حتما برای شماهم اتفاق افتاده که وقتی روی آدرس وب سایتی کلیک می‌کنید، همزمان با صفحه اصلی سایت، پنجره جدیدی باز می‌شود که سایت یا تبلیغات است، نام این صفحه جدید پاپ‌آپ است. پاپ‌آپ‌ها معمولا بدون درخواست کاربران باز می‌شوند و به همین علت گاهی موجب ناراحتی برخی از مخاطبان می‌شود.

وب‌سایت مکانی است که کسب‌وکارها می‌توانند درون آن درباره فعالیتشان اطلاع‌رسانی کنند و به مخاطبان‌ توضیح دهند که هدف از کسب و کارشان چیست و چگونه فعالیت خود را به سرانجام می‌رسانند و اصلاً کاربران از خواندن وب‌سایت‌شان چه نفعی می‌برند.هر سایتی در کنار محتوای آموزشی یا خبری سرویس‌هایی در حوزه تخصصی خود دارد که برای کاربران ارزشمند است و شاید بیشترین ترافیک کاربران مربوط به همان بخش باشد.استفاده از ابزارهای کاربردی نظیر ارسال ایمیل برای کاربران سایت، تبلیغات گسترده و… همگی از جمله راه‌های ارزشمند جهت اطلاع‌رسانی کاربران هستند.استفاده از پنجره‌های پاپ‌آپ هم یک راه‌حل حرفه‌ای و البته رایگان برای مدیران سایت‌ها است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانند محتوای موردنظر خود را به تمامی کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، نمایش دهند. اگر از کاربران وردپرس هستید افزونه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارد که با استفاده از آنها قادر به ایجاد یک پنجره پاپ‌آپ زیبا با محتوای دلخواه خود خواهید بود. در مقاله قبل شخصی‌سازی افزونه کاربردی Popup Maker را بررسی کردیم در این مطلب برخی دیگر از تنظیمات افزونه را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

Misc

در این بخش نیز برخی از تنظیمات دیگر و اضافی افزونه قرار می‌گیرند که در صورت نیاز باید آنها را نیز شخصی‌سازی کنید.

  • Hide Admin Support Widget: در صفحه اول پیشخوان وردپرس یک فیلد مربوط به اطلاعات این افزونه است که به کمک این بخش به راحتی می‌توانید آن را پنهان کنید؛ وجود فیلد‌های اضافی باعث سردرگمی مدیران سایت می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را تیک بزنید.
  • Disable Popups Admin Bar می‌توانید گزینه مربوط به این افزونه وردپرس را در نوار ابزار مدیریت را غیرفعال کنید تا نمایش داده نشود.

Assets

در این بخش برخی از ساختارها و کدهای مربوط به هسته افزونه در دسترس است که می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید.

  • Core Styles: این بخش استایل‌های کلی و اصلی افزونه را تشکیل می‌دهد که در واقع هسته افزونه را شامل می‌شود؛ اگر نیاز به شخصی‌سازی استایل‌های افزونه دارید، کافی است کدهای این بخش را شخصی‌سازی کنید.
  • User Theme Styles: این بخش استایل‌های مربوط به قالب پاپ‌آپ را شامل می‌شود که به راحتی می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید؛ البته با استفاده از صفحه‌ساز افزونه احتمالا نیازی به این بخش نخواهید داشت اما اگر نیاز دارید، به راحتی می‌توانید کدهای خود را به همراه کلاس‌های استایل افزونه در این بخش وارد کنید.
  • Don’t load popup theme styles to the head: با استفاده از این گزینه می‌توانید عملکرد بارگذاری استایل افزونه را به گونه‌ای انجام دهید که در فایل سربرگ انجام نشود؛ در واقع با این‌کار می‌توانید سرعت بارگذاری سایت وردپرس را افزایش دهید! دلیل این موضوع نیز این است که اکثر استایل‌های قالب در بخش سربرگ سایت بارگذاری شده که باعث افزایش درخواست‌های ارسالی سرور و در نهایت کاهش سرعت سایت می‌شود.
  • Don’t load Popup Maker core stylesheet: اگر تمامی استایل‌های افزونه را در بخش CSS افزونه اضافه کرده‌اید، این گزینه را انتخاب کنید تا استایل‌های خود افزونه بارگذاری نشوند! این‌کار به افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک زیادی می‌کند که البته باید تمامی استایل‌ها را در بخش بالا نوشته باشید.
  • Don’t Load Google Fonts: با استفاده از این گزینه می‌توانید بارگذاری فونت‌های گوگل را غیرفعال کنید! اگر محتوای شما در بخش پاپ‌آپ کاملا فارسی است، استفاده از این گزینه بیهوده است؛ زیرا تمامی فونت‌های گوگل عربی و انگلیسی هستند که فونت‌های فارسی زیبا در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در واقع با غیرفعال کردن این گزینه از فونت پیش‌فرض قالب استفاده می‌کنید که قطعا با استفاده از یک فونت فارسی زیبا و جذاب می‌توانید جذابیت پاپ‌آپ خود را نیز افزایش دهید.
  • ۵ نمونه از بهترین افزونه های مدیریت تبلیغات در وردپرس

استفاده از افزونه‌های وردپرسی برای ایجاد پنجره‌های پاپ‌آپ یک راه‌حل بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که به مدیران سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند محتوای موردنظر خود را نمایش دهند. وردپرس نیز باتوجه به مستندات و ابزارهایی که در اختیار کاربران قرار داده است، سبب شده تا توسعه‌دهندگان افزونه‌های بسیار کاربردی در این زمینه طراحی کنند و در مخزن وردپرس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *