بسیاری از دارندگان سرورهای اختصاصی تنها از برنامه‌ پیش‌فرض ویندوز برای برقراری ارتباط با سرور خود استفاده می‌کنند.خوشبختانه این روزها اپلیکیشن‌های زیادی برای گوشی‌ها و تبلت‌ها عرضه شده که به امکان مدیریت سرورها زمانی که پشت دستگاه خود نیستید را می‌دهد. امروز نگاهی کنیم به برنامه‌هایی از این دست که برای iOS عرضه شده‌اند.

    ios Remote Desktop

Splashtop 2 Remote Desktop

این برنامه ارزشمند که با قیمت ۴٫۹۹ دلار در اپ‌استور به فروش می‌رسد به شما امکان برقراری ارتباط با دستگاه مقصد چه از طریق اینترنت و چه از طریق شبکه محلی را می‌دهد. در هر دو حالت هم امکان انتقال فایل، اتریم کردن ویدیو و اجرای فایل‌های آفیس و PDF در آن در نظر گرفته شده است. Splashtop 2 به شما امکان دیدن سرور با بهترین کیفیت ممکن را خواهد داد اما بسته به سرعت اینترنت خود می‌توانید کیفیت نهایی را خود تنظیم کنید.

ios Remote Desktop

TeamViewer

برنامه‌ی رایگانی که همیشه می‌توان روی آن حساب کرد. اگر چه این روزها نسخه PC این برنامه کمی دچار اختلال شده اما کماکان می‌توان از آن روی iOS استفاده کرد. برای آن‌ها که با این اپلیکیشن آشنایی ندارند باید گفت که برای استفاده از TeamViewer، ابتدا باید نسخه‌ای از آن را در دستگاه مقصد نصب کرد و به وسیله آن به سرور متصل شد. از جمله مزیت‌های این کار اتصال چند نفر به یک سرور به صورت همزمان است. تغییر کیفیت تصویر و البته امکاناتی همچون انتقال فایل، دیدن چند دستگاه به صورت همزمان و … از جمله کارکردهای این برنامه محسوب می‌شود.

ios Remote Desktop

Jump Desktop

این برنامه گرانقیمت با ۱۴٫۹۹ دلار یک تجربه ساده شبیه به نسخه ویندوز به شما می‌دهد، RDP و VNC را پشتیبانی می‌کند و با بعضی از موس‌های بلوتوث نیز کار می‌کند تا کنترل راحت‌تری روی دستگاه مقصد داشته باشید. این قابلیت از آن امکاناتی نیست که روی هر برنامه‌ای پیدا شود. بخش تنظیمات این برنامه نیز به شما امکان مدیریت کامل بر روی کیفیت خروجی را می‌دهد.ios Remote Desktop

VNC Viewer

خود سازندگان پروتوکل VNC برنامه رایگانی در اختیار کاربران قرار داده اند که به راحتی بتواند به دستگاه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند متصل شود. VNC Viewer با اینکه برنامه‌ای کاملا رایگان است امکاناتی دارد که شاید در بسیاری از برنامه‌ها گرانقیمت هم دیده نشود. پس اگر از VNC استفاده می‌کنید سراغ برنامه‌ای دیگری نروید و حتما اول این اپلیکیشن را امتحان کنید.


Microsoft Remote Desktop

مایکروسافت برای دارندگان iOS هم اپلیکیشنی برای اتصال به دستگاه‌های ویندوزی ارائه کرده است. این برنامه تماما رایگان عرضه و امکانات بی‌شماری از جمله استریم ویدیو صوت را نیز به کاربر می‌دهد اما نباید انتظار داشته باشید که این برنامه به دستگاه‌های مک هم متصل شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *