آنالیتیکس جدید در نهایت جایگزین آنالیتیکس قدیمی که ما می‌شناسیم خواهد شد. اگرچه می‌توانید یک سال دیگر از آنالیتیکس فعلی خود استفاده کنید، اما بهتر است در اولین فرصت کار با Google Analytics 4  را شروع کنید. بیش از دو سال و نیم پیش، گوگل برای اولین بار از Google Analytics 4 نام برد. دلایل ایجاد این نوع جدید از تجزیه و تحلیل، تغییرات و پیچیدگی‌هایی است که اکنون با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها به وجود می‌آید و حریم خصوصی در نحوه جمع‌آوری داده‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. به همین دلیل است که آنها این نسخه جدید Google Analytics را معرفی می‌کنند.

چرا باید Google Analytics 4 را راه اندازی کنید؟

شما تا اول ژوئیه ۲۰۲۳ می‌توانید از Universal Analytics استفاده کنید. از آن روز به بعد، آنالیتیکس دیگر هیچ داده‌ای را پردازش نخواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که باید تا آن تاریخ منتظر بمانید تا از ویژگی‌های جدید Google Analytics 4 استفاده کنید. در صورتی که تصمیم بگیرید آن را همین امروز نصب کنید، به شما امکان را می‌دهد که اطلاعات خود را جمع‌آوری کنید تا در جولای ۲۰۲۳ این داده‌های تاریخی بسیار مهم را از دست ندهید.

خوب است بدانید که این ویژگی جدید می‌تواند با ویژگی Analytics فعلی شما همزیستی کند. استفاده از Google Analytics 4 به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید از Universal Analytics خود استفاده کنید. اما در نهایت باید این تغییر را انجام دهید.

از Google Analytics 4 چه انتظاری باید داشت؟

مزیت‌هایی که گوگل در مورد جدیدترین نسخه گوگل آنالیتیکس می‌گوید، این چنین است.

  • بادوام و متمرکز بر حریم خصوصی است
  • از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا اطلاعاتی را در مورد سفرهای مشتری در پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها به شما بدهد
  • برای بهینه‌سازی عملکرد کمپین، ادغام با پلتفرم تبلیغاتی گوگل را بهبود بخشیده است

حتی زمانی که مشتریان از پلتفرم‌ها و دستگاه‌های متعدد استفاده می‌کنند، سفر مشتری از A تا Z را درک کنید. این به ویژه زمانی جالب است که هم وب سایت و هم برنامه‌ای داشته باشید. این به شما درک بهتری از نحوه تعامل و حرکت مشتری با وب سایت و برنامه می‌دهد.

تمرکز لازم بر حریم خصوصی کاربر

به اشتراک‌گذاری بسیاری از اطلاعات شخصی به صورت آنلاین در طول سال‌ها بیشتر و عادی‌تر شده است. کشورهای سراسر جهان برای محافظت از داده‌های افراد و کمک به درک نحوه استفاده از داده‌هایشان، قوانین حفاظت از داده‌ها را وضع کرده‌اند. این ویژگی جدید آنالیتیکس با کنترل‌های حریم خصوصی در سطح کشور ارائه می‌شود تا به شما کمک کند تا داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری کنید و در عین حال مطمئن شوید که از این مقررات حفظ حریم خصوصی پیروی می‌کنید. علاوه بر این، Google Analytics 4 به شما این امکان را می‌دهد که شخصی‌سازی بیشتری برای دسترسی افراد به داده‌ ها انجام دهید. به این صورت آنالیتیکس تضمین می‌کند که تیم‌های مختلف یا شرکای خارجی می‌توانند به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بدون اینکه نیازی به دادن هرگونه دسترسی که مطابق با خط مشی شرکت شما نیست باشد.

قابلیت‌های پیش‌بینی در مورد رفتار کاربر

به لطف مدل‌های یادگیری ماشینی خود، گوگل می‌تواند از داده‌های شما برای پیش‌بینی اقدامات بعدی که ممکن است مخاطبان شما انجام دهند، استفاده کند. گوگل آنالیتیکس ۴ دارای دو معیار پیش‌بینی کننده است که این امکان را فراهم می‌کند. اولین مورد، احتمال خرید است که در هفت روز آینده توسط کاربرانی که از برنامه یا سایت شما بازدید کرده‌اند را پیش‌بینی می‌کند. مورد دوم احتمال ریزش است. در واقع پیش‌بینی می‌کند که چقدر احتمال دارد تا کاربران فعال از برنامه یا سایت شما در هفت روز آینده بازدید نکنند. این معیارهای پیش‌بینی می‌تواند به شما کمک کند با پیام مناسب و از طریق کانال مناسب به افراد مناسب برسید.

تعامل بهبود یافته با سایر خدمات  گوگل

این ویژگی جدید با ادغام بهبود یافته با سایر خدمات گوگل ارائه می‌شود. خدماتی مانند Google Ads، Search Ads 360 و Display & Video 360. در واقع استفاده از داده‌های آنالیتیکس آن را برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی آسان‌تر می‌کند. این تعامل بهبودیافته به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید که ترافیک و فروش شما را بر اساس بینش واقعی افزایش دهد.

تلاش‌های بازاریابی خود را با اسناد مبتنی بر داده بهبود بخشید

این ویژگی جدید آنالیتیکس از اسناد مبتنی بر داده استفاده می‌کند تا به شما ایده‌ای از تأثیر فعالیت‌های بازاریابی فردی بدهد. اسناد مبتنی بر داده به این بستگی دارد که هر تعامل چه سهمی در نتایج تبدیل دارد. بنابراین، این مدل تأثیر فعالیت های بازاریابی شما را محاسبه کرده و به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام مسیرها را می‌توانید بهبود بخشید. این در واقع تعیین می کند که کدام نقاط تماس بیشترین احتمال را برای ایجاد تبدیل دارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *