ما ویدیو‌ها را معمولا با تلفن‌ها، دوربین‌های دیجیتال و یا دوربین‌های خانگی فیلم‌برداری می‌کنیم. اما این تصاویر به ندرت به عنوان یک ویدئوی بی عیب و نقص از آب در می‌آیند و در اغلب مواقع قبل از به نمایش گذاشتن و یا اشتراک‌گذاری، به کمی ویرایش نیاز خواهند داشت. شاید بخواهید بخشی از ابتدا یا انتهای آن را ویرایش و یا حذف کنید. بدون داشتن مهارت خاصی می‌توانید با یک نرم‌افزار مناسب تمام این کارها را انجام دهید.

بنابراین بیایید نگاهی به سریع‌ترین روش برای ویرایش ویدیو در ویندوز، مک و لینوکس (به صورت رایگان) داشته باشیم.

۱- ویرایش ویدیو در ویندوز

سریع‌ترین روش ویرایش ویدیو در ویندوز ۱۰ استفاده از نرم‌افزار built in Photos است. برای شروع ویدیوی خود را باز کنید. شما می‌توانید این کار را با وارد کردن عکس‌ها از Start menu و هدایت به محل ذخیره آن‌ها در هاردتان و یا مستقیما از مسیر Open with > Photos انجام دهید.

بعد از باز شدن ویدیو روی گزینه Edit & Create در گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید و بعد Trim را انتخاب کنید. اکنون حالت ویرایش ویدیو باز است و می‌توانید از طریق خط زمانی پایین صفحه ویدیو را عقب جلو بببرید همچنین دو نقطه وجود دارد که می‌توانید ابتدا و انتهای ویدئو را مشخص کنید.

اول باید نقطه ابتدایی را هر چقدر که می‌خواهید از چپ به سمت راست بکشید و بعد به سراغ پایان ویدیو رفته و آن را به سمت راست هدایت کنید. برای تنظیم دقیق اول و آخر ویدیو روی دکمه Play ضربه بزنید و پیش‌نمایش تغییرات را مشاهده کنید. بعد از این که از تغییرات مطمئن شدید روی گزینه save کلیک کنید تا فایل جدید ذخیره شود. به صورت پیش‌فرض فایل با نام اصلی و اضافه شدن کلمه Trim ذخیره می‌شود. این شما را مطمئن می‌کند که تغییرات را روی نسخه اصلی انجام نداده‌اید.

به همین صورت می‌توانید یک کلیپ طولانی را به چند بخش تقسیم کنید. تنها باید همین فرایند را چند بار تکرار کنید و ابتدا و انتهای آن را مشخص کنید.

۲- ویرایش ویدیو در مک

در سیستم‌عامل مک می‌توانید ویدیوها را از طریق برنامه  QuickTime Player که از قبل روی تمام مک‌ها نصب شده است انجام دهید. ویدئو را باز کنید. به صورت پیش‌فرض ویدیوهای تحت پشتیبانی  QuickTime Player در آن به طور خودکار باز می‌شوند. اگر در برنامه‌ی شما باز نشده بود راست کلیک کرده و Open With > QuickTime Player را انتخاب کنید یا فایل را در برنامه بکشید و رها کنید.

سپس از مسیر Edit> Trim بروید. حالا می‌توانید نوار ویرایش را در پایین ببینید. تنها بخش از فیلم که داخل کادر زرد است ویرایش شده و ما بقی هر چه که بیرون باشد حذف خواهد شد. دستگیره سمت چپ را که ابتدای ویدئو را نشان می‌دهد به سمت راست و تا هر جا که مناسب است ببرید، سپس دستگیره سمت راست که انتهای ویدیو است را به سمت چپ و هر جا که مناسب است تنظیم کنید. برای اطمینان از اندازه ویدیو پیش‌نمایش را با زدن دکمه Play بررسی کنید.

بعد از اتمام کار روی Trim کلیک کنید. ویدیوی ویرایش شده به صورت فایل جدید و با نام untitled باز خواهد شد. برای ویدیوی ویرایش شده از مسیر File> Save بروید.

۳- ویرایش ویدیو در لینوکس

اگر از کاربران سیستم عامل لینوکس هستید باید از یک ویرایشگر ویدیوی شخص ثالث برای اصلاح و برش آن استفاده کنید که ما به شما VidCutter را توصیه می کنیم، و در ادامه راهنمای آن را ارائه می‌دهیم.

برای شروع باید VidCutter را نصب کنید. البته این بستگی به نسخه لینوکسی دارد که استفاده میکنید. ما از دستور اصلی جلو می‌رویم.
VidCutter را از طریق برنامه ترمینال در اوبونتو نصب می‌کنیم، از روش زیر عمل کنید:

در آخر، برنامه را نصب کنید:

برای وارد کردن فایل‌تان،  VidCutter را اجرا کنید و Open Media را انتخاب کنید. یا به آدرس فایل بروید و روی آن کلیک راست کرده و Open With > VidCutter را انتخاب کنید.

وقتی ویدیو در برنامه باز شد نوار ویرایش پایین صفحه ظاهر می‌شود. مکان‌نمای سبز رنگ را به محلی که می‌خواهید ویدیو از آنجا شروع شود ببرید و روی Start Clip کلیک کنید تا شروع ویدیو ذخیره شود.

سپس مکان‌نما را به انتهای ویدیو و جایی که می‌خواهید تمام شود ببرید و برای ذخیره روی End Clip کلیک کنید. اکنون برای ذخیره فایل جدید روی Save Media کلیک کنید.

نکته مثبت VidCutter اینست که می‌توانید یک ویدیو را چند بار در یک زمان واحد تکه تکه کرده و بهم متصل کنید. کافیست دو نقطه ابتدایی و انتهایی تنظیم کرده و روی Save Media کلیک کنید. در این صورت ما بقی ویدیو حذف و فقط بخش‌های انتخابی شما بهم متصل و ذخیره می‌شوند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *