وردپرس نام سیستم مدیریت محتوای خارجی است که در سال ۲۰۰۳ پروژه آن شروع شد و در مدت بسیار کمی توانست جایگزین بسیار خوبی در میان سیستم‌های مدیریت محتوا و سایت‌ساز پیدا کند و اکنون به محبوب‌ترین و برترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است که توانسته از بیش از نیمی از وبسایت های شناخته شده در دنیا را میزبانی نماید. این CMS fi به صورت کاملا رایگان و در دنیای اپن سورس طراحی و منتشر شده است که اپن سورس بودن آن نظر هزاران توسعه دهنده وب را به خود جلب نموده است که این خود یکی از دلایل وردپرس به شمار می‌آید و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. وجود قالب‌ها و افزونه‌های این سیستم را می‌توان مدیون توسعه‌دهنده‌ها در سراسر دنیا دانست که هر یک از آنها توانسته‌اند با ارائه امکاناتی نظیر قالب‌ها، افزونه‌ها و … به کاربران این سیستم مدیریت محتوا یاری برسانند که به همین دلیل هزاران کاربر نیز وجود دارند که این سیستم محدیریت محتوا توانسته است نظرشان را جلب کند و آنها را به استفاده از این سیستم مدیریتی ترغیب نماید.

رابط کاربری ساده و محبوب آن

حتما تاکنون از اپلیکیشن‌های مختلف در دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اید و تا حدی با این مورد آشنا هستید! برخی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که کار با آنها بسیار ساده و لذت‌بخش است که در این موارد می‌گویند از رابط کاربری مناسبی برخوردار است اما عکس این قضیه نیز هنگامی که استفاده از یک اپلیکیشن سخت و رنج‌آور باشد به وجود می‌آید. وردپرس نیز یک پلتفرم تحت‌وب است که وجود یک رابط کاربری ساده و آسان در آن امری ضروری است و در صورت فقدان آن کاربران را ترغیب به استفاده از سیستم مدیریت محتوای دیگر می‌کند که در این‌صورت مشکلاتی را نیز برای آن به همراه خواهد داشت؛ به همین دلیل وجود یک رابط کاربری ساده و زیبا می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و باعث رضایت آنها شود.

وردپرس به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند نیاز کاربران مبتدی و کاربران حرفه‌ای را به‌نحوی رفع کند

به همین دلیل است که انتقال کاربران وردپرسی به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار کمتر از کاربرانی است که از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا به وردپرس کوچ می‌کنند.

سازگاری و محبوبیت وردپرس در گوگل

در مدیریت یک سایت موارد زیادی وجود دارند که حائز اهمیت است که یکی از مهم‌ترین مواردی که برای مدیران سایت‌ها و وب‌مستران محترم مورد اهمیت است، سئو و بهینه‌سازی سایت است که باید بیش از سال‌های گذشته به فکر آن بود. در واقع موتورهای جست‌وجو یکی از منابع اصلی جذب بازدید برای سایت است که می‌توانید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشید.

استاندارد و بهینه بودن یک سیستم باعث می‌شود تا در امر سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو کمک شایانی به سایت شود و سایتی که از یک سیستم بهینه استفاده می‌کند رتبه بهتری را نسبت به یک سایت با سیستمی که کمتر بهینه است دریافت کند.

وردپرس نیز یک سیستم کاملا بهینه و سازگار با موتورهای جستجو نظیر گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید رتبه‌های بهتری برای سایت خود اخذ کنید

چنین امری یک امتیاز مثبت برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می‌آید و کاربران زیادی را به همین دلیل جذب کرده است.

امنیت وردپرس

اگر شما نیز یکی از مدیران سایت‌ها باشید حتما از اهمیت امنیت و نفوذناپذیری سایت در مقابل هکران و اقدامات آنها حداقل آگاهی را دارید و می‌دانید که چنین موردی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها چقدر مهم است! اهمیت امنیت به قدری زیاد است که کاربران زیادی آن را در اولیت کارهای خود قرار می‌دهند تا آن را تامین کنند و سایت خود را در مقابل سوء‌استفاده هکران حفظ نمایند.

 جالب است بدانید که وردپرس یکی از امن‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که در برابر بررسی‌های نفوذپذیری امتیازات قابل قبولی را دریافت کردده است

همچنین وجود افزونه‌های متعدد در این زمینه توانسته است کاربران وردپرسی را در برابر نفوذپذیری سایتشان یاری کند و از هک شدن آن تا حد بسیار خوبی جلوگیری به عمل آید؛ به همین دلیل است که وردپرس توانسته است نظر گروهی از کاربران که به امنیت وب سایت اهمیت زیادی را می‌دهند جلب کند.

جامعه آماری بالای وردپرس

شاید نتوان این مورد را جزو دلایل اصلی محبوبیت وردپرس گنجاند اما می توان آن را به عنوان یک خبر امیددهنده برای کاربران جدید که می‌خواهند به وردپرس کوچ کنند دانست! حتما شما نیز معتقد هستید که جامعه آماری بالا نویدی بر محبوبیت و برتریت یک سیستم مدیریت محتوا نسبت به سایر سیستم‌ها است و این دقیقا موردی که وردپرس توانسته است آن را به کاربران خود نمایش دهد.

طراحی سایت‌های معتبر جهانی با وردپرس

یکی از دلایلی که می‌توان سیستم مدیریت محتوای وردپرس را برتر از بقیه دانست، آمار سایت‌های استفاده کننده از وردپرس است که نسبت به سایر سایت‌سازها اختلاف بسیار زیادی دارد.

پشتیبانی از چندین زبان زنده دنیا

همانطور که می‌دانید طراحی و برنامه‌نویسی یک سیستم مدیریت محتوا توسط افراد یک گروه یا شرکت صورت می‌گیرد و توسعه آن می‌تواند به دست کاربران دیگر از سراسر نقاط جهان باشد. اکنون که وردپرس جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است ترجمه آن به ده‌ها زبان زنده دنیا صورت گرفته است که این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به طور مثال شما اگر بخواهید از وردپرس فارسی، انگلیسی، فرانسوی و … استفاده کنید به راحتی می‌توانید زبان مورد نیاز خود را دانلود و بر روی هاست خود نصب کنید.

نتیجه‌گیری: وردپرس یکی از برترین و قدرتمندترین سیستم‌های مدیریت محتوا در میان چندین سیستم سایت‌ساز و مدیریت محتوا است که در سال‌های اخیر به رتبه‌ای بسیار مناسب رسیده است که می‌توان آن را سیستم مدیریت محتوای شماره یک در دنیا دانست. اگرچه خود سیستم مدیریت محتوا با عنوان وبلاگ‌ساز منتشر شده است اما در سال‌های اخیر با افزونه شدن امکانات و افزونه‌های جانبی فراوان توانسته است نظر میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *