این هفته مایکروسافت کنفرانس X018 را در مکزیکوسیتی برگزار کرد و علاوه بر معرفی و ارائه‌ی سورپرایزهای متفاوت، با ارائه‌ی نخستین تجربه‌ی بازی‌های جدید خود بیش از ده‌هزار گیمر را هم جذب کنفرانس خود کرد. مهم‌ترین بخش این کنفرانس را می‌توان اعلام رسمی خریداری دو استودیوی inXile Entertainment و Obsidian Entertainment دانست.

در این مطلب به معرفی آیتم‌های مطرح شده در این کنفرانس می‌پردازیم.

استودیوها

همانطور که گفتیم مایکروسافت خبر خریداری دو استودیوی inExile و Obsidian را اعلام کرد. شرکت inExile را با بازی Wasteland می‌شناسیم و می‌توان با اطمینان گفت که حضور Brian Fargo در مایکروسافت منجر به ساخت بازی‌های متفاوتی توسط این شرکت خواهد شد. استودیوی Obsidian هم که نیازی به معرفی ندارد و بازی‌های Fallout: New Vegas، Pillars of Eternity و South Park: The Stick of Truth تنها بخشی از بازی‌ها معروف ساخته‌شده توسط آن هستند.

موس و کیبورد

پشتیبانی از موس و کیبورد در هفته‌ی بعد به برخی از بازی‌های Xbox جهت تست توسط کاربران خاص اضافه می‌شود و در آینده این قابلیت گسترش می‌یابد. دو بازی Fortnite و Warframe از جمله عناوینی خواهند بود که در ابتدا از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند و عناوین Bomber Crew، Deep Rock Galactic، Strange Brigade، Warhammer: Vermintide 2، War Thunder و X-Morph Defense هم در همین ماه به این لیست اضافه می‌شوند. سازندگان بازی‌های Children of Morta، DayZ، Minion Master، Moonlighter، Vigor، Warface و Wargroove هم قول پشتیبانی از این سیستم را داده‌اند. توجه داشته‌باشید که موس و کیبوردهای مخصوص Xbox بهترین تجربه ممکن را ارائه خواهند کرد چرا که حاوی Xbox Key و Xbox Dynamic Lighting هستند.

پشتبیانی از نسل گذشته

چندین مورد از بازی‌های گذشته همچون  Final Fantasy XII به این سیستم اضافه خواهند شد و بازی Civilization Revolution هم برای Xbox One X نسخه‌ای مخصوص خواهد داشت.

Game Pass

سیستم Game Pass پیشرفت‌های متعددی خواهد داشت. علاوه بر ساخته‌شدن اپلیکیشن مخصوص، بازی‌هایی مثل PUBG، Agents of Mayhem، Hellblade: Senua’s Sacrifice و Ori and the Blind Forest هم به آن افزوده خواهند شد. سیستم مورد نظر امکان بازی کردن بازی‎های قدیمی ایکس باکس را بر روی کنسول‎های جدید فراهم می‎کند و شما نیاز نیست همه‎ی بازی‎ها را خریداری کنید، کافی است که یک اکانت ماهانه داشته باشید و تا زمانی که اکانت شما فعال است بازی‎ها در اختیار شما خواهد بود.

Forza Horizon 4

بسته‌ای الحاقی برای این بازی عرضه خواهد شد که نقشه‌ی مناطق بریتانیا را با خود دارد. اسم این بسته Fortune Island است و محیطی خشن و دارای رعد و برق شدید، صخره‌های خطرناک و جاده‌های گلی و لیز را به کاربران معرفی می‌کند.

State of Decay 2

به مناسبت رسیدن شمار پلیرهای فعال این بازی به ۴ میلیون نفر، یک بسته‌ی رایگان به نام Zedhunter برای آن عرضه خواهد شد.

Sea of Thieves

مود PvP با نام The Arena به این بازی اضافه می‌شود و در آن کاربران جهت پیدا کردن گنج بیشتر با هم به رقابت می‌پردازند. این مود بعد از آپدیت Shrouded Spoils که حاوی تغییرات ظاهری و آب و هوای مه‌آلود است عرضه می‌شود.

Crackdown 3

این بازی بسیار پیشرفت کرده‌است و در این کنفرانس ویدیویی از حالت چندنفره‌ی بازی تحت عنوان Wrecking Zone منتشر شد. این بازی در ۱۵ فبریه ۲۰۱۹ برای Xbox و سیستم عامل ویندوز به بازار می‌آید. همانطور که پیش‌تر گفته‌بودیم این بازی یک تجربه‌ی زیبا و هیجان‌انگیز است که بدون شک بسیار لذت‌بخش خواهد بود و تنها باید دید که این لذت تا چه مدت دوام خواهد آورد.

Cackdown

از این پس، اولین نسخه‌ی این سری بازی رایگان می‌شود. کاربران می‎توانند این بازی را بدون پرداخت وجه دانلود و آنلاین بازی کنند.

Minecraft

تعداد پلیرهای ماهانه‌ی این بازی به ۹۳ میلیون رسیده‌است. Minecraft به زودی آپدیت بامزه‌ی Cats and Pandas را دریافت می کند که تریلر آن را می‌توان یکی از خنده‌دارترین ویدیوهای این بازی دانست.

Black Friday

دو کنسول Xbox One و Xbox One X در جمعه‌ی سیاه تخفیف خواهند خورد. قیمت Xbox One X به ۳۹۹٫۹۹ دلار می‌رسد که برابر با PlayStation 4 Pro است. Xbox Game Pass هم برای کاربران جدید با قیمت تنها ۱ دلار قابل خریداری خواهد بود.

Xbox One X

مایکروسافت با پخش ویدیویی از Red Dead Redemption 2 قدرت این کنسول را مجددا به رخ کشاند. به نظر می‎رسد این شرکت برای این کنسول بازی برنامه‎هایی ویژه دارد و می‎خواهد خط آن آن را از Xbox One معمولی تا حدی جدا کند.

Battlefield V

طی یک ویدیو تفاوت‌های بازی بر روی Xbox One X نشان داده‌شد. در این نسخه کاربران می‎توانند با کیفیت ۴K و البته کیفیت بافت‎های بهتر به بازی بپردازند.

Void Bastards

به گفته‌ی مایکروسافت این بازی استراتژیک ذهن و سرعت‌عمل کاربران را به چالش خواهد کشید. این بازی در آینده‌ی نزدیک تنها برای کنسول‌ها منتشر می‌شود.

Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5 مودی با نام Void خواهد داشت که به کاربران سیستم نبرد پیچیده را آموزش می‌دهد.

Shadow of the Tomb Raider

آپدیت The Forge در هفته‌ی آتی برای این بازی منتشر می‌شود و اولین مورد از هفت ماجراجویی جدید را شامل می‌شود. ضمنا این آپدیت از Co-op هم پشتیبانی می‌کند.

Just Cause 4

تریلری جدید و هیجان‌انگیز از این بازی پخش شد و به نظر می‌رسد که این نسخه بسیار گسترده‌تر از نسخه‌های قبل خواهد بود.

Kingdom Hears III

این بازی کاراکترهای محبوبی مثل Winnie the Pooh را در خود خواهد داشت. همچنین یک تریلر جدید و داستانی از بازی پخش شد و اعلام شد که بازی مینی‌گیم‌هایی جذاب بر پایه‌ی دنیای Winnie the Pooh خواهد داشت.

Jump Force

Bandai Namco مواردی از قدرت‌های ویژه‌ی دو کاراکتر محبوب بازی جدید خود را نشان داد. در مجموع گیم پلی بازی برای کسانی که عاشق انیمه های ژاپنی هستند، یکی از جذاب‎ترین بخش‎های کنفرانس به شمار می‎رفت.

ID@Xbox

چند بازی جدید نظیر Tunic برای این سیستم معرفی شدند.

Give With Xbox

هشتگ #GiveWithXbox به هدف پخش شادی گیمینگ در میان تمامی کاربران مجازی معرفی شده‌است و از امروز تا ۹ دسامبر مایکروسافت محصولات Xbox به ارزش ۵ دلار به هر تصویری که لذت بازی چند نفره را نشان دهد اهدا می‌کند. ضمنا برای این ۵دلارها سقفی ۱ میلیون دلاری معرفی شده‌است.

Xbox Adaptive Controller

این کنترلر جدید در سال ۲۰۱۹ در ۱۷ کشور از جمله مکزیک عرضه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *