نیاز به کپی تریدینگ (Copy Trading) به تجربه و دانش ما در بازار ارزهای دیجیتال وابسته است. هرچقدر که در زمینه تحلیل تکنیکال و نمودارها بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید ترید کنید. اگر تازه کار هستید و می‌خواهید با روش کپی تریدینگ در بازار فعالیت کنید همراه ما باشید تا درباره انواع کپی تریدینگ و پلتفرم‌های شناخته شده آشنا شوید. همان طور که در مقاله کپی تریدینگ چیست، به مفهوم، مزایا، معایب و عملکرد کپی تریدینگ اشاره شد، در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد تا بتوانید در بازارهای مالی درست عمل کنید.

انواع کپی تریدینگ

استراتژی‌های کپی تریدینگ به دو دسته خودکار (Automatic) و دستی (Manual) تقسیم می‌شود. شما برای گرفتن سیگنال از یک تریدر حرفه‌ای می‌بایست از پلتفرم‌های کپی تریدینگ استفاده کنید. این پلتفرم‌ها به شما امکان کپی نوع خودکار سرمایه‌گذاری را می‌دهند تا بتوانید به اصطلاح اتوپایلوت (Autopilot) معاملات خود را انجام دهید. این کار معمولا توسط ربات‌ ترید یا تریدرهای حرفه‌ای صورت می‌گیرد و لازم نیست کار چندان پیچیده‌ای انجام دهید. اما اگر اطلاعات درست و کافی در این زمینه کسب کنید، می‌توانید تریدر را خودتان انتخاب و در هر مرحله از سرمایه‌گذاری آن را متوقف کنید یا معامله را تغییر دهید. همچنین در انواع کپی تریدینگ می‌توان به میرور تریدینگ (Mirror Trading) و سوشال تریدینگ (Social Trading) نیز اشاره کرد.

پلتفرم‌های کپی تریدینگ

شما برای انجام کپی تریدینگ لازم است که سیگنال خود را در یکی از پلتفرم‌ها دریافت کنید. در پلتفرم‌های کپی تریدینگ ممکن است با اصطلاحاتی مانند کپی تریدر (Copy Trader) و کپی اینوستور (Copied Investor) مواجه شوید. برای درک بهتر مفهوم این دو اصطلاح، کپی تریدر همان شخصی است که قصد کپی استراتژی دیگران را دارد و کپید اینوستور هم به تریدر یا معامله‌گری که استراتژی خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، گفته می‌شود. در ادامه به معرفی چند پلتفرم‌ برای انجام کپی تریدینگ می‌پردازیم:

پلتفرم‌ کپی تریدینگ کوین متیکس

کوین متیکس (Coinmatics) یک پلتفرم کپی تریدینگ در زمینه رمزارز است که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد تا سرمایه‌گذاران بتوانند از سرویس کپی تریدینگ دستی و خودکار در این پلتفرم استفاده کنند. همچنین تریدرها با اجرای استراتژی‌های معاملاتی می‌توانند به کسب درآمد بپردازند و به سوددهی برسند. پلتفرم کوین متیکس از صرافی بایننس برای اجرای عملیات کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کند و امن است. به این صورت که به راحتی اجازه برداشت نمی‌دهد، آمارها معتبر است و احراز هویت دو مرحله‌ای نیز دارد. دوره آزمایشی رایگان دارد و می‌توانید به صورت نامحدود از این پلتفرم استفاده کنید.

پلتفرم‌ کپی تریدینگ تری کاماز

پلتفرم تری کاماز (3Commas) با ارائه ربات‌های معاملاتی، بازاری برای تریدرها، امکان اشتراک استراتژی‌های معاملاتی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مزایای این پلتفرم پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از صرافی‌هایی همچون صرافی متمرکز بایننس، کراکن، بیتفینکس ، بیترکس، بای‌بیت، گیت، کوین‌بیس‌پرو، کوکوین ، بیتمکس و هیوبی است. درباره امنیت تری کاماز می‌توان اطمینان داشت که دارایی‌ها در پلتفرم نگهداری نمی‌شوند و ربات‌های معاملاتی قادر به برداشت نیستند. امکان دسترسی رایگان کاربر به نسخه حرفه‌ای به مدت ۳ روز وجود دارد. تعرفه استفاده از این پلتفرم به صورت زیر است:

  • تعرفه مبتدی (Starter): ماهانه ۱۴.۵۰ دلار
  • تعرفه پیشرفته (Advanced): ماهانه ۲۴.۵۰ دلار
  • تعرفه حرفه‌ای (Pro): ماهانه ۴۹.۹۰ دلار

پلتفرم‌ کپی تریدینگ شریمپی

کاربران شریمپی (Shrimpy) می‌توانند پرتفولیوی خود را پیکربندی کنند و درصد وزنی ارزش هر رمزارز را تنظیم کنند تا در یک بازه زمانی مشخص متعادل شود. این پلتفرم‌ از صرافی‌هایی همچون بایننس، بیتفینکس، بیترکس، بیترکس گلوبال، بیت‌مارت، بیت‌استمپ، کوین‌بیس‌پرو، هوبی گلوبال، کراکن و کوکوین پشتیبانی می‌کند. احراز هویت دو مرحله‌ای دارد و برای استفاده از این پلتفرم باید هزینه عضویت ماهانه بپردازید که تعرفه‌ها به‌صورت زیر است:

  • مبتدی (Starter): ماهیانه ۱۹ دلار
  • حرفه‌ای (Pro): ماهیانه ۷۹ دلار
  • شرکت‌ها و سازمان‌ها (Enterprise): ماهیانه ۲۲۹ دلار

در نتیجه کپی تریدینگ در پلتفرم‌های کپی تریدینگزمانی که شما یک تریدر را انتخاب می‌کنید، سبدهای سرمایه‌گذاری شما به یکدیگر متصل می‌شود و هر پوزیشنی که معامله‌گر باز کند، به‌صورت خودکار از حساب کاربری او به حساب کاربری شما کپی و اجرا می‌شود. کپی تریدر می‌تواند تصمیم بگیرد چه مقدار از دارایی‌های خود را می‌خواهد در استراتژی تریدر انتخاب شده سرمایه‌گذاری کند. اگرچه اغلب پلتفرم‌ها اجازه نمی‌دهند بیش از ۲۰ درصد پرتفولیوی خود را به این روش سرمایه‌گذاری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *