تبلیغات پاپ‌آپ به پنجره‌ها یا صفحاتی گفته میشود که برای تبلیغات، اطلاع رسانی و یا… در فضای اینترنت استفاده می‌شوند. از پاپ‌آپ می‌توان برای باز کردن یک سری اطلاعات در یک پنجره یا باز کردن یک وب‌سایت در یک پنجره هم استفاده کرد.

در حال حاضر اکثر وب سایت‌ها برای بالا بردن بازدید وب سایت و افزایش رتبه سایت از پاپ آپ استفاده می کنند! هر سایتی در کنار محتوای آموزشی یا خبری سرویس‌هایی در حوزه تخصصی خود دارد که برای کاربران ارزشمند است و شاید بیشترین ترافیک کاربران مربوط به همان بخش باشد. برخی از بخش‌های سایت هستند که می‌خواهید کاربران حتما از آنها دیدن کنند مثلا می‌خواهید یک همایش را به کاربران سایت خود معرفی کنید و اگر بخواهید در قالب یک پست آن همایش را به کاربران خود معرفی کنید، ممکن است تنها درصد کمی از کاربران شما آن را مطالعه کنند استفاده از پنجره‌های پاپ‌آپ یک راه‌حل حرفه‌ای و البته رایگان برای مدیران سایت‌ها است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانند محتوای موردنظر خود را به تمامی کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، نمایش دهند. تبلیغات پاپ‌آپ معمولاً هنگامی که مرورگر، صفحه‌ی جدیدی را باز می‌کند به همراه آن صفحه بالا آمده و پنجره‌ای را که تبلیغات در آن قرار دارد نمایش می‌دهد . وردپرس افزونه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد  که با استفاده از آنها قادر به ایجاد یک پنجره پاپ‌آپ زیبا با محتوای دلخواه خود خواهید بود. تنظیمات افزونه وردپرسی Popup Maker را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید سایت خود را به یک سیستم پاپ‌آپ حرفه‌ای مجهز کنید.

Subscription Forms

در این بخش تنظیمات مربوط به فرم‌های عضویت کاربران در بخش خبرنامه قرار گرفته است که می‌توانید تنظیمات فرم‌ها را بر اساس نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

  • Consent Required: با استفاده از این گزینه می‌توانید ضروری بودن یا نبودن تایید توافق‌نامه را مشخص کنید؛ در صورتی که این گزینه فعال باشد، کاربران برای عضویت در خبرنامه فرم پاپ‌آپ باید تیک آن را بزنند و در غیر این‌صورت با خطا مواجه می‌شوند.
  • Always enable consent field on subscription forms: با استفاده از این گزینه همیشه فرم توافق‌نامه در فرم عضویت خبرنامه نمایش داده می‌شود و در صورت تیک نزدن این گزینه در هنگامی که فرم پاپ‌آپ ایجاد می‌کنید، می‌توانید این فیلد را در فرم نمایش دهید.
  • Consent Text: در این بخش باید متن اصلی توافق‌نامه را بنویسید تا کاربران با خواندن آن بتوانند برای عضویت یا عدم عضویت در سایت شما تصمیم‌گیری کنند.
  • Consent Field Type: در این بخش باید نوع دکمه تایید توافق‌نامه را به صورت چک‌باکس یا دکمه رادیویی مشخص کنید.

Misc

در این بخش نیز برخی از تنظیمات دیگر و اضافی افزونه وردپرس  قرار می‌گیرند که در صورت نیاز باید آنها را نیز شخصی‌سازی کنید.

  • Disable asset caching: با استفاده از این گزینه سیستم Cache برای فایل‌های CSS و JS غیرفعال می‌شود که با استفاده از آن سرعت بارگذاری سایت شما ممکن است کاهش پیدا کند.
  • Disable the Popup Maker shortcode button: با استفاده از این گزینه می‌توانید شورت‌کدهای مربوط به نمایش پاپ‌آپ را غیرفعال و در صفحه خاص تنها از طریق ابزارک افزونه آن را فعال کنید.
  • Disable Popups Menu Editor: با استفاده از این گزینه می‌توانید لینک مربوط به افزونه پاپ‌آپ را از نوار ابزار مدیریت حذف کرده و از بوجود آمدن گزینه‌های اضافی در نوارابزار مدیریت جلوگیری کنید.
  • Disable object caching: با استفاده از این گزینه می‌توانید سیستم Cache را برای عناصر و اجزای مورد استفاده افزونه پاپ‌آپ را غیرفعال کنید؛ در واقع افزونه پاپ‌آپ از تصاویر و آیکن‌هایی استفاده می‌کنید که می‌توانید سیستم کش آنها را غیرفعال کنید.قبلا افزونه‌ی کاربری W3 Total Cache و افزونه‌ی حرفه‌ای LiteSpeed Cache را برای افزایش سرعت سایت و فعال‌سازی کش در سایت‌های وردپرسی معرفی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالب مربوط را دنبال کنید.
  • Disable categories & tags: یکی از قابلیت‌های افزونه که ممکن است برای سایت‌هایی که زیاد از پاپ‌آپ استفاده می‌کنند کاربردی باشد قابلیت استفاده از دسته‌بندی و برچسب‌ها بسیار مفید باشد؛ اما برخی از سایت‌ها اصلا به آن احتیاجی ندارند که می‌توانند به غیرفعال کردن این قابلیت به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید.
  • Enable Debug Mode: یکی از مسائلی که افزونه‌های وردپرسی ممکن است برای شما بوجود بیاورند، مشکلاتی است که افزونه به دلیل تداخل یا دلایل دیگر برای سایت بوجود می‌آورد. با استفاده از حالت عیب‌یابی یا دی‌باگ به راحتی می‌توانید مشکلاتی که یک افزونه وردپرسی به وجود می‌آورید یا بررسی و پیدا کنید. این بخش از افزونه پاپ‌آپ نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید حالت عیب‌یابی افزونه را فعال و مشکلات آن را پیدا کنید.

استفاده از افزونه‌های وردپرسی برای ایجاد پنجره‌های پاپ‌آپ یک راه‌حل بسیار حرفه‌ای و کاربردی است که به مدیران سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا به راحتی بتوانند محتوای موردنظر خود را نمایش دهند. وردپرس نیز باتوجه به مستندات و ابزارهایی که در اختیار کاربران قرار داده است، سبب شده تا توسعه‌دهندگان افزونه‌های بسیار کاربردی در این زمینه طراحی کنند و در مخزن وردپرس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی وردپرس خواهیم پرداخت تا بتوانید یک پنجره پاپ‌آپ زیبا و البته حرفه‌ای برای کاربران خود طراحی کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *