متخصصان باتجربه این را می‌دانند که یک برنامه پیچیده مانند استراتژی سئو همیشه هم ضروری نیست! استراتژی سئو زمانی ضروری نیست که:‌

  • شما یک سایت کوچک محلی دارید و رقیبان شما هم شرکت‌های کوچکی هستند که در همان منطقه فعالیت می‌کنند. در این حالت از همان استراتژی استفاده کنید که رقبای شما در حال استفاده از آن هستند.
  • منابع کافی برای اجرای استراتژی سئو ندارید،‌ این حالت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما تنها کار می‌کنید و عملاً باید تمام هزینه‌ها را خودتان بپردازید.
  • بودجه کمی برای لینک سازی و اجرای ایده‌های لینک‌سازی دارید.
  • و یا در حال استفاده از سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت‌تان در موتورهای جستجو هستید. در این حالت فقط بالا بردن تعداد لینک‌های خارجی مهم است. هرچند که سئو کلاه سیاه نیز به نوعی یک استراتژی سئو ساده است.

اما قبل از همه چیز باید یک استراتژی برای ارتقای وب سایت داشته باشید. این استراتژی باید شامل تعیین وظایفی باشد که توسط متخصصین سئو یا اشخاص دیگری از تیم که آموزش داده می‌شوند، انجام می‌شود. وجود این استراتژی برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است.

هر ایده و تفکری که بتواند به افزایش بازدید سایت کمک کند تا مخاطبین بیشتری با سایت آشنا شوند و در نهایت، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد.امروزه متخصصان بهینه سازی سایت علاوه بر بهره گیری از استراتژی‌های قدیمی‌تری مانند هدف‌گیری کلمات خاص و کسب بک‌لینک‌ها، کمی عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده‌اند و در کنار آن، از روش‌های جدیدتری نیز استفاده می‌نمایند. تولید محتوای اختصاصی برای سایت‌ها از جمله این استراتژی‌های کاربردی می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید به جهت بهینه‌سازی سایت براساس اصول فنی و حرفه‌ایی، باید استراتژی‌های مطلوب و کاربردی به عنوان هدف تعیین شود.  زیرا پیش از طراحی سایت  ، باید استراتژی سئو به طور کامل پیاده‌سازی شود. بررسی بازدیدکنندگان، نحوه جستجوی کاربران آنلاین‌، آنالیز وب‌سایت رقبا ، بررسی کلمات پیشنهادی گوگل و استخراج برترین کلیدواژها از جمله مواردی است که پیش از طراحی وب سایت باید بدان توجه شود. اگر سایتی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر طراحی شود،  قطعاً محتوای تولیدی از کیفیت مطلوب و درخور برخوردار نخواهند بود که این امر منجر به سردرگمی کاربران و نهایتاً کسب و کاری ناموفق در فضای وب خواهد شد. توسعه  و گسترش روز افزون یک استراتژی،  به تفکر، آنالیز و زمان احتیاج دارد. یک تحلیل گر متخصص باید اهداف مختلفی را برای سئو تعریف نماید و سپس با در نظر گرفتن اهداف و ابعاد متفاوت استراتژی، برای عناوین محتوا ، تاکتیک‌های مختلفی را تعریف کند.

در این روش تلاش بر آن است که مخاطب ، علایق وی و روش‌های کاربردی دست یابی به اطلاعات تحلیل و مشخص شود. پس از دسترسی به محیط‌های ارتباطی باید محتوای مورد نظر تولید شود و در محیط‌های منظور انتشار یابد. به طور کلی می‌توان گفت به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه تبلیغات و خدمات باید مخاطبان بیشتری را جذب نمود که این امر بدون استفاده از استراتژی‌های خاص محقق نمی‌شود؛ پس از آن می‌توان با خیال آسوده‌تری در عرصه تجارت در فضای مجازی گام برداشت.

متأسفانه دسته‌بندی‌های شفاف و دقیقی برای استراتژی‌های سئو موجود نیست. اما ما چندین مقاله با موضوع استراتژی سئو در اینترنت پیدا کردیم که توانستیم با استفاده از آن‌ها دسته‌بندی هایی برای انواع استراتژی‌های سئو تعریف کنیم . این استراتژی‌ها بر اساس انواع وب سایت‌هایی است که برای آن‌ها برنامه‌ریزی سئو انجام می‌شود. اما ما تمایل داریم انواع استراتژی‌ها را به دو پارامتر وضعیت فعلی سایت و کارهایی که پیش روی متخصصی که سایت را تبلیغ می‌کند قرار داده‌ شده است تقسیم کنیم. بنابراین، ما استراتژی‌ها را به دودسته تقسیم کردیم.  بنابراین پارامترها، ما انواع مختلف استراتژی سئو را در ادامه تعریف می‌کنیم.

۱- استراتژی اول در سئو – سئوی سریع

این استراتژی سئو مربوط به سایت‌هایی است که به‌تازگی ساخته شده‌اند و تعداد صفحات محدودی دارند و هدف مدیران سایت رشد سریع و مداوم ترافیک ورودی از موتورهای جستجو است. بنابراین همه‌چیز باید سریع اتفاق بیفتد که اصطلاحاً به آن سئوی سریع گفته می‌شود.

نکات مثبت

  • نکته اول) رقبای خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و در میان استراتژی‌ها تنها به روش‌هایی که باعث جذب ترافیک در ک وتاه‌ترین زمان می‌شود توجه می‌کنیم.
  • نکته دوم) تا جایی که امکان دارد صفحات فرود طراحی می‌کنیم. این صفحات می‌تواند صفحات خدمات و یا وبلاگ باشد.
  • نکته سوم) در این روش به دلیل سرعت زیاد تأکید خاصی بر کیفیت محتوا نداریم. اما حداقل نکاتی که برای موتورهای جست‌وجو اهمیت دارد را رعایت می‌کنیم. این محتواها فقط برای افزایش تعداد نقاط ورود به سایت هستند.
  • نکته چهارم) به تعداد زیادی از منابع و سایت‌های دیگر لینک می‌دهیم تا موتور جست‌وجو را از اهداف و برنامه بلندمدت خود مطلع کنیم.

نکات منفی

  • نکته اول) به دلیل توجه بیش ازحد به کمیت، از کیفیت غافل می‌شویم. اما در آینده این ویژگی و کاستی‌ها می‌تواند اصلاح شود زمانی که استراتژی خود را از استراتژی سریع به استراتژی‌های میانگین تغییر دهیم.
  • نکته دوم) با توجه به کیفیت پایین در طراحی صفحات فرود و کم بودن مباحث، مقالات وبلاگ می‌تواند دقیقاً بر موضوعات تأکید داشته باشد و یا موضوعات مرتبط را پوشش دهد. اگر یک تیم هستید این نقض را نیز به خوبی می‌توانید برطرف کنید. با انجام آزمایشات A/B و پافشاری، بیشترین خروجی را از موتورهای جستجو می‌توانید به دست آورید.
  • اشتباهات رایج سئو را می‌شناسید؟ – بخش اول

چه تکنیک‌هایی برای استراتژی سریع سئو وجود دارد؟

در بازار رقابتی امروز، تقریباً موفقیت در بازاریابی دیجیتال بدون داشتن یک وب سایت پربازدید غیر ممکن است. کسب و کارهای آنلاین روی بخش بزرگی از درآمدهای امروزه حساب باز می کنند و در بسیاری از بازارهای خرید و فروش، خریداران ترجیح می دهند محصولی را با یک قیمت ارزان تر و یا با بهترین گزینه ارزشی خرید کنند. اگر می خواهید سهمی در این میان داشته باشید، متکی بودن بر یک وب سایت با یک رابط خوب کافی نیست. شما باید بر روی استراتژی ها و تکنیک های رشد سریع سئو تمرکز کنید، و خودتان را در گوگل قابل مشاهده نمایید.  بسیاری از افرادی که از رویکردهای اشتباه استفاده می‌کنند بر روی رویکرد انتشار و درخواست تمرکز کرده اند. اما افراد کمی هستند که مانند حرفه‌های دیگر درک می کنند که SEO بسیار فنی ست و باید با مراقبت اجرا شود. یکی از بزرگ ترین چالش‌ها همراه شدن با تغییرات الگوریتم گوگل است. بطور کلی، اینترنت دائماً در حال تحول است و تلاش های سئوی عظیمی برای یک وب مستر نیاز است تا با فرآیندهای تغییرات مداوم گوگل همگام شوند.

بهینه سازی موتور جستجو باید از همان ابتدا بخشی از طرح شما باشد. چرا که چیزهای متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث تخریب وبسایت شما شده و در اجرای یک کسب و کار اینترنتی موفق مانع شوند.  ابتدا، شما نیاز به بررسی فایل robots.txt خود و متاتگ های روبات (robots META tags) دارید. هر دوی این‌ها برای محدود کردن دسترسی گوگل به فایل های خاص استفاده می شوند. گاهی اوقات، مدیران سایت ها ممکن است برخی صفحات را اضافه کنند که نباید در لیست اضافه شوند. در نتیجه، برخی از مقالات شما، نشان داده نخواهند شد.  معماری وب سایت شما و نقشه سایت XML  ، باید بی عیب و نقص باشد. ربات های گوگل، و خزنده‌های گوگل گاهی وارد صفحات وب شما خواهند شد که به دسترسی کامل منابع خاص نیاز دارند. این همانجایی است که قابلیت های فنی وارد میدان می شوند. معماری وب سایت شما باید به منظور بهبود تجربه مشتری و ارائه هدایت آسان طراحی شود. در غیر این صورت، هم مشتریان و هم گوگل ممکن است متوجه برخی از مطالب شما نشوند.  از  پیاده سازی استراتژی‌های بهینه سازی تجربه‌ی مشتری اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که هر قطعه از محتوای موجود در وب سایت شما بر محور کاربران نهایی است. صرفه نظر از دستگاه کاربران (دسکتاپ و یا تلفن همراه) باید قادر به گشت و گذار راحت و سریع در صفحات شما باشند. حال اجازه دهید در مورد دامنه به عنوان یک کل صحبت کنیم: وب سایت شما باید در کشوری که در آن در حال انجام کسب و کار هستید ثبت شود.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *