وردپرس به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای راه‌اندازی انواع سایت‌ها نظیر سایت‌ تجاری، سایت‌ آموزشی و… است. مدیریت هریک از سایت‌ها نیازمند نصب برخی از افزونه‌ها است تا بتوانید سایت خود را آسان‌تر و سریع‌تر مدیریت کنید. البته افزونه‌هایی نیز وجود دارند که استفاده از آنها در انواع سایت‌ها ضروری است و می‌توانند فرآیند مدیریت سایت‌های شما را راحت‌تر کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از این افزونه‌ها و کاربر آنها بپردازیم تا شما نیز از این افزونه‌ها در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

جلوگیری از ارسال نظرات اسپم در وردپرس با افزونه Antispam Bee

اولین افزونه‌ وردپرس که هر سایت با انواع موضوعات نیازمند آن است، افزونه‌ای برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم توسط کاربران در وردپرس است. افزونه Antispam Bee به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر جلوی ارسال نظرات اسپم در وردپرس را بگیرید؛ به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید بخش نظرات سایت وردپرسی خود را مدیریت و نظر کاربران واقعی سایت خود را تایید کنید. این افزونه توانسته است از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.


جایگزین کردن چند افزونه با کارکردهای مختلف با افزونه Jetpack

یکی دیگر از افزونه‌های حرفه‌ای وردپرس که توسط تیم اصلی توسعه‌دهنده وردپرس ارائه شده است، افزونه Jetpack بوده که جایگزینی برای چند افزونه شما است! این افزونه به شما در زمینه بررسی آمار و ترافیک سایت خود، اشتراک‌گذاری خودکار مطالب بر روی شبکه‌های اجتماعی، نمایش مطالب مرتبط، بهینه‌سازی موتور جستجو، اتصال به سرویس‌های آنلاین تبلیغاتی و… کمک می‌کند. همانطور که مشاهده کردید می‌توانید به جای استفاده از چندین نوع افزونه با کاربردهای مختلف، افزونه Jetpack را جایگزین آنها کنید. این افزونه توانسته است از میان +۴,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد.


انتقال سایت‌های وردپرس و تهیه نسخه پشتیبان با افزونه Duplicator

تهیه نسخه پشتیبان (Backup) از سایت از جمله وظایف بسیار مهم مدیریت یک سایت است. اهمیت این موضوع زمانی به چشم می‌خورد که سایت شما با حملات پی‌درپی توسط هکران و نفوذ آنها به اطلاعات وبسایت شما مواجه شود! در اینصورت وجود نسخه پشتیبان از آخرین محتوا و اطلاعات سایت کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید با جایگزین کردن آن با نسخه فعلی سایت، مشکلات سایت خود را برطرف سازید. افزونه Duplicator به شما در زمینه تهیه بکاپ از سایت کمک می‌کند و کاربرد بسیار مهم دیگری نیز دارد! ممکن است شما نیاز به انتقال سایت وردپرسی خود به سایت دیگری داشته باشید که این انتقال می‌تواند شامل اطلاعات مختلفی باشد. این افزونه با تهیه نسخه کپی به شما کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های مختلفی نظیر بسته نصبی آسان بتوانید سایت خود را به راحتی منتقل کنید. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

بررسی قالب سایت از لحاظ آخرین استاندارد‌های تکنولوژی وب با افزونه Theme Check

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سایت‌های وردپرسی اهمیت زیادی دارد، طراحی و کدنویسی قالب سایت بر اساس آخرین استانداردهای تکنولوژی وب است. بررسی دستی قالب سایت برای چنین استانداردهایی کار ساده‌ای نیست و نیازمند زمان زیادی خواهد بود. افزونه Theme Check یکی از افزونه‌های کاربردی وردپرس است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید قالب خود را از نظر آخرین استانداردهای کدنویسی بررسی کنید. این افزونه ساده و البته کاربردی توانسته است از میان +۱۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت اکثر کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.


بروزرسانی خودکار و حرفه‌ای افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس با افزونه Easy Updates Manager

یک از مسائل دیگری که از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارد، بروزرسانی افزونه‌ها و قالب‌ مورد استفاده در سایت وردپرسی شما است! یکی از مهم‌ترین دلایل بروزرسانی هسته امنیتی و افزونه‌های وردپرسی برطرف کردن باگ‌ها و مشکلاتی امنیتی است که ممکن است سبب هک شدن سایت‌های کاربران وردپرس شود. افزونه Easy Updates Manager به شما کمک می‌کند تا بتوانید ابزار و پلاگین‌های سایت وردپرسی خود را بدون نیاز به زمان گذاشتن، به صورت کاملا خودکار بروزرسانی کنید. در این افزونه شما می‌توانید تعیین کنید که چه بخش‌هایی از سایت به صورت خودکار بروزرسانی شوند. این افزونه توانسته است از میان +۱۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تغییر سایز جمعی تصاویر شاخص مطالب وردپرس با افزونه Regenerate Thumbnails

یکی از امکانات بسیار مفید و کاربردی در سایت‌های وردپرسی، تصاویر شاخص یا Thumbnails است که بسیاری از سایت‌ها از چنین قابلیتی در سایت خود استفاده می‌کنند. تصاویر شاخص متناسب با قالب سایت شما سایز خاصی دارند که در صورت تغییر قالب ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. افزونه Regenerate Thumbnails در زمینه تغییر سایز گروهی تصاویر شاخص تمامی مطالب به صورت یکجا به شما کمک می‌کند و کافی است از طریق بخش تنظیمات این افزونه، سایز موردنظر خود را تعیین کنید. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

غیرفعال‌سازی نظرات در مطالب یا برگه‌های وردپرس با افزونه Disable Comments

برخی از کاربران نیاز به غیرفعال‌سازی نظرات کاربران در بخش برگه‌ها یا مطالب سایت وردپرسی خود هستند. گاهی اوقات استفاده از کدهای مختلف می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد اما چنین کدهایی عموما اقدام به غیرفعال‌سازی کامل نظرات در تمامی بخش‌های سایت می‌کنند! افزونه Disable Comments به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی نظرات بخش خاصی از سایت وردپرسی خود را غیرفعال کنید که دیگر نیازی به غیرفعال‌سازی کامل نظرات نخواهد بود. این افزونه در بخش تنظیمات خود قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که کمک زیادی به شما می‌کند. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۹ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نتیجه‌گیری: وجود افزونه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت وردپرسی خود را راحت‌تر مدیریت کنید! در این مقاله به بررسی برخی از افزونه‌های کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به پیش‌برد اهداف سایت خود خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو