارز و پایین آمدن ارزش پول ایران نسبت به پول چین حاشیه سود کم شده است، اما همچنان واردات برخی کالاها مانند لوازم جانبی موبایل سود بسیار مناسبی دارد و پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

چرا واردات لوازم جانبی موبایل از چین سودآور است؟

واردات از چین بخصوص واردات لوازم جانبی بسیار سودآور است، چراکه بازار رقابتی وسیعی در زمینه‌ی تولید  این لوازم بین تولیدکنندگان چینی وجود دارد. بااین‌حال تضمینی برای سود شما وجود ندارد. چرا که علاوه بر تمرکز بر روی واردات نوع لوازم جانبی که در بازار بیشترین تقاضا را دارند، باید تأمین‌کننده خوب و روشی مناسب برای واردات محصولات خود را نیز انتخاب کنید.

پیداکردن یک تأمین‌کننده مناسب که بتواند لوازم جانبی موبایل را از چین وارد کند بسیار مهم است. مهم نیست که مغازه شما در مرکز شهر قرار دارد یا در حاشیه شهر، مهم نیست فروشگاه شما بزرگ است یا کوچک، همین که مشتریان با قیمت لوازم جانبی شما آشنا شوند و بدانند که این قیمت به نسبت سایر فروشگاه‌های لوازم جانبی در سطح شهر پایین‌تر است برای فروش و سود شما کافی است. پس در این بخش پیداکردن تأمین‌کننده مناسب در زمینه واردات لوازم جانبی موبایل می‌تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به این بازار به‌حساب بیاید.

واردات لوازم جانبی موبایل از چین چگونه انجام می‌شود؟

کالاهای وارداتی معمولاً از راه  بنادر دریایی، و زمینی از طریق گمرک پس از مراحل ترخیص کالا به کشور وارد می‌شوند و البته در این مراحل از صحت استاندارد بودن این کالاها اطمینان حاصل می‌شود. واردات لوازم جانبی موبایل از چین به دو روش اصلی انجام می‌شود، در روش اول لازم است به این کشور سفرکرده و مستقیماً از بازار چین خرید و به ایران ارسال کنید. ازآنجایی‌که اکثر تجار چینی به زبان انگلیسی مسلط نیستند، همراهی یک مترجم بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

در روش دوم خرید کالا از چین، نیازی به حضور شما در این کشور نبوده و تنها کافی‌ست از طریق سایت‌های خرید آنلاین چینی؛ مانند علی‌بابا، علی اکسپرس و… اقدام کنید. از طریق پلتفرم‌های آنلاین این امکان وجود دارد تا برندهای چینی تولیدکننده لوازم جانبی موبایل را با خیال راحت با یکدیگر مقایسه کرده و از میان آ‌ن‌ها دو یا سه مورد را انتخاب کنید و سپس با فروشندگان وارد مذاکره شده و شرایط فروش را بررسی کنید. جهت بررسی دقیق‌تر کیفیت محصولات بهتر است درخواست ارسال نمونه داشته باشید. همچنین در طی مذاکرات لازم است در خصوص مواردی همچون تاریخ تحویل کالا، روش پرداخت هزینه‌ها، روش ارسال و سایر موارد این‌چنینی بحث و گفتگو کنید.

ترخیص لوازم جانبی موبایل از گمرک

آخرین مرحله مربوط به ترخیص لوازم جانبی موبایل است که معمولاً توسط ترخیص‌کار انجام می‌شود. خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما ترخیص‌کار اطلاعات بیشتر و بهتری در این زمینه دارد و روند کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بعد از خرید و رسیدن بار به بنادر ایران در صوت قانونی‌بودن تمامی مراحل واردات، مراحل اداری گمرک و ارزش‌گذاری و پرداخت هزینه‌های گمرک نسبت به تخصص شما و یا ترخیص کار شما حدودا بین ۳۰ تا ۴۵ روز زمان می‌برد.

در پایان باید بگوییم واردات کار پیچیده و سختی نیست، اما قبل از هر چیزی دقیقاً باید بدانید که چه قطعه و یا چه محصولی را می‌خواهید خریداری کنید، چون بعضی از قطعات گوشی موبایل مانند صفحه‌نمایش تخصصی هستند و باید نمونه را از نزدیک مشاهده و تست کرد و خرید از راه دور در مرتبه اول کار بسیار اشتباهی است و حتماً قبل از خرید به سمپلینگ و تحقیق در بازار نیاز است. ولی اگر می‌خواهید پاوربانک، هدفون، کابل شارژ، هولدر خریداری کنید حتماً نباید به چین سفر کنید، می‌توانید از ایران خریدتان را از طریق سایت‌های مختلف و به‌صورت آنلاین انجام دهید. در این راه می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی سپاهان همراه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com در تمامی مراحل استفاده کنید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *